Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjolla- jag kom på ett namn som du kan döpa din dotter till sen (om det kommer nån sån). Det är ju väääldigt ovanligt (men jag gillar ju såna) och det passar sååå bra med Milo...............................Pila!!!!!!!!

• gosmamman
    Edenshage skrev 2008-06-19 21:08:53 följande:
    För en tid sen hade Molo de finaste bodysarna och heldräkterna med rådjur på. Nån som vet vad jag menar då? FHar ni sett dem nånstans nu??? VILL HA!!
    Det är en gammal kollektion, håll koll på tradera så har du störst chans att hitta en. Kan inte minnas om jag sett nån i nån shop senaste tiden.
  • gosmamman
    gosmamman skrev 2008-06-19 21:17:19 följande:
    Min mamma brukar göra någon liknande, frysgrogg brukar vi kalla det. Om man inte är på sin vakt kan man bli ruskigt onykter på den
    för den är så god alltså, kräkgubben skulle bara förstärka onykterheten jag skrev
  • gosmamman
    Buttelina skrev 2008-06-19 21:21:03 följande:
    hehe skumt namn
    Jag är nog lite skum

Milo och Pila, fint va?
  • gosmamman
    Jen80 skrev 2008-06-19 21:22:48 följande:
    Ja, den vill jag också slippa!! Har haft amningsbh i tre år nu känns det som. Så himla tråkigt! Har varit amningsfri i några månader innan varje förlossning, men då har man ju haft magen ... Tycker om att amma och vill amma länge, men måste säga att jag ser fram emot när Ava är färdigammad .
    När medea var liten så hade jag amningsbh hela tiden men när bebben var liten så hade jag bara amningsbh de första 4 mån. Sen anv jag mina vanliga och jag hade aldrig nån mjölkstockning av dom (ammat i 12 mån med båda, dock "bara" helamning i 6mån)
  • gosmamman
    SmillaMilla skrev 2008-06-19 21:40:02 följande:
    God kväll!Strukjärnet paja, så jag hamnade här istället
    strykjärn!!!!!!!! har ni sånt?????

Nädå, vi har ett men det enda som stryks är sambons skjortor och det får han fixa själv.
  • gosmamman
    lillronya skrev 2008-06-19 21:45:38 följande:
    HÄr stryks inte ett enda nåt!Skulle väl bara om det dök upp nån form av finklänning, men det händer sällan här...
    precis, bebben har en finblus och jag har väl en kjol eller två som är i stry behov men så anv dom aldrig heller Skrattande
  • gosmamman
    lillronya skrev 2008-06-19 21:56:15 följande:
    Blir lätt så att det som behöver strykas blir liggande istället.
    Jopp! Jag har stryk allergi, det är min mammas fel.

Vi var 5 barn i familjen och jag o syrran är äldst med 3 små bröder. Vi fick hjälpa till massor och dom gjorde ingenting.
    Strykkorgen var alltid överfull och allt skulle strykas (utom underkläder) och fyyyy vad tråkigt det var *brrrr* och så sur man var på bröderna när dom kom upp i stryk åldern och inte behövde göra det (men då hade jag o syrran redan flyttat hemifrån).
  • gosmamman
    Tjollabolla skrev 2008-06-19 22:00:19 följande:
    jag läste Pilla haha! Nja, det gillade nog inte jag. Milo skulle ju hetat Mira så det kanske ligger nära till hands Ja den groggen är farlig, man hinner inte med ochden är sååå god! Eftersom den smakar ingen sprit alls så häller jag alltid i en liter istället för 70 som där står Så min är ännu farligare
    ojoj, det låter ju livsfarligt
  • gosmamman
    lillronya skrev 2008-06-19 22:03:10 följande:
    Fyyy vad taskigt att de slapp!!Det är min fasa att barnen ska vara bittra på oss för att de är många syskon.... Menar inte att du är det nu då.
    Nä jag kännde verkligen aldrig att jag saknade ngt när jag var liten (för det blev ju inte mycket till semestrar osv då min mamma var mkt mammaledig och var sen arb lös länge) och idag är ju mina syskon det bästa som finns (förutom min egen familj).
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10