Hjälp, fruktansvärda åderbråck i hela underlivet....
Vilket landsting tillhör du?
Jag är också rädd att de ska spricka under förlossningen. Vet inte om det är vanligt.
Jag märker inte av åderbråcket speciellt mycket när vi har sex och det är jag väldigt glad för. Det värsta för mig är att stå, och att ställa mig upp när jag suttit länge.
Jag köpte stödstrumpbyxor på nätet för jag tyckte det stod ganska bra måttbeskrivning och viktbeskrivning där, får väl prova och se om de fungerar. Jag måste säga att jag inte har så stor tro till att det ska fungera så därför köpte jag på nätet för jag tänkte att det nog kvittar ändå.
Jag är så glad att jag skrev ett inlägg och tog upp detta med åderbråck mellan benen för det verkar vara vanligare än jag trodde, trodde jag var ensam.
Berättade för min bm igår att jag har fått massor med bråck där nere och att jag har ont och är besvärad av det. - Ja det är sånt som kan hända, men du ser ut att må bra i övrigt i alla fall, du ser pigg ut...
Åh jag blir så arg, visst mår jag bra i övrigt men jag har ju tok ont emellan åt, nästa gång när jag kommer dit är om fyra veckor och jag kan bara ana att det blivit värre då, då ska jag minsann stå på mig och jag vill att någon tittar på mig så jag inte behöver riskera att de spricker när jag ska föda. Jag tycker jag har jätte mycket och stora bråck men vet inte alls vad som är gränser för att riskera att spricka. Jag har ju inte sett någon annan som haft det och vet inte vad som är lite, mycket och tok mycket. Men jag har en rejält stor åder på ena sidan och den känns stor, fast samtidigt sitter den inte så nära "hålet", den sitter högre upp så vet inte om den riskerar att spricka, men jag har ju massa mindre bråck överallt...
Ni som blivit sjukskrivna pga åderbråcken i underlivet, hur har ni gått till väga?
Går man til en vanlig doktor och om han sjukskriver en så skickar man pappren till försäkringskassan? El kan man gå till gyn eller vart går man?
Sen undrar jag om hur försäkringskassan ställer sig till att sjukskriva någon pga detta?
Jag har precis börjat mitt "sommarjobb", ska jobba i fem veckor, började i måndags. Arbetet innbär att sitta 8 timmar. När jag tittade med spegeln mellan benen igår så ser jag att jag har fått massa fler bråck och de jag hade har blivit mycket större, bara sedan jag började där. Jag har ont när jag går från jobbet och ont när jag vaknar. Tidigare har jag inte haft ont på morgonen för då har jag ju legat en hel natt, men nu har jag dag.
Det skulle bli totalt kaos på jobbet om jag blev sjukskriven, men samtidigt så vet jag inte hur jag ska kunna jobba och jag vill ju inte att bråcken ska bli värre och värre. Jag vill inte riskera att behöva få kejsarsnitt sen...
En del killar har ju jätte synliga ådror på underarmarna (min man har det:)) och så ser jag ut mellan benen typ, fast värre...
När killarna har det så är det snyggt ;)
När jag skrev maskar, så menar jag att de ligger ner inte står rakt ut utan de buktar ut så att säga