• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

nikki2006 skrev 2008-08-16 10:09:46 följande:
    Men du är inte så lång heller va?Var och mätte min ficka på 8 månader och hon var 72 lång och vägde 8,5 kg. Men min gubbe är i och för sig 1.90. Min andra dotter är 2 1/2 år och 92 cm och 14 kg. men de har varit långa redan från början. Fördelen för dig är att du kan ha kläderna längre
    Hmmm vet inte om det är en fördel för en shopping galen morsa Skulle vilja att de växer ur plaggen nån gång innan jag hinner tröttna på dem.
  • jompa
    nikki2006 skrev 2008-08-16 10:14:08 följande:
    Man får lov att sälja om man tröttnat även om de inte växt ur hi hi
    Det är det jag gör så klart annars hade jag varit ruinerad för länge sen
    Men eftersom jag inte köper så mycket Molo så får jag inte så där jättemycket för mina kläder på T.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-08-16 11:35:29 följande:
    OT Jompa- läste att M också är lite"klumpiga" fötter. Vilka skor använder du?
    Kavat just nu.
    Ska se om hon kan ha sonen gamla Ecco nu till hösten.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-08-16 11:43:43 följande:
    Ok. Någon speciell modell? Har testat flera Kavat och nästan inga passar Måste man ha sk lära gå skor eller kan de gå vettigt utan högre stöd? För som Preggi sa så är det ju oftast svårare att få ner lite bulliga fötter i såna skor...
    Hon har ett par sandaler i den höga modellen och det är precis att hon kan ha dem.
    Duntoffla skrev 2008-08-16 11:45:06 följande:
    Jompa- kom att tänka på en till butik nu- Gucce- hur är dem? Tänkte på måndag...
    De har inte så där jättestort sortiment men kan ha något guldkorn, frågan är bara hur mycket ni orkar åka runt om de små är med?
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-08-16 12:11:28 följande:
    Testade några i butik och de flesta var knepiga tyvärr. Hans "problem" är höga vrister och inte så mycket på bredden. Ett par kunde han dock ha där och jag får nog köpa dem trots att de kostade 500 kr
    P kan inte ha Vincents skor, vet inte riktigt vad som är problemet men har får inte i sina fötter i dem. Till honom har vi kört Ecco och Kavat och nu går det bra med Adidas och Nike.
  • jompa
    sofia23 skrev 2008-08-16 12:32:12 följande:
    helt ot men frågar här:little lusifer..är det en bra barnsko...?hittade skitsnygga i st 20 till noah för 250 kr:
    De var ju skitsnygga, var hittade du dem??
  • jompa
    Plummy skrev 2008-08-16 19:21:59 följande:
    Hon är 74 cm, men väger 10,7 kg.. så hon är inte långsmal direkt :)
    Den där nya Katvigen lila/vit som Angelinah köpt finns nog på Lucky Little Me.
  • jompa
    Jen80 skrev 2008-08-16 19:36:15 följande:
    God kväll tjejer! Barnen i säng, en bild inlagd på Ava i BT och nu sitter jag och väntar på att en del av mina Tradera-auktioner ska gå ut. Ska bli kul att få lite mer shoppingpengar .sambon jobbar hela helgen så jag är själv. Tråkigt! Får "hänga" med er ist ... som vanligt haha
    Hejsan
    Så fin färg det var på strumpbyxorna, är det Katvig??
  • jompa
    gosmamman skrev 2008-08-16 19:41:22 följande:
    Gokväll!Kikade in i bt och såg angelinahs nya suit fr katvig. Liiite fantasilöst måste jag säga, jag tyckte helt klart den var rosa. Skulle ha varit mera tydligt lila eller skulle dom kastat in nån annan färg emellan ist för vitt. Gul kanske?Preggi- fin M var i syrrans gamla ns, dom såg ju nästan helt nya ut. perfekt passform.
    Håller med, skulle vilja ha en riktig lila istället, hade varit fint.
  • jompa

Hallå tjejer

Jäkla jäkla FL som stulade hela kvällen igår.
    Dottern är så där mystiskt konstig i magen igen. Har inte ätit ordentligt på felra dagar och tre nätter nu har hon fått hulkningar men inget har kommit upp. Nu i morse vill hon inte ha smörgås.
    Det är skit om hon är dålig nu men inskolningen i morgon och sen börjar både jag och mannen jobba, jag på nytt jobb så jag känner inte att jag kan vara hemma och mannen med nya prijekt som startar nu som han behöver vara med på.
    Känns som man är tillbaka lite i skiten som vi hade i vintras, ingen riktigt magsjuka utan bara konstigheter.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10