• Äldre 9 Jun 21:51
    37453 visningar
    58 svar
    58
    37453

    Sjungs denna version av Bä Bä vita lamm på ert barns dagis?

    Sjungs det på något av ert barns dagis så rösta JA.

    Min dotter älskar den här, min kusin som också har dagisbarn hade däremot inte hört den, så jag bara undrar om den är vanlig eller inte!

    Bä bä vita lamm, gick på restaurang (upprepa)
    Gissa vad han gjorde, bajsa' under bordet
    Men då kom polisen och släppte värsta fisen 

    Och efter fisen så gör min dotter höga pruttlud med munnen och fullkomligen skrattar av lycka, som alla barn på dagis tydligen gör. 


    DIF i själ och hjärta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-09 21:56
    Rösta JA även om ni inte har barn men har hört den! Så alla kan rösta. Glömmer ju lätt bort hälften av alla röstare

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-09 21:56
    Rösta JA även om ni inte har barn men har hört den! Så alla kan rösta. Glömmer ju lätt bort hälften av alla röstare
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sjungs denna version av Bä Bä vita lamm på ert barns dagis?
  • Indill­ia
    Äldre 10 Jun 20:37
    #41

    Wildis81 skrev 2008-06-10 20:26:41 följande:


    Vet inte om nån skrivit det redan. Men på mitt barns dagis så sjöng dom: Bä bä vita lamm gick på resturang. Vet du vad han gjorde? Han kissa under borde. Bä bä vita lamm gick på resturang
    Den här sjunger dom på "vårat" dagis också, men dom har med "Då kom polisen och..." (där hör jag inte mer för det skrattas).
  • Småkot­tarna
    Äldre 10 Jun 20:42
    #42
    Dino78 skrev 2008-06-10 20:31:56 följande:
    Den sjunger dom med. Fast den tyker jag känns skitfånig att sjunga, just med det där YEAh
    Haha min son älskar den, vrålar så man ramlar av stolen hemma YEAH YEAH YEEEEEEEAAAAAAAAHHHH!!!! helt tokig! Men så är han bara knappa 3 så han tycker inte kiss o bajs är så kul ännu... snart lär jag nog få höra här hemma.
  • Äldre 10 Jun 21:37
    #43
    Småkottarna skrev 2008-06-10 20:42:13 följande:
    Haha min son älskar den, vrålar så man ramlar av stolen hemma YEAH YEAH YEEEEEEEAAAAAAAAHHHH!!!! helt tokig! Men så är han bara knappa 3 så han tycker inte kiss o bajs är så kul ännu... snart lär jag nog få höra här hemma.
    Min tjej är 3 år och har varit ett stort fan av kiss och bajs rätt länge...Yeah-versionen gillar hon med. Hon gillar allasånger typ. Fast min favorit vill hon inte sjunga så ofta, Masken Kurt Den som jag älskar!
    DIF i själ och hjärta
  • Småkot­tarna
    Äldre 11 Jun 11:51
    #44
    Dino78 skrev 2008-06-10 21:37:29 följande:
    Min tjej är 3 år och har varit ett stort fan av kiss och bajs rätt länge...Yeah-versionen gillar hon med. Hon gillar allasånger typ. Fast min favorit vill hon inte sjunga så ofta, Masken Kurt Den som jag älskar!
    Haha vad är det för sång? Den tror jag inte jag har hört!
  • logg81
    Äldre 11 Jun 11:53
    #45

    Ha ha... vilken rolig text... Den måste jag lära min dotter när hon blir äldre Jag har själv värsta "kiss- o bajshumorn" så den går hem hos mej...


    Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • 08Mars
    Äldre 11 Jun 11:55
    #46

    Ludenben: Japp det är Mora Träsks version. Finns på video och är väldigt poppis för min systerdotter. Hon bara älskar att skrika yeah!

  • Myzter­ia26
    Äldre 11 Jun 11:58
    #47

    Hehe har aldrig hört någon annan version av bäbä än just den erhm traditionella
    Men dessa var ju skojigare

  • Äldre 11 Jun 13:15
    #48
    Småkottarna skrev 2008-06-11 11:51:58 följande:
    Haha vad är det för sång? Den tror jag inte jag har hört!
    Min mask är brun med vita prickar, min mask är brun med vita prickar
    Han heter Kurt, han heter Kurt
    oCH han hoppar när han hickar!
    Han bor i huset ut på ängen, han bor i huset ut på ängen
    han heter Kurt, han heter Kurt
    Och han kissar i sängen!

     
    DIF i själ och hjärta
  • Myzter­ia26
    Äldre 11 Jun 13:39
    #49

    Hahah!


    Dino78 skrev 2008-06-11 13:15:43 följande:
    Min mask är brun med vita prickar, min mask är brun med vita prickarHan heter Kurt, han heter Kurt oCH han hoppar när han hickar!Han bor i huset ut på ängen, han bor i huset ut på ängenhan heter Kurt, han heter KurtOch han kissar i sängen! 
  • VåraHj­ärtan
    Äldre 11 Jun 13:41
    #50

    hahah har jag aldrig hört förr :)

  • Småkot­tarna
    Äldre 11 Jun 18:28
    #51
    Dino78 skrev 2008-06-11 13:15:43 följande:
    Min mask är brun med vita prickar, min mask är brun med vita prickarHan heter Kurt, han heter Kurt oCH han hoppar när han hickar!Han bor i huset ut på ängen, han bor i huset ut på ängenhan heter Kurt, han heter KurtOch han kissar i sängen! 
    Aaaaldrig hört!!! Va e de för melodi till den??
  • astala­casta
    Äldre 11 Jun 19:49
    #52
    Småkottarna skrev 2008-06-11 18:28:41 följande:
    Aaaaldrig hört!!! Va e de för melodi till den??
    Räven raskar över isen
  • Småkot­tarna
    Äldre 12 Jun 17:05
    #53
    astalacasta skrev 2008-06-11 19:49:13 följande:
    Räven raskar över isen
    Haha då blev den genast mkt roligare ju! Måste lära min 3 åring.
  • Morbid Mistre­ss
    Äldre 12 Jun 17:08
    #54

    japp den sjungs flitigt här hemma


    Finns gud slår hon sig för pannan över människans dumhet
  • Småkot­tarna
    Äldre 12 Jun 17:33
    #55

    I för sig kanske det är rätt svårt för mig att få ungen att sjunga något annat än sin älskade ja må han leva... Här är det från tidig morgon till sen kväll, med hög och bestämd stämma, JA MÅ HAN LEVA, JA JA JA, som nån jäklar slags hejjaramsa som gäller!

  • Lalalo­ng
    Äldre 12 Jun 17:35
    #56

    Hehe, vet inte om de sjunger den på min dotters förskola men på mitt jobb sjunger vi regelundet en variant av denna.
    Bäbä vita lamm gick på restaurang.
    Vet du vad han gjorde? Kissa under bordet
    Bäbä vita lamm gick på restaurang.

    Barnen älskar den.

  • Knytet­s mamma
    Äldre 12 Jun 18:01
    #57

    Har aldrig hört den versionen förut, frågade dotter som är 4 år.
    Hon hade heller aldrig hört den, men nu har vi tränat så den sjunger vi för sambon sen när han kommer hem.

  • Thu 22 Dec 2022 20:34
    #58
Svar på tråden Sjungs denna version av Bä Bä vita lamm på ert barns dagis?