• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

rixpucko skrev 2008-08-13 22:36:00 följande:
    Fick erbjudande om att köpa en regnbågsfärgad...den var superfin...Får man ha dom i torkskåp?
    Den är superfin den regnbågsfärgade! Inget torkskåp har jag för mig..

Nu säger jag gonatt för idag måste sova om vi ska orka montera vår nya garderob imorgon

Shoppa väl tjejer
  • Preggi

Godmorgon!

Lycka till idag tjollabolla! På måndag är det min tur.*nervös*

Sitter och funderar lite på NS. Sugen på byxor... Har inte bestämt vilka än bara..

Verkligen höst i luften. Så trist!! Men jag har för mig att jag läste att sommaren skulle komma tillbaka?

• Preggi
    jompa skrev 2008-08-14 08:15:48 följande:
    God morgonJa snart är det din tur, förstår att du är nervös, det är jag med. Kul men jobbigt att börja på nytt jobb och speciellt nu när man varit hemma och inte är helt kvick i huvudet ännu. Men du ska se att det går strålande.NS kommer jag oxå köpa snart, är sugen på ett par byxor och deras lurv till sonen. Den ska ju vara vindtät till skillnad från Molos. Det gillar jag, men synd att det bara kommer en färg för jag skulle vilja ha den till båda men gillar inte när de har lika.
    Skönt för dig att du lite tid kvar hemma.. Det kommer säkert bli bra men jag är ju nervös för just det du skrev att man inte direkt är kvick i huvet. Dessutom så ska jag ju jobba på ett internationellt företag så all kommunikation sker på engelska. Jag har ju pratat väldigt bra engelska tidigare men nu vet jag inte alls hur det kommer gå...

Jag tänkte också på NS lurv men jag vet inte om jag gillar färgen. Tror inte det är tjejernas färg. P ska nog ha molos lila med röd kant. M vet jag inte än...

Om man kanske skulle ta tagi dagen så det blir nåt gjort.. Jag har så lätt att fastna vid datorn...
  • Preggi

Vet nån när molos vinteroveraller kommer till butik? Jag minns inte vilka färger som kommer i år men är dom inte lite fisigare i år eller minns jag helt fel?

• Preggi

Hej!

Hur är läget här?
    Fina bilder i BT som vanligt.
    Duntoffla, vad fin Noel är i orange randiga! Och så duktig kille som kan gå!

Idag har M varit på dagis 9-16 utan oss igen och det har gått oförskämt bra idag med.
    Jag har 3 dagar kvar sen är det dax att jobba.. *ångest*
    Jag tror jag måste tröstshoppa lite... NS måste vi ha.. Och nåt mer tror jag...

• Preggi
    jojoa75 skrev 2008-08-14 19:40:36 följande:
    Vad duktig hon är! Det gick kanonbra med Emma oxå direkt, nästan så man började tänka att jaha.. alla de andra barnen gnäller när de blir lämnade.. varför gör inte hon det? Men hon är på samma dagis som storebror o det är ju en trygghet, hon känner igen sig där eftersom han varit där 15 tim i veckan när jag var mammaledig för kompisarnas skull, så vi har varit där o hämtat honom.Samtidigt så kände jag mig ändå lite stolt att ha uppfostrat en så pass självsäker liten tös, trygg i sig själv, lätt för att knyta an mm.Nu stortrivs iofs båda mina barn på deras dagis (litet montessoridagis med få barn o många go'a fröknar) o då blir det ju lättare att lämna som mamma... Men det är en pärs att skola in o börja jobba, värsta mamma ångestframkallande grejen.. Jag grät när jag lämnade första gången helt, med båda barnen.. Stort steg ju!NU ska jag slita mig härifrån
    Ja, hon är verkligen jätteduktig och tuff. Vi har ju liksom ni varit där och hämtat och lämnat innan med P så hon är ju vad vid dagis. Dessutom har ju jag varit inhyrd vikarie nu under vårterminen och då har jag ju haft med mig matilda dom dagarna så det är ju inte nytt för henne. Vi går på ett litet dagis, 16 barn och 4 fröknar så jag vet att tjejerna är i goda händer när vi jobbar.
    Fröknarna har sagt flera gånger att våra tjejer har en väldigt bra grundtrygghet. Det känns verkligen som en komplimang som förälder..

Är det sambeställning på gång? Jag hänger eventuellt på. Från vilken shop?
  • Preggi

Godkväll igen, Nu är jag tillbaka, har totalrensat våra garderober.. Det är nästan hemskt vad med kläder vi har nu. Jen80, på vårt dagis har fröknarna sagt att de helst vill att barnen ska ha skor som de kan ta på och av själva. Båda mina tjejer sätter på sig och tar av sig skorna själva.

• Preggi

Vilka ska beställa från madsogmille? Hur mkt blir frakten på? Jag vill eventuellt vara med..
    Har bara hittat ett plagg än så länge, vill gärna hitta fler...

• Preggi
    Tjejtriss skrev 2008-08-14 21:47:55 följande:
    Hrm.. umbrella med randiga ärmar verkar ju öht inte finnas i Sverige? Och inte hade madsogmille den heller, så jag kunde sambeställa med er. Surt..
    Den är vi med ute efter... Vi har verkligen lika bra smak du och jag...
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-08-14 21:54:33 följande:
    vi är 2 eller kanske 4 st ... 5 med dig... tar vi det oförsäkrat (vet inte om JAG vågar det med tanke på min postis) så blir det ca 12 danska per person! Sen frakten inom sverige då..
    Jag ska se om jag hittar mer än bara tröjan.. Trots att vi har tröjstopp egentligen... Men jag känner att vi måste ha den..

Jen80, jobbigt att leta skor om du inte vill ha kraborre på. Själv tycker jag att det finns flera snygga. Vi köpte senast till M på stadium, superfina tycker jag...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10