• Gois
    Äldre 4 Jun 13:43
    7968 visningar
    11 svar
    11
    7968

    Absolut torr

    Dum fråga kanske, men jag är sååå nojig.
    Kan man använda absolut torr när man ammar?

    Är ju sååå varmt, och har en tendens att få fläckar under armarna...

  • Svar på tråden Absolut torr
  • Peppri
    Äldre 4 Jun 14:06
    #1

    Jag tror inte att det är någon fara. Jag hade det inatt och tänkte inte på att det skulle vara dåligt på något sätt. Jag frågade min bm om det var ok under graviditeten att använda det och det var inga problem. Så det borde vara lugnt vid amning.

  • Äldre 4 Jun 14:35
    #2

    Är ju samma som i deodoranter och du tar ju det bara på huden

  • Marlen­e
    Äldre 4 Jun 14:39
    #3

    Jag vet inte vad det innehåller men man har mjölkkörtlar ganska långt åt det hållet och det man sätter på huden går ju faktiskt in i kroppen.

  • Äldre 4 Jun 14:44
    #4
    Marlene skrev 2008-06-04 14:39:15 följande:
    Jag vet inte vad det innehåller men man har mjölkkörtlar ganska långt åt det hållet och det man sätter på huden går ju faktiskt in i kroppen.
    Men då borde man inte kunna ha deodorant heller. Allt tas inte upp genom huden, beror ju på hur stora molekylerna är.
  • Äldre 4 Jun 14:47
    #5

    Absolut Torr är en 20% lösning av aluminiumklorid i alkohol.
    Står det på bipacksedeln...låter inte speciellt farligt :0)

  • Marlen­e
    Äldre 4 Jun 14:51
    #6

    Jag tror nog att deodorant inte är helt nyttigt heller Fast jag använder det själv


    Suneboll skrev 2008-06-04 14:44:52 följande:
    Men då borde man inte kunna ha deodorant heller. Allt tas inte upp genom huden, beror ju på hur stora molekylerna är.
  • Äldre 4 Jun 14:56
    #7
    Marlene skrev 2008-06-04 14:51:00 följande:
    Jag tror nog att deodorant inte är helt nyttigt heller Fast jag använder det själv
    nä, klart det inte är ;0) Men det vill man ju helst ha ändå...usch utan är ju inte så kul.
    Men de där kristallstenarna folk köper som ska vara naturliga innehåller ju tex aluminiumklorid o sånt oxå, är ju därför de funkar....är ju inte giftigt i den grad, går ju tom att äta ;0)
  • Bobben­n
    Äldre 4 Jun 15:56
    #8

    Jag går till frissan och gör slingor. Det borde ju vara livsfarligt isf. Nej det du äter ska du tänka på. Det du smörjer med osv tror inte jag går över i mjölken alls


    Azaah är här! Vår egyptiska prinsessa. Ommi bethabeni aboya behebeni
  • Mirand­aNalle­n
    Äldre 4 Jun 16:15
    #9

    Jag frågade på apoteket. Hon läste på bipacksedeln och i deras register i datorn och hon sa så här: det står ingenting om att det skulle vara farligt, men efter att ha läst innehållsförteckningen skulle inte jag använt den om jag ammat.

    Därför väntar jag med att använda den tills jag slutat amma.

  • Äldre 5 Jun 07:37
    #10
    MirandaNallen skrev 2008-06-04 16:15:40 följande:
    Jag frågade på apoteket. Hon läste på bipacksedeln och i deras register i datorn och hon sa så här: det står ingenting om att det skulle vara farligt, men efter att ha läst innehållsförteckningen skulle inte jag använt den om jag ammat. Därför väntar jag med att använda den tills jag slutat amma.
    [/citat]

    Det är ju bara aluminiumklorid i...inget konstigt
    Bobbenn skrev 2008-06-04 15:56:12 följande:
    [citat]
    Jag går till frissan och gör slingor. Det borde ju vara livsfarligt isf. Nej det du äter ska du tänka på. Det du smörjer med osv tror inte jag går över i mjölken alls
    Det man smörjer med kan visst gå in i huden o tas upp...
  • Marlen­e
    Äldre 8 Jun 22:56
    #11

    Klart det man smörjer in sig med går in i kroppen


    Bobbenn skrev 2008-06-04 15:56:12 följande:
    Jag går till frissan och gör slingor. Det borde ju vara livsfarligt isf. Nej det du äter ska du tänka på. Det du smörjer med osv tror inte jag går över i mjölken alls
Svar på tråden Absolut torr