• Anonym (Pappa­)
    Äldre 5 Jun 07:52
    16606 visningar
    194 svar
    194
    16606

    Min 16-årige pojke har för mycket sex

    Jag tror att min pojke sexdebuterade i åttan, men det var med halvstadiga flickvänner och inte särskilt ofta. Han var också en ganska lugn pojke. Men under våren nu i nian har han helt ändrat beteende och är ute ganska mycket. Han sköter skolan hyfsat så jag är inte orolig på så sätt. Men han har skaffat sig ett så avancerat sexliv att jag blir orolig.

    Jag har ingen aning om hur han gör, (och de som säger att jag bara är avundsjuk har delvis rätt, men jag är i alla fall orolig), men det är nya tjejer varenda helg och fester med sina kompisar, och ibland är han borta över någon natt i veckan och säger att han sov hos nån tjej. I förra helgen märkte jag att någon smög iväg på morgonen, men att det i alla fall fanns ytterligare en tjej kvar som skulle ha frukost på morgonen.

    Jag har försökt ta upp det hela försiktigt, men han viftar bara bort det och flinar lite och mumlar om att han använder kondom, förstår säkert att jag faktiskt är jävligt avundsjuk, (inte för att jag vill knulla runt nu - med då när jag jag var tonåring). Och hur i helvete gör han?

    Ändå så sköter han sig ju faktiskt som sagt! Till och med nykterist påstår han, och jag har heller aldrig märkt någon alkohollukt från honom. Men ändå verkar det inte sunt alls! Hur ska jag göra? Om jag nu ska göra något alls?

  • Svar på tråden Min 16-årige pojke har för mycket sex
  • Yrslan
    Äldre 5 Jun 07:59
    #1

    se till att han har kondomer. Håll en lektion för honom om vad som händer OM han gör en tjej gravid. köp leksaks pengar och sedan travar du upp 1200 för varje månad på året, ha en miniräknare så han kan se att han kan glömma fina bilen, fina lägenheten, kroglivet och utlandsemestrar inom överskådlig framtid med underhåll och vv boende. Visualisera genom att ta fram uppgifter på vad en mc eller porsche kostar. Så kan du säga , när ni räknar: Ojdå, här rök bilen.... etc. Funkat bra med mina söner, vad jag vet
    Låt grabben få ha sex, helt normalt för hans ålder, men se till att han inte skadar sig själv eller andra.

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 08:13
    #2

    vadå avundsjuk på honom?
    så länge han sköter skola, tider mm, och behandlar tjejjerna väl, så tycker jag inte du ska lägga dig hans sexliv.
    vad han gör i sängen har väl inte du med att göra?

  • Anonym (Pappa­) Trådstartaren
    Äldre 5 Jun 08:16
    #3

    Jo, kondomer har han, verkar kunna skaffa dem gratis, även om jag ser till att det finns hemma. Slaskigt fyllesex har han i alla fall inte som tur är, annars skulle han nog lätt kunna fylla en hel dagisavdelning innan skaffat körkort. Nej, det är mera volymen jag inte tycker verkar normalt. Eller är jag bara en gammal gubbjävel, oskuld till nitton, och som i hans ålder hade en porrtidning under madrassen och vars mest avancerade sexupplevelse var att i smyg se Mias bröst när hon bytte T-shirt?

  • Anonym (M)
    Äldre 5 Jun 08:24
    #4

    Tänk såhär:
    "shit, va kul för grabben!"

    Sköter han sig i övrigt finns det ju inga problem.

    Du kan ju ändå prata öppet med honom då och då om sex, sprit och tjejer..

    Prata om
    graviditeter,
    alla otrevliga könssjukdomar,
    sex som man ångrar,
    fester med droger,
    fyllekörniningar,
    OCH att man måste tänka på människors känslor, det är ju aldrig kul att behöva dumpa tjejer på löpande band, de blir troligtvis sårade...

    I övrigt så får du lägga ner avundsjukan, din tonårstid är ju förbi, va glad ifall sonen har det bra istället

  • Anonym (Pappa­) Trådstartaren
    Äldre 5 Jun 08:29
    #5

    Tja, om det var min dotter kanske det hade låtit annorlunda? Men allvarligt, när blir det för mycket? När blir det missbruk?

