Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

SmillaMilla skrev 2008-06-10 08:41:04 följande:
    Vi har inte dagar. Utan 9 månader efter barnet fött. 6 veckor innan. Så vi kan inte alls reglera det så som man kan i Sverige. Vi får dock mer pengar varje månad så visst kan man spara en del. Men efter 9 månader får man hemvårdsstöd om man inte sätter ungarna på dagis. Detta får man upp till 3 års ålder.
    Aha, är det så det funkar? Här är det väl 3000 i månaden om man söker liknande stöd. 1800 kr är ju rätt stor skillnad.
    Älskade Noel
  • Duntoffla

var tvungen att städa upp lite här och baka en liten kaka. Får ju besök snart.

Tjollabolla skrev 2008-06-10 09:04:37 följande:
    Nope, förskola.
    Aha, så nattöppen sådan? Kul!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2008-06-10 09:18:53 följande:
    Åh vad jag älskar molos byxor. Vad finns de i för färger? Har gröna med vita prickar och sorbet. Vilka skulle mer passa till Svea?
    Åh det finns ju massa fint ju!

Vad har du för överdelar att matcha med?
    Älskade Noel
  • Duntoffla

Måste tyvärr logga ner nu. Noel är inte på solskenshumör idag

Älskade Noel
  • Duntoffla

God eftermiddag!

NU har min gravida kompis varit här. Hoppas hon föder snart så jag får anledning att shoppa

Vad händer här då?

Massa fina kids i BT!

Älskade Noel
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2008-06-10 16:21:49 följande:
    Hej hopp! Tillbaka från intervju nr. 1. Bara 4 kvar denna veckan... DRYGT! Men det kändes bra iaf!Alltså jag fattar inte vart min post tar vägen.. Hade ju massa paket på väg hem, blir så ledsen när det är tomt i lådan Både funkybaby å batinki å rumba skickade igår men jag har inte fått ngt.. SNYFT! Kanske är det adressändring som stoppar upp? Men då har jag ju ändå ändrat min adress hos shopparna.... Åh så fina knattar i BT! Söta skatten i apor Vad tyckte Pappa nu? Näe, ut och plantera blommor står närmst på listan, Milo är o kollar på kossorna med Mormor
    Verkar det vara ett jobb du kan tänka dig? Visst är det trist när man väntar paket och så ligger där bara lite trista räkningar när man kollar

Vad planteras för fint? (borde ut och kratta jord men det verkar så tråkigt...)
    Nika skrev 2008-06-10 16:27:21 följande:
    appropå danska vuxenkläder så fick jag just höra att "min" affär har IdaT:s gröna flodhästtröjan till vuxen! Tror ni att den blir för barnslig ? (säger jag som har apor på mig.. )
    Jag skulle personligen inte ha den på mig. Men så gillar jag iofs inte färgen heller  *smaken är som baken* Vilka apor har du på dig? Kan tycka att en del "barntryck" kan funka på vuxna om de inte är för "barnsligt" gjorda
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Nika skrev 2008-06-10 16:37:06 följande:
    jag är också lite tveksam till färgen...jag ska nog ha lite starkare...småfolks apor...du kan titta i mitt bildgalleri...inte den bästa bilden men man ser ju tröjan i alla fall...
    Har du sett den färgen IRL? För den är starkare än den ser ut på de flesta bilder.

Småfolks apor tycker jag är helt annorlunda. De är mer "verkliga" och inte lika bulliga och barnsliga som IdaT´s tryck. (vilket passar på barn men känns tveksamt på vuxna)
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-10 16:38:26 följande:
    Sööööta (något dreggliga ) Noel i BT!! Gosego
    Tack! Kyss

Nu är han inte glad (igen. Någon ny härlig fas) Got to go!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2008-06-10 16:53:13 följande:
    Åh hjälp skakar fortfarande. Blixten slog precis ner utan för huset. Fick panik och slängde mig ner på golvet, kravlade ut i hallen till Anton, kollade honom och sprang sedan hysteriskt upp till Svea. Alla oskadda, men hjälp vad rädd jag blev. Jag är annars inte rädd för blixten och oskan.
    Usch vad läskigt! Skönt att det gick bra. jag är skitskraj för blixtar! Drar ur alla kontakter, pratar inte i telefon och använder inte datorn. Jobbigt när det åskar på jobbet

Lillronya- vad fin A är i BT! Superfint med sorbetlinnet!
    FL Lisa skrev 2008-06-10 16:52:46 följande:
    en fråga till er insatta...När det som storlek på en t-shirt från småfolk står 1-2 år...vad innebär det?om jag har en kille på 9 månader som är 72 lång och 10 kg tung borde jag då välja 0-1 år eller 1-2 år på en sån t-shirt 
    Noel har 0-1 år (74/80) så den passar nog Alvin bra. De är ju rätt lika i storlek.

Preggi- söta barn i BT!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-06-10 17:59:24 följande:
    dunis - ja kan N ha 0-1 år så borde dom passa A också. Får nog se till att köpa på mig lite T-shirtar från småfolk nu
    De är superhärliga! Särskilt dem som har den där mjuka kvalitén. Synd bara att de kostar rätt mycket...
    Älskade Noel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10