Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

gosmamman skrev 2008-06-29 20:50:20 följande:
    Gokväll!Lillronya- Stackars lillebrors näsa, vad har hänt? Fin han var i gamla miniappelliljan- Fina maia i småfolksklänning, stackarn med feber igen. Vad är det för vagn du köpt?Apropå byxorna du skrev pyamas varning på så sa min man idag när jag satte lila idaT leggins+esl lila moln tröja "ska hon ha pyamas på sig"  Jag som tycker den kombon e så fiiiin.Tjolla- OJ vad snygg milo var i orange och gul lindex+småfolk *vill ha*miranda78- SÅ snygg kombo med bruna velourisar och gamla småfolks ugglor, älskar den tröjan *avis*
    Ja dessa byxorna känns ju lite som pyjamasbyxor, och det lär de nog bli också tyvärr. Men köpte dom ju på rea så inte så farligt. Ida.T används tyvärr ofta också som pyjamas här...materialet och modellen är lite pyjamasaktigt liksom
    Tjollabolla skrev 2008-06-29 21:03:59 följande:
    Gaha vilka nötter i den tråden! Jag förstår inte varför man inte bara kan få handla det man vill för dom pengarna man har...
    haha, kunde inte låta bli utan var tvungen att lägga mig i :_D
  • Zvartaliljan
    ellinorsmama skrev 2008-06-29 21:17:11 följande:
    Tack, nu hamnade jag rätt. Ställer samma fråga igen, hur är molo i storlekarna?
    Hur långa och hur mycket väger barnen? Ålder?
  • Zvartaliljan
    ellinorsmama skrev 2008-06-29 21:20:15 följande:
    ZvartaliljanMin tös är 98 cm lång. 3 år gammal och väger 16 kg.
    98 blir säkert perfekt då. 104 kan funka i vissa plagg. Vilka är det du funderar på?

Jag har 86 till min tjej på 2år, 90cm lång och 10kg. Hon kan fortfarande ha 80 i Molos bodys, byxor och suits.
  • Zvartaliljan
    svischan skrev 2008-06-29 21:23:32 följande:
    Jag har en treåring på 12,5 kg och 93 cm. Hon har 104 i nästan alla molokläder, men 98 passar ibland också. Men byxor lär du behöva 110 i, för 104 sitter lagom på min tjej.
    haha så olika vi svarar
  • Zvartaliljan
    Lina med Liten skrev 2008-06-29 21:26:07 följande:
    Du kanske ska tillägga att Maia inte är en knubbis direkt... hur är det med henne idag?
    Räknade med att hon förstod det på vikten Hon har faktiskt varit ganska pigg idag Är fortfarande vaken Förvånad (busar runt med dockan i barnvagnen)
    svischan skrev 2008-06-29 21:26:20 följande:
    Min dotter kan inte ha 98 i byxor, de är för korta, och då är hon ändå grymt smal och "fyller inte upp" byxan på bredden.
    Vilka byxor då??
  • Zvartaliljan
    ellinorsmama skrev 2008-06-29 21:26:00 följande:
    Tänkte mest på klänningar faktiskt.
    Exakt vilka klänningar? Lite olika i storlekarna...den regnbågsrandiga är gigantisk i storleken! 92 Nådde min dotter till fötterna.
  • Zvartaliljan
    svischan skrev 2008-06-29 21:33:22 följande:
    Leggings tänker jag på mest, dock skiftar juh storlekarna väldigt. Jag har ett par leggings i 104 som får ligga i garderoben ett bra tag innan de blir ivuxna, men de flesta passar perfekt. Har även ett par velourbyxor, knallgröna med en vante som bakficka, som jag trodde hon skulle kunnat ha nu i vinter, men de lär juh passa först nästa vinter. De är i stk 98, men räknas väl som "pojkbyxa" och är kanske större i sig själv. Men jag skulle aldrig köpa 98 till henne i molobyxa. Men sen har nog min tjej ganksa länga ben, så det är nog ganksa många cm bem av de 93... blir kasnke problem när hon blir äldre...=)
    Okej. Maia har 92 i leggingsen och då är de ganska långa. men hon har ju inte så jättelånga ben förstås. Men utan blöjan är de gigantiska...önskar det hade funnits 86 faktiskt.

ja hon lär få "problem" sen då, du får nog låsa in henne bort från alla pojkarna 
  • Zvartaliljan
    svischan skrev 2008-06-29 21:42:43 följande:
    Ja... men vad annat kan det bli av ungen med föräldrar som mig och maken?
    jag var 94cm när jag fyllde 2, så maia tar då inte efter mig Men hennes pappa är ju lika "lång" som mig (1.78) så han är ju ganska kort för o vara kille...men normallång för en Argentinare förstås. Känner mig alltid som en bjässe hos hans familj, hans 20-åriga lillasyster når mig knappt till hakan!
  • Zvartaliljan
    gosmamman skrev 2008-06-29 21:54:29 följande:
    Jo jag menar vanliga tröjor (långärmad t-shirt). Hittade en på rea i strl 86 men då kanske jag ska glömma den då
    Maia har 86 i Katvigs långärmade! Både tröjor, bodys, bodysuits och velourjackor.
  • Zvartaliljan
    J essica skrev 2008-06-29 22:00:20 följande:
    Men hon är väl väldigt smal? Säkert därför hon kan ha de som hon inte fyller ut på bredden?
    Jo visserligen men hon är ju ändå 90cm lång så jag tycker nog att tröjorna är normala i storlek.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10