• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Helt annan sak,Skrattande fiskar lite röster till Eleraff

• jompa

Butte: Var har du hittat den fina Småfolks klänningen som är orange/rosa?

• jompa
    jacao skrev 2008-06-10 14:25:53 följande:
    Såg en sån på eleraff nyss, om det är den med katter du menar. Ser sååå fin ut men fanns bara 74/80 och vet inte om det räcker till min tjej.
    Ja där var den
    Hmmmmm vad svårt och veta om tjejen kommer kunna ha den i höst, hon är ju så liten fortfarande men annars har hon ju hela vintern på sig då den är långärmad, måste fundera.
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-06-10 14:51:18 följande:
    småfolk t-shirt
    hittade den på Eleraff, vet bara inte om M kommer kunna ha 74/80 i höst, vad tror du?
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-06-10 14:58:38 följande:
    hmm, det tror jag nog att hon kan... ida hade den kortärmade i strl 74/80 väl nu..? hur mycket skijer det i längd och ålder på dom ?
    oj det skiljer ett halvår och ida är nog en del cm längre.
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-06-10 15:00:49 följande:
    trend2kids.dk/product.asp&sub=0&...jompa, denna köpte jag till isabel igår.. sååå himla fin!
    Gud så fin din dotter kommer vara. Ska hon gå på dagis i höst? Kommer hon ha dessa kläder där då?

Jag tror att jag kanske måste slå till på den där klänningen, gillade verkligen den, såg så fin ut på Isabell. Alltså den med katterna
  • jompa
    Buttelina skrev 2008-06-10 15:07:23 följande:
    ja, slå till, den är helt underbar nä, isabel kommer ha sk "dagiskläder" kommer väl säkert inte bli lika mycket danskt då.. mina små ska inte börja på dagis förrän i jan tidigast
    Så länge alla kan vara hemma med sina små. Här kan jag inte det då får vi flytta Men det kanske skulle vara värt det.
  • jompa
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-10 15:09:01 följande:
    Tack Det är 86/92
    Han är superfin, tycker mer och mer att det inte är en tjej tröja utan helt klart unisex. Var tveksam i början men nu när man ser era små killar så ändrar jag uppfattning.
  • jompa
    jacao skrev 2008-06-10 15:17:46 följande:
    båda mina killar har börjat när dom var 13 månader, lilltjejen ska börja i augusti när hon är ca 18 mån, så med henne har jag kunnat vara hemma lite längre (tack vare ett extra jobb jag haft sen november.
    Sonen var 15 mån och tjejen kommer oxå vara 15mån.
  • jompa
    jacao skrev 2008-06-10 15:23:26 följande:
    Visst kan det kännas tidigt att lämna dom, men mina har alltid trivts bra, inga svåra lämningar eller nåt sånt. Hoppas på att det blir lika med dottern (även fast hon varit 1000 ggr krångligare med allt annat- tjejer är besvärliga )
    Gud så skönt att höra att fler tycker tjejer är krångligare, så är det här hemma oxå
    Buttelina skrev 2008-06-10 15:20:15 följande:
    vissa är beroende av två inkomster... vi är inte det.. vi har valt att bo i lgh och ha stuga och sen har vi bara en bil osv.. lillebror kommer vara nästan 2 och isabel 3 1/2 när de börjar på dagis
    Ja vi bor oxå i lägenhet men vet inte om Stockholm nu kanske är väldigt dyrt att bo i. Sen ska den ena ha ett bra betalt jobb om man ska klara sig på en inkomst här.

Nu har jag i alla fall beställt klänningen och vill ha den nuuuuu
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10