• Marcus pappa
    Äldre 9 Apr 13:35
    1658 visningar
    10 svar
    10
    1658

    Sveriges svar på Super Bowl

    Så var det dags för årets stora idrottshndelse (i wish) SM-slutspelet i innebandy närmare sig sitt klimax och på lördag den 17:e smäller det på hovet i sthlm med både herrarnas och damernas SM-final. Förhoppningsvis möts Storvreta och solna aik. Tror det är dom lag som kan bjuda på bäst under hållning dessutom skulle det bli mycket i media med solna aik på ena sidan. Men solna aik mot Balrog vore inte heller helt fel. Det skulle bli något av en hatmatch och det är dessutom det nya mot det gamla, traditoner mot förnyelse. Och det är inte solna aik som står för traditionerna.

    Vad tror ni, hur vill ni ha det?

  • Svar på tråden Sveriges svar på Super Bowl
  • Romeo
    Äldre 9 Apr 23:42
    #0

    Ja nu vet man ju att det inte blir Storvreta i final... Synd, men de fixade ju en vinst mot Balrog i alla fall.

    När det gäller Super Bowl så ligger nog "utebandyn" lite närmare den klassen tror jag. Nåja, mätt i minutpriset för reklam och publiksiffrorna så är det nog en bit kvar där med även om man mäter i förhållande till befolkningsstorlek.

  • Marcus pappa
    Äldre 10 Apr 07:53
    #0

    Ja det var synd, men jag tror Storverta har framtiden för sig. Nu hoppas jag att Balrog går hela vägen, speciellt om dom får möta solna.

    Du har nog rätt i att "utebandyns" final ligger närmare super bowl, men jag drömmer lite :)

  • Romeo
    Äldre 12 Apr 00:35
    #0

    Frågan är ju om det inte krävs en utomhusidrott för att få det där verkligt stora genomslaget? Nu säger jag inte att mästerskapen i ishockey och basket är ointressanat idrottshändelser i USA men visst är baseball och football aningen större... (Har faktiskt inga hårda fakta där utan det är en rent subjektiv uppfattning)

    Indy 500 har ju också rätt ruggiga åskådarsiffror.

    Kanske går att få lite mer hype i innebandyn: säg en SM-final i Globen (inte för att man får in så många åskadare per volymenhet men ser man till köerna när man går ut (efter en match med Djurgården eller en bra konsert) så är det ju en del människor som går in i arenan.

    Å andra sidan ska man nog akta sig för att hypa till max. Överdiver man för mycket så verkar det ju lite löjligt.

  • Marcus pappa
    Äldre 15 Apr 10:32
    #0

    Bara så att det står klart, lördag 15.30, Sm-final innebandy, Balrog IK Oilers vs. solna aik live på SVT1. Balrog vinner med 8-5, Mika Kohonen gör 3 mål :)

  • Romeo
    Äldre 15 Apr 18:29
    #0

    Då får man gratulera till den kommande utbetalningen från Svenska spel till ditt konto redan nu då?

  • Marcus pappa
    Äldre 15 Apr 19:21
    #0

    Tack så mycket

  • Romeo
    Äldre 16 Apr 00:34
    #0

    Vågar man förresten fråga hur du fått den här uppenbarelsen? Nostradamus eller en av palantirerna?

    Vore bra med en säker informationskälla *innan* jag engagerar mig känslomässigt i nästa års kval till elitserien... Skulle naturligtvis aldrig drömma om att utnyttja det hela i vinstsyfte

  • Romeo
    Äldre 17 Apr 16:49
    #0

    3-0 just nu... Ett tag kvar dock och du har ju i alla fall rätt lag i ledningen

  • Ångan
    Äldre 25 Apr 15:29
    #0

    Blev rätt spännande till slut måste jag säga.
    Skönt att Gnaget inte vann iaf

    /Crille

  • Marcus pappa
    Äldre 2 May 10:35
    #0

    Ja det var väldigt skönt, men vilken match det var. Precis vad innebandyn behövde för att få respekt som seriös idrott.

Svar på tråden Sveriges svar på Super Bowl