Anklagad för smutsigt barn
Så här ledsen har jag inte varit på länge... har fortfarande inte förstått vad som egentligen hände. Var på utvecklings-/föräldrasamtal i morse och fick då höra att "personalen reagerat på att vår son var smutsig och oren". Blev så chockad, att jag inte förmådde fråga vad de egentligen menade, men skickade sedan ett mail med funderingar(vem tyckte det? exempel?). Fick då svaret: att vår son "hade smutsiga kläder", "oren hud", "smutsiga händer" etc och hänvisningar till BVC:s hemsidor, sidor om barn och hygien, barn och uppfostran etc. Vi tycker att vår son är hel och ren, och han har alltid rena kläder till förskolan. Däremot har han eksem vilket gör att vi flera gånger om dagen smörjer honom med många salvor vilket gör att fläckarna på kläderna inte alltid går bort och salvorna fastnar i håret etc. Detta vet förskolan.
För mig är inte det viktiga om han varit smutsig eller ej utan det sätt varpå personalen bemöter och behandlar föräldrárna i en sådan situation.Känner oss kränkta och ifrågsatta som föräldrar.
Vad hade ni gjort? Hur hade ni reagerat?