Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjejtriss skrev 2008-06-11 13:10:52 följande:
    Fast frågan är om de har laglig rätt att göra så.
    ja, jag vet Fundersam. tror nog att tjolla får byta/lämna tillbaka om hon mailar och hör och berättar detta med konstiga storlekar

LINA: så fin thea var i den klänningen. jag tycker att den var superfin!
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2008-06-11 13:02:05 följande:
    Godmorgon alla! Maia sover fortfarande...hon verkar inte ha någon energi alls Läkaren ringde då han hade tittat på hennes bilder från lungröntgen och han kunde se att hennes bronkväggar var förtjockade, vilket då förklarar hennes andingsproblem. Ännu ett tecken på astma. Men jag är själv inte fullt övertygad om det än...vill se vad 24h-ekg:t visar sen.Är det någon riktigt rolig rea någonstans? (freshmilks har jag redan kikat på)Jojoa - Vart på Öland ska ni?? Vi är ju här hela tiden nu (har fått mobilt bredband )
    lilla, lilla maia tycker så himla synd om henne Hoppas att hon mår bättre snart och slipper all denna oturen med hälsan

kram
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2008-06-11 13:17:30 följande:
    Nej det har ju fortsatt med utredningen till varför hon inte äter...och nu har de då börjat kolla hjärta och lungor. Problemet är ju liksom inte att hon inte vill äta, problemet är ju att hon inte orkar. Astma är då det de tror starkast på efterom hon har så många övriga symptom som stämmer in på det. Men även någon hjärtdefekt...därför ska hon nu kollas med 24timmars-ekg för att upptäcka ev. arrytmier.Hon är så pigg och glad emmellanåt så ingen kan tro att hon är så sjuk, men efter bara 10-20 minuters intensivt lekande så behöver hon sova eller vila för att ta igen sig (kryper oftast själv upp i soffan med snutten o vilar framför tvn en stund). Hon lekte hela dagen igår...inte så intensivt men ändå lek och sen somnade hon vid 18...och sover fortfarande...
    oj! har hon sovit sedan 18 igår?
    jompa skrev 2008-06-11 13:17:52 följande:
    Tjejer tjejer: Jag har fåt jobb!!!!!!!! Är så glad att det nu är klart, äntligen Nu slipper jag gå på fler intervjuer och en riktigt bra deal fick jag oxå, de ville verkligen ha mig.Nu ska jag nog shoppa nåt fint och fira, eller just det klickade hem en massa igår ju från T. Ähhh nåt litet i alla fall ska jag ha. Fin fina barn i BT. Så fin den där vindjackan från Katvig är.
    weeeiiii GRATTIS!!!!

vad klickade du hem från T igår och vad är du sugen på att beställa mer?
  • Buttelina
    NovJenny skrev 2008-06-11 13:25:13 följande:
    Okej, vad var det för typ?Kikade på tradera och de som gått för 4-500 kr är ett sådant som jag har.Ett svart med ett silvermärke det står babybjörn på längst fram..Mitt är inte ens seriöst använt då sonen vägde så mycket.
    lägg ut den med ett högt utrop! så får du vad du vill ha för den.. då kan man aldrig bli besviken...
  • Buttelina
    jompa skrev 2008-06-11 13:25:52 följande:
    Igår klickade jag hem Mini Rodinis Terry Hood och byxor och sen en MAT jacka.Vet inte vad jag är sugen på nu, kanske lite lakan till ungarna
    åh, vad skoj! jag är verkligen glad för din skull

åhh hoppas att jag också har tur idag, kontraktskrivning om 3 timmar..

fiiina inköp!
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2008-06-11 13:28:08 följande:
    Butte - Ja i det stora hela. Vaknade en gång när pappa o jag skrek lite för högt när Zlatan gjorde mål så då blev hon lite uppskrämd o låg o halvsov i min famn istället i en halvtimma innan hon somnade om. Vaknade sen i morse vid 7-tiden, åt lite välling, bytte blöja och jag klädde på henne. Lekte en liten kort stund, kröp sen upp i soffan och somnade om! Börjar iaf röra på sig lite nu...När jag pratade med läkaren om detta med att hon sover så mycket så sa han att hon behöver det och att jag ska låta henne göra det o inte väcka henne.
    åh lilla hjärtat då förstår att det gör ont i mamma-hjärtat att se henne så!
  • Buttelina
    Lina med Liten skrev 2008-06-11 13:37:16 följande:
    Tack alla som kommenterat klänning o Thea *orkar inte tacka enskilt*Skatten: ja det är inte riktigt samma tjej som du har träffat Men skatten har växt med ju.
    du är allt lite lat du
  • Buttelina
    jompa skrev 2008-06-11 13:40:53 följande:
    Du måste meddela sen om Småfolk passar.
    jag hittade förresten en långärmad småfolk tröja på ajabaja i strl 68.. den såg LITEN ut... din tös är nog mellan storlekarna
  • Buttelina
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-11 13:43:04 följande:
    Nej verkligen inte! Jag gosade med en liten liten tjej med mörkbrun kalufs - vad hände liksom Jisses vad det går undan.Kom ett par innan och hämtade en grej vi haft på annons och med sig hade de en liten 7 veckors tjej. Åååå blev så rörd  av detta lilla liv att jag knappt kunde hålla tårarna tillbaka *fånigt känsliga jag*
    åhh, det är så mysigt! Försöker ni göra syskon nu eller? det är inte alltid så lätt, det tog låååång tid för oss att göra isabel...

vi ska hälsa på en LITEN bebis nästa vecka som kom till världen i måndags. vägde 2600 och var 46 lång *yttepytte liten ju*
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2008-06-11 13:43:27 följande:
    Åh hon ligger här i soffan bredvid o jag kontrollerar hennes andning hela tiden som om jag vore paranoid (är jag nog lite med...) och jag vill bara väcka henne! Hon har ju bara ätit lite väling idag...behöver ju i alla fall dricka lite! Kanske skulle försöka ge henne lite i sömnen? Eller dålig idé kanske när hon ligger ner...
    har hon tagit välling så klarar hon nog sig. ge henne massor med god dricka när hon vaknar . förstår att du är en "hönsmamma" som kollar andning och oroar dig! lider med dig
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10