• Äldre 6 Jun 13:44
    27336 visningar
    7 svar
    7
    27336

    Vad är ett pushmeddelande?

    Undrar vad ett pushmeddelande är för nåt?? killen fick nåt jävla snusk på mobilen nyss. Lär han ha registrerat nånting eller kan det vara ett spam av nåt slag?

  • Svar på tråden Vad är ett pushmeddelande?
  • Fruoch­mamma
    Äldre 6 Jun 13:49
    #1
    Vad är en Push-tjänst?
    Push-tjänster är utvalda tjänster som skickas till dig. När du får ett pushmeddelande kan du avgöra om du vill - eller inte vill - aktivera en WAP-session och hämta innehållet.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Äldre 6 Jun 14:40
    #2

    så det är ett meddelande som bara kom helt plötsligt och så får han avgöra om han vill öppna meddelandet eller inte?? Han har alltså inte beställt nåt meddelande eller liknande? Men hur har de fått hans nummer då?!

  • Äldre 6 Jun 17:53
    #3

    Ingen som vet??

  • Shadil­ly
    Äldre 6 Jun 17:54
    #4

    Det är porreklam, förmodligen har de kollat efter ålder och kön i Dafa/spar och fått hans uppgifter därifrån.

  • Äldre 7 Jun 05:16
    #5

    Okej, tack! Kändes bara så skumt när han inte fått ett enda reklamutskick på den tiden vi varit tillsammans....helt plötsligt nu.

  • Shadil­ly
    Äldre 7 Jun 20:19
    #6

    Nej det är inte så ofta man får reklam sådär, jag har mest fått från Telia med info om deras kampanjer hit och dit eftersom jag är kund där.
    Men ibland har jag fått ett reklammeddelande. Tror att det kostar för mycket och är för ineffektivt jämfört med vanlig spam. Man kan ju välja att blockera pushmeddelanden helt.

  • Äldre 25 Aug 13:41
    #7

    Jag har också fått nu ser jag, där någon gillar min bild men jag kan inte se vilken, jag är även taggad i ett foto jag ej kan se`?

Svar på tråden Vad är ett pushmeddelande?