  • Anonym (M)
    Äldre 5 Jun 10:04
    #6

    Anonym (Pappa) skrev 2008-06-05 08:29:36 följande:


    Tja, om det var min dotter kanske det hade låtit annorlunda? Men allvarligt, när blir det för mycket? När blir det missbruk?
    Hahaha...
    ja det kanske det hade gjort (tragiskt!)

    Men mitt svar hade varit detsamma.
    Jag är tjej, och hade många killar i mina tonår, och mår inte dåligt av det idag.
    Mådde inte alls dålgt av det då heller.

    Mina föräldrar och jag har alltid haft öppna konversationer om allt, inklusive prat om sex och relationer.
    Det har lärt mig mycket, och gjort mig till den jag är.

    Tyvärr måste du nog låta din tonåring avgöra om det är för mycket eller för lite sex han eller hon har själv, det är inget du kan avgöra.

    Det du kan göra är att lära tonåringen allt du kan och samtidigt förstå att denne är nästan vuxen och ska ta sina egna beslut om allt här i livet..

    Massor av Lycka till!
  • Oliner
    Äldre 5 Jun 10:17
    #7

    Köp kondomer som du ger han eller lägger i badrumsskåpet och säg att du får ta där i från det du behöver, Annars är det inte så mycket att göra, han har bra självförtroende och är i ett stim

  • Anonym (hihi)
    Äldre 5 Jun 10:26
    #8

    He he förstår din oro men samtidigt så tror jag du överreagerar en aning, om din pojke sköter sig med skolan och allt är det väl inga problem, låt han ha kul. När skolan blir lidande osv, då hade jag ansett att det var ett missbruk möjligtvis.

    Det är nog som du själv säger, du är lite avundsjuk.....va stolt över din pojke istället.
    Se det positivt, han lyckas bättre med tjejer än du själv gjorde...

  • Anonym (big daddy)
    Äldre 5 Jun 10:34
    #9
    Anonym (Pappa) skrev 2008-06-05 07:52:18 följande:
    Jag tror att min pojke sexdebuterade i åttan, men det var med halvstadiga flickvänner och inte särskilt ofta. Han var också en ganska lugn pojke. Men under våren nu i nian har han helt ändrat beteende och är ute ganska mycket. Han sköter skolan hyfsat så jag är inte orolig på så sätt. Men han har skaffat sig ett så avancerat sexliv att jag blir orolig. Jag har ingen aning om hur han gör, (och de som säger att jag bara är avundsjuk har delvis rätt, men jag är i alla fall orolig), men det är nya tjejer varenda helg och fester med sina kompisar, och ibland är han borta över någon natt i veckan och säger att han sov hos nån tjej. I förra helgen märkte jag att någon smög iväg på morgonen, men att det i alla fall fanns ytterligare en tjej kvar som skulle ha frukost på morgonen.Jag har försökt ta upp det hela försiktigt, men han viftar bara bort det och flinar lite och mumlar om att han använder kondom, förstår säkert att jag faktiskt är jävligt avundsjuk, (inte för att jag vill knulla runt nu - med då när jag jag var tonåring). Och hur i helvete gör han?Ändå så sköter han sig ju faktiskt som sagt! Till och med nykterist påstår han, och jag har heller aldrig märkt någon alkohollukt från honom. Men ändå verkar det inte sunt alls! Hur ska jag göra? Om jag nu ska göra något alls?
    men du pappan, ska vi ha lite kul då????
  • vildoc­hvacke­r
    Äldre 5 Jun 10:35
    #10
    Anonym skrev 2008-06-05 08:13:51 följande:
    vadå avundsjuk på honom?så länge han sköter skola, tider mm, och behandlar tjejjerna väl, så tycker jag inte du ska lägga dig hans sexliv.vad han gör i sängen har väl inte du med att göra?

    men hallå , killen e ju bara 16 år , han är ju bara ett barn .


    du behöver ju inte gå på som en en ångvält liksom .

Svar på tråden Min 16-årige pojke har för mycket sex