Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Är lite shoppingsugen- har det kommit ut mer Molo eller Småfolk idag eller igår?

• Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-08-22 10:22:51 följande:
    vi borde alla massbomba säljaren som snott bilden med en massa arga mail
    Jag har anmält.

Nikki- Noel ställde sig i sängen vid den åldern ungefär och nu tar han kanske 8-10 steg lite steg då och då. Han "går" inte hela tiden än men det kanske är på gång. Bäst att barnsäkra ännu mer.
    Angelinah skrev 2008-08-22 10:29:54 följande:
    Ja USCH!!!
    De på Tradera var skitsega mina gånger så auktionerna hann gå ut. Ena säljaren sa att hon inte snott bilden och andra skyllde på sin sambo. Båda hade fått bud så då måste ju T gå in. Tycker att de borde vara snabbare med sånt. Men jag hade nog maximal otur med sega handläggare
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2008-08-22 10:36:17 följande:
    Ja precis Hennes bilder har ju bra skärpa o så o säljaren har väl ingen bra kamera...inte för att jag vill rättfärdiga utan tycker fortfarande att det är väldigt fult gjort. I våras hittade jag ju inte bara en snodd bild från mitt album här, utan dessutom en bild med Maia på! Där hon sålde ett likadant plagg som Maia hade på sigo då hade "lånat" min bild. Fyyyy vad arg jag blev Tradera stängde ner auktionen direkt när jag länkade till mitt album här.
    Nä fy! Det är ju ännu värre om det är barn på bilden!

En kompis råkade dessutom ut för en tjej på Bilddagboken som snodde hennes bilder sin dotter och sa att det var hennes dotter. Det är SJUKT!
    nikki2006 skrev 2008-08-22 10:36:38 följande:
    Hur gammal är noel nu? under året va???
    Han blir 11 månader 25 augusti
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2008-08-22 10:41:18 följande:
    ÅHHHH snart 1 års kalas, vad skall han få. Du kan ju avslöja det här för han kan ju inte läsa hi hi
    Haha...åh jo, han brukar smygläsa

Helt ärligt har jag ingen aning om vad vi ska köpa. Några bra förslag på 1-årspresenter?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-08-22 10:41:15 följande:
    Hallå igenNu har vi varit och handlat mat, tråkigt.Hämtade ut paketet från Ellos, är sååå nöjd, byxorna var hur coola som helst, beställde 2 olika storlekar, 80 var lagom nu och 86:orna sparar jag också. La in bilder i BT, sorry OT.
    Åh jäklar vad snygga! Måste köpa. Ascoola ju! Tror du att Noel kan ha 80? Vad kostar dem?
    Zvartaliljan skrev 2008-08-22 10:44:54 följande:
    duntoffla - Va Så sjukt att ta bilder o låtsas att det är ens eget barn...det borde blivit polisanmält!
    Ja, det är verkligen sinnessjukt. Dessutom hade hon tagit en annans bild på ett annat barn och sagt att det var samma och döpt det till Nadja eller något. Jag förstår att en del vill ha barn och kanske har svårt att få det men det rättfärdigar ju inte att man gör så. Riktigt obehagligt!

Det blev polisanmält men jag tror inte att det hände något mer med det.
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2008-08-22 10:46:42 följande:
    Trehjuling. Finns sånna med stöd på sidorna så han inte trillar av. Med pinne bak så du kan putta i början och ställbar sits.Lång användnings tid på demEller hans första bilbana kanske, i träd å så han inte tar isönder direkt.
     Haha...undrar vem som skulle sitta mest vid den bilbanan? Inte Noel tror jag. Får hans pappa bestämma blir det väl radiostyrd bil eller helikopter.

Hmm...han har två slags bilar redan. En brandbil och en traktor att sitta på (samt en gungälg)  så fler stora saker vill jag inte ge.

Tycker mig komma ihåg att han sagt att han önskar sig en Molo-lurv
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2008-08-22 10:54:57 följande:
    Känner igen det, det kommer att bli bilbanor och dyligt trots att vi bara har flickor. Det är kul ju, hoppas bara barnen får leka lite med och inte bara pappa hi hiJa jag hörde också lurv
    Fast jag måste väl ha något som är mer konstant som han kan spara. Hmm...man kanske borde börja tänka på det nu? Lite trögt här....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10