• Polette

Oärlig säljare på Tradera....

Jag är en ganska nybörjare på Tradera...har inte köpt mycket och aldrig sålt något. Nu har jag råkat ut för en säljare som är oärlig och dessutom otrevlig.

Det hela började med att jag vann hennes auktion för snart två månader sedan. Betalade så fort jag fått bet-informationen, som jag fick be om efter några dagar. Hoppades på att hon skulle skicka varan inom åtminstone två veckor då det skulle vara en present.
    Men nädå. Två veckor efteråt får man ett mail att hon inte haft tid att skicka det på grund av diverse olika anledningar...inte helt ok men vad gör man? alla kan vi få oväntade problem... En vecka senare, när hon ska skicka mitt paket upptäcker hon att portot är högre än vad hon skrivit i objektbeskrivningen. Hon säger till mig att betala det dubbla för att hon ska skicka mitt paket...Nu blir jag lite arg. Hon har ju skrivit en sak och vill nu ha mer pengar...jag vänder mig till Tradera för att kolla om man verkligen få göra så här. NEJ, det som säljaren skriver i objektbeskrivningen det är det som gäller eft avslutad auktion! Mailar tillbaka till henne och säger att jag inte tänker betala resterande porto för det som stod i objekt beskrivningen det är det som gäller, enligt Tradera. Hon blir vansinnig och tycker jag är feg som vänt mig till Tradera för att ta reda på det och vill inte "skänka" bort sin vara till mig för hennes vara var minnsan värd XXXkr, utan ber att få mitt konto nummer så hon kan betala tillbaka mina pengar och avsluta affären. Nu blir jag arg för Jag kan ju inte hjälpa att det inte var fler som bjöd på henne auktion... och vänder mig till Tradera igen för att "kolla" om men verkligen får göra så...NEJ NEJ NEJ, det får man inte. Hon har, precis som jag när jag bjudit på en vara förbundit sig till ett avtal och kan inte bara så där avsluta det på ett sådant sätt..JAg skickar henne ytterligare ett mail med Traderas förklaring och ev åtgärder som jag som säljare kan anv om jag fortfarande inte får mina saker, tex vända mig till Tingsrätten osv... Säljaren meddelar att hon ska skicka min vara nästa vecka...
    det har i och för sig bara gått en och en halv vecka, men det har fortfarande inte kommit...enligt henne har hon skickat paketet för över en vecka sedan...

Någon som vill slå vad om det kommer eller inte...??

Kan ju tillägga att affären handlade inte om något dyrt, och jag sitter inte i knipan med pengar, utan det är bara principsaken i detta fall som jag stör mig på...
    Visst Jag läste igenom hennes omdöme innan jag bjöd och visst, där fanns en del negativa, så som "betalt men inte fått mina vara" samt en del andra, men mest hade hon positiva.. Så jag tänkte ju att det kommer inte att drabba mig..

Om du som Tradera-säljare känner ingen dig kanske du också ser hur patetiskt allt är och det lyser oärlighet omkring dig... Jag vet att jag har gjort rätt och vet också vad jag har för rättigheter..och bara så du vet så kommer jag hålla koll och ser jag "min" vara ute på Tradera igen kommer jag polisanmäla dig...

den som väntar på något gott....väntar alltid för länge....

Svar på tråden Oärlig säljare på Tradera....