• septbebis

pappa söker?

Sailor skrev 2008-06-07 21:38:43 följande:
    Jag ställer mig samma fråga som ovanstående talare (celestial). Är ni säkra på att det är just det att ni har barn som gör det svårare?
    Dyker in i tråden.

Jag reggade mig på skoj på ett sånt här singelställe på nätet. (minns inte namnet). Jag hade då skrivit ut att jag har barn. I sin profil även skulle man beskriva sin kropp.  Jag är mullig så jag skrev det.

Fick ett mail från en kille som skrev ungefär att mina chanser att träffa någon inte är stora eftersom jag har barn plus är mullig.
  • septbebis
    Dadindacity skrev 2008-06-08 19:58:09 följande:
    Tror det finns två stora anledningar för varför det är svårt att träffa nån ny för många singelföräldrar:1. Det är svårt att hitta tillräckligt med tid för att över huvud taget träffa någon, och om man ändå skulle stöta på drömprinsessan/prinsen så är det nästan ännu svårare att få tid över för att dejta.2. Om det man önskar sig mest av allt är att träffa nån ny och få den familj man hoppats på nån gång i tiden så märks det på en, och alldeles oavsett anledning så upplever dom flesta att desperata människor är oattraktiva.Men å andra sidan har man betydligt mer tid över för sitt/sina barn och kan vara en mycket bättre förälder än alla som inte är singelföräldrar
    Instämmer på alla punkter.
  • septbebis
    mia maria skrev 2008-06-14 22:15:16 följande:
    Ja det där är ju olika - men jag skulle aldrig söka nå'n "bara för att ha någon".
    Så resonerar jag också. Men sen har jag blivit så bekväm av mig, för bekväm med att vara singel. :D
  • septbebis
    mia maria skrev 2008-06-14 23:51:21 följande:
    Jag har oxå blivit otroligt bekväm med att vara singel! Så fort jag dejtar ngn så känner jag mig "bunden" - klarar inte av att ha ett intensivt förhållande har jag märkt, jag tröttnar efter bara några veckor o längtar tillbax till singellivet när man kan göra vad man vill när man vill o inte behöver ta hänsyn till ngn annan.Hade ett distansförhållande förra året dock, o det funkade bättre på det viset, för då sågs vi inte så ofta, så jag kände mig mer "fri" då.Dock tog det slut av andra orsaker istället, men jag tror mig nu veta att ngt sådant passar mig bättre just nu - iaf till att börja med, tills man vänjer sig vid att vara tillsammans med ngn igen
    Ja, distans är  perfekt, men ibland vill man kunna träffas NU och då är det svårt.
  • septbebis
    Dadindacity skrev 2008-06-15 00:14:17 följande:
    På sätt och vis är man ju mer kräsen, men på andra sätt betydligt mindre kräsen tycker jag.Skillnaden är väl att det man är kräsen med nuförtiden känns lite viktigare. T ex skulle jag aldrig orka engagera mig i nån som jag inte tycker är en bra människa nu, medan jag är betydligt mer "okräsen" med hur någon ser ut.Kanske var det dom menade med att mogna när man var yngre, haha.
    EXAKT så är det.
Svar på tråden pappa söker?