Inlägg från: Fantastiska Skatt |Visa alla inlägg
  • Fantastiska Skatt

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Jen80 skrev 2008-06-04 22:34:54 följande:
    Åh, hoppas hoppas !!Nån som sitter uppe ett tag till? Vill ha hjälp med en grej... Orkar själv inte sitta uppe mycket längre.
    Jag är nog vaken en stund vad gällde det?
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2008-06-04 22:32:46 följande:
    *asg* Skatten alias cameltoe Näe jag håller med. Vi känner ett par som är alltid väldigt välklädda själva, har grymt bra jobb (har nog en inkomst på minst 50 000 i månaden VAR) och deras son ser ut som jag vet inte vad... Hon sa själv att hon var helt ointreserad av vad han hade på sig. Jo jag såg det när han kom i en bodysuit som var alldeles för kort i benen, slutade vid knäna och hon hade strumpbyxor på honom under den för att det inte skulle va kallt! var i vintras.... Helt sjukt!
    mortillsju skrev 2008-06-04 22:35:40 följande:
    Åhhh, måste berätta. Jag tycker det är så sorgligt när barnen inte proiriteras. Häromdagen i stan kom en npappa med sin son (jo jag vet att det är pappan! ) Han är välklä'dd, dyra snygga jeans, dyra skor, snyggotröjan och svindyra skinnjackan. Sonen har en WSfleece som han vuxit ur för nåt år sedan (ärmen slutade mellan handled och armbåge) velourbyxor som var både små och helt och hållet söndertvättade och skor som verkligen sett bättre dagar. Usch, här fanns det pengar men inte till barnet . Sorgligt
    Visst är det tragisgt? (starkt ord kanske men ni förstår) Barnen måste ju absolut inte ha det allra senaste, dyraste, finaste osv. Men kan de inte iaf få ha kläder i rätt stl som passar och är hela!!
    När de har plagg som är ärva i flera led, trasiga och så små att magen väller över byxlinningen och mudden slutar halvväg på vaden.... då blir jag sur och ledsen ...
  • Fantastiska Skatt
    Tjollabolla skrev 2008-06-04 22:42:05 följande:
    Hmm ja jag förstår det inte. Annars är dom fullkomligt underbara mot sin grabb och lever verkligen för honom. Men just det där med kläder är INTE deras starka sida. Dom kunde anlitat mig en vecka som shopping tant åt honom, sen kan jag garantera att hans garderob hade vatt smockfull och fin
    *Tjolla goes shopping coach*
    Tjejtriss skrev 2008-06-04 22:42:53 följande:
    Ja, precis.. Problemet är bara att jag har svårt att somna, även om jag är trött Skoltjejen verkar inte få vara på fritids dock, för sjukskrivning är inte skäl nog för att få fritidsplats..
    Jobbigt men skönt iaf att dagiset löste sig så hoppas jag det fixar sig m stortjejen oxå så du får ladda upp dig och vila ordentligt om dagarna!
  • Fantastiska Skatt
    Tjejtriss skrev 2008-06-04 22:46:42 följande:
    Jadu, bara vid arbete eller studier enligt kommunens regler. Har fyllt i en ansökan om fritidsplats av särskilda skäl och skickat till rektorn. Min dotter är så gullig, hon säger att det kommer gå bra ändå annars. För hon klarar sig själv.. Javisst, det skulle hon väl göra, men en fritidsplats skulle ju vara för HENNES skull. Jag vet att hon låter mig sova/vila, men hur roligt är det för henne då?
    Samma i vår kommun. Under sommaren får endast de där båda föräldrarna arbetar ha barnet på dagis, förälderns arbetstid + restid. Så de som är sjukskrivna/föräldrarled. m mindre barn / Arbetssökande får ej ha barnen på dagis.

Så i vår kommun gäller följande: Är du arbetssökande får du inte ha barnet på dagis och du får inte vara arbetssökande om du inte har barnet på dagis!! Få ihop den ekvationen... ngn har inte tänkt till....

Hoppas iaf du får posetiva besked fr rektorn!!
  • Fantastiska Skatt
    Lina med Liten skrev 2008-06-04 22:53:04 följande:
    Skatten: så då va det shoppat o klart Tack så mycket för tipset 
    Ååh va tjusig hon kommer bli söta söta Thea

Vasseligo, d va så lite så
  • Fantastiska Skatt
    Lina med Liten skrev 2008-06-04 22:59:37 följande:
    tog rosa leggings också... de m gul mudd
    De utan mönster? Kommer bli jättefint!! Kräver en modellbild sedan
    Tjejtriss skrev 2008-06-04 22:59:30 följande:
    Aha.. Här får man ha barnen 15 timmar/vecka vid arbetslöshet, men de ser att de är lediga åtminstone de 4 veckor som flera förskolor är sammanslagna. På fritids får barnen alltså inte alls vara vid arbetslöshet/sjukskrivning/föräldraledighet, inte ens under terminerna. Det är så synd, fritids betyder mycket i den åldern.. Man blir utanför gruppen, eftersom i princip alla är på fritids.
    ah, visste inte att de va sådana regler för fritidsbarnen. Då hoppas jag verkligen att du får igenom på särskilda skäl!! *håller tummarna*
    Tjejtriss skrev 2008-06-04 23:00:47 följande:
    OT, men jag måste ha en ny skaljacka till Stella. Hennes Pop-jackas dragkedja delar sig hela tiden Tänkte passa på nu när det är rea. Vill inte ha en från Pop, gillar inte alls vårens modell och priset känns högt. Funderar på Didriksons eller Helly Hansen, men kan inte bestämma mig..
    Ingen erfarenhet av ngn av dem tyvärr
    jacao skrev 2008-06-04 23:01:05 följande:
    Planerat strömavbrott i natt, så det är väl bäst att lägga sig innan det slocknar
    Sov gott
  • Fantastiska Skatt
    Lina med Liten skrev 2008-06-04 23:10:01 följande:
    Skatten: det ska nog kunna ordnas

Fina Thea i Nanoou klänningen *girly girly*
  • Fantastiska Skatt
    mortillsju skrev 2008-06-04 23:27:18 följande:
    Nu ska vi se om vi kan ro hem Jens auktion. Heja på mig så är ni snälla!
    åååååå HEJ ååååå HEJ ååååå HEJ

Vad är det vi budar på?
  • Fantastiska Skatt
    Buttelina skrev 2008-06-04 23:30:00 följande:
    det få hon ju inte säga än, hon måste ju vinna den först
    Ledsen men då, vill ju va me å spana ju  Ledsen

• Fantastiska Skatt
    mortillsju skrev 2008-06-04 23:30:29 följande:
    En fin Småfolksbody till Jens lilla Ava Jen själv hon har lagt sig
    *in på T å hejjar*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10