• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Lina med Liten skrev 2008-07-14 22:58:27 följande:
    både orange o turkos e superfina!! Häv köpstoppet bara lite (tar ju bara ett par minuter)
    Haha! Ja, det går ju alltid att göra.. Har ju gjort det många ggr senaste veckan.. Men vet inte hur det blir med vår nya garderob då...
  • Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-07-14 23:05:32 följande:
    Stella har båda, de är superfina =) Ja, hela kitet alltså med scarf, stjärnklänning, randiga leggings och vändbar jacka.
    Vilken strl har du till Stella?

Gud vad svag jag är.. Så svårt att låta bli att köpa...
  • Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-07-14 23:14:57 följande:
    Stella har 98 i tights, 104 resp 110 i klänningar och 104 resp 110 i jackorna.
    Är hon lång för sin ålder? P har 98 i regnbågströjan och den är lite stor på henne.
    Buttelina skrev 2008-07-14 23:14:24 följande:
    ok, hmm åhh ska jag köpa en sån klänning också? blir ju så attans dyrt
    KÖP!
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-07-14 23:16:49 följande:
    här ser du hur 98 sitter på isabel..
    Men ÅH vad fint! Jag dööör, jag måste ju köpa villervalla. Så underbara färger!!!
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-07-14 23:21:40 följande:
    men jag har ju snart heeeela villervallas kollektion
    Den samlingen ska du vara stolt över.. Det är ju synd om det saknas nåt i samlingen....
    Vilken ångest jag har nu...
  • Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-07-14 23:22:56 följande:
    Nja, hon är 98 cm lång och normalstor tycker jag. Men jag tyckte den turkosa klänningen i 104 var liiite kort så hon fick en strl större i orange. Båda funkar! I t-shirt fick hon 104, men den är lite stor tycker jag, hade nog hellre haft 98. Och då har hon 110 på vissa andra t-shirts
    Jag tror att P är runt 90 lite mer. Hon är nog lite mindre än medel tror jag men hon växer så det knakar nu under sommaren.. Hon är född i juli när är Stella född?
    Buttelina skrev 2008-07-14 23:25:09 följande:
    visst är det underbart jag har kommit på att jag använer mer villervalla än molo på isabel, så himla användbara kläder, och HON älskar dom... och sina småfolk tröjor med pellefanter, kissekatter och apor på
    Ja man vill ju använda det man köper.. För tillfället så har matilda nästan bara molo och P har mest småfolk. Hon älskar ju sina småfolk kläder...
    Jag vill ju att kläderna ska vara funktionella med så de är praktiska att leka i...
    Det som gör att jag tvekar lite är ju att vi har många ombyten som ligger kvar med lappen på än. Vill ju använda dom med nångång...
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-07-14 23:28:17 följande:
    ja, visst är jag stolt  vad har du ångest över? att du ska köpa något eller vad du ska köpa??
    Ångest över vilken färg till vilken tjej, att jag egentligen har köpstopp och att tjejerna verkligen inte behöver klänningar. Men dom är ju så himla fina! Så nog måste dom ha varsitt set. Men kanske inte just idag?
    Och dessutom så har ju mannen semester. Tänk om han hinner till brevlådan först?
  • Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-07-14 23:36:05 följande:
    Stella är född i april Nu har vi en ny kanintröja Budade just hem en i 110 på tradera. Lite stort än, men hon växer väl i den..
    GRattis! Dom är ju sååå fina.. Du kan väl hojta till när du lägger ut din 98:a?
    Buttelina skrev 2008-07-14 23:39:25 följande:
    haha, ja vilken fasa om han hinner till brevlådan först du får säga att det var tok rea hmm ja, vilka färger? det är svårt...
    Ja men den kör jag ju alltid med.. Dock är han aldrig så imponerad av mina fynd...
    Jag som är så otroligt duktig på att shoppa...
    Jag tänkte orange till P och turkos till M först men sen ångrade jag mig och tänkte att P kasnke ska ha en med vit botten istället?
  • Preggi
    Lina med Liten skrev 2008-07-14 23:43:01 följande:
    Nä nu måste jag sova Natti
    Godnatt!
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-07-14 23:48:25 följande:
    mm, det låter fint. tycker du ska ha nån stark färg till m. jag gillar klänningen med vit botten och gröna/gula/plommon stars och sen har jag den gul/grön randiga jackan och leggingsen till det superfint
    Ja, det var ju bilden på Isabel som gjorde att jag ville ha den färgen istället för orange. Kasnke klär det P bättre med?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10