Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Angelinah skrev 2008-07-02 14:41:29 följande:
    100 proc bomull, 60 graders tvätt..
    OK som deras tidigare allover då ...luddar ju tyvärr en del å andra sidan är ju priset kalasbra! Jag är ju inte helt retro lagd *hoppas ingen märker * men lite med dessa tryck vill jag ändå ha. Och eftersom lillan inte passar i Småfolks modeller så blir det till att köpa kopiorna!
  • mortillsju
    Angelinah skrev 2008-07-02 14:41:29 följande:
    100 proc bomull, 60 graders tvätt..
    Tack för att du kollade! Jag ska till Lindex idag en snabbis och hoppas att de har dem där redan idag.....
  • mortillsju
    Angelinah skrev 2008-07-02 14:45:57 följande:
    Jo, man märker ju att det är lite billigare på kvaliteten.. men tycker dom e oki ändå för det priset.. Butte--- Superfin underbar combo på lillebror i BT!!! 
    Jag håller med dig. Priset är toppen. Jag tänkte köpa bruna tröjan med fågeltryck på med. DEN tror jag kommer att hålla bra dock! *gillar Lindex priser*
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-07-02 14:49:21 följande:
    svår att få på bild bara han springer runt som en galning
    Usch ja. Min lilla vänder ryggen åt bara hon ser kameran Hopplöst! Dom är så söte de små.
  • mortillsju
    Kerplunk skrev 2008-07-04 23:08:31 följande:
    Måste fråga er som också köper fina (dyra) kläder.  Hur får ni bort div fläckar?Lovis har nyligen böjat med mat och nu finns det olika fläckar på massa plagg(men mest på haklapparna än så länge tack och lov). Har både vanish och galltvål hemma samt "tabort-spray". Men tycker inget funkar jättebra. Finns alltid lite fläck kvar... Några tips?
    Själv använder jag galltvål med gott resultat MEN man måsta vara vaksam på materialen. Material med elastan och lycrablandningar är betydligt svårare att få bort fläckar på. Tomatfläckar går bort i sol (häng ute några dygn). Sen fick jag ett tips på hopplösa fläckar. Lägg plagget i maskindiskmedel (en VIT tablett till en liter varmt vatten) ned med plagget och låt ligga i ett till flera dygn och tvätta sen. Risk finns att plagget blir förstört men på ett redan fläckförstört plagg kan man kanske våga sig på det??
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-07-04 23:15:22 följande:
    hmm tycker det mesat går bort med vanish faktiskt. jag har så halkapp som täcker hela överkroppen på min grabb...
    Ja jst det....bästa tipset. Klä av ungen när de äter Så gör jag eftersom min lilla sliter av sig hakkläappen!

God Kväll förresten! Fina nya Moloplagg!!!
  • mortillsju
    Kerplunk skrev 2008-07-04 23:18:57 följande:
    Ja, precis. Är plagget så fläckigt att det inte kan användas så kan man ju absolut prova det!Men ang galltvål. Måste man behandla fläckarna när de är färska eller funkar det om det gått några dagar?
    För mig funkar vilket som. Jag vet en del som gnuggar på plaggen på kvällen innan de läggs i tvättkorgen. Och sen får de ligga till nästa tvättid. Kanske värt ett försök??
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-07-04 23:21:05 följande:
    hehe så gör jag med isabel här hemma men idag var vi iväg och där var väl ca 10 fläckar på hennes vita villervalla klänning
    Då blir det till att spraya! Vitt är ju så snyggt men känsligt. Jag har faktiskt en del vitt och rosa här hemma nu i sommartid och än så länge så *peppar peppar*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10