Inlägg från: hotten |Visa alla inlägg
  • hotten

    Om man blir sjuk utomlands (Kina)

    för barnet vet jag inte men för er själva så är det hemförsäkringens reseförsäkring som ni måste ha.

    blir ni lite små krassliga å söker vård för små summor så betalar ni direkt men blir det allvarligare som kräver tex att bli inlagd eller annars dyr vårdform (dvs några tusentals kr å uppåt) så kontaktarni SOS i köpenham så fixar det garantier, inte behöver man ligga ute med hur mycket som hellst, om man inte vill förståss...

  • hotten

    sos i köpenhamn har öppet dygnet runt å det är de du bör kontakta, fast det går bra att ringa sos i sverige oxå fast de har öppet bara kontorstid.

    TS: eh? dit hemförsäkringsbolag har inget med försäkringskassan att göra

    å oavsett om man skaffar extra reseförsäkringar så skall man se till å ha bra hemförsäkring för det är ändå den du islutändan måste luta dig emot om nått lite större händer, de normala extra reseförsäkringar täcker bara vård tom 2000.-!

    du kan gärna teckna ett tillägg på din vanliga hemförsäkringen, heter lite olika hos olika bolag (tex tur å retur, respluss mfl) kostar ca 300,- per år för hela familjen å räcker hur många resor som hellst under hela året, då har oftast inte någon självrisk om du blir sjuk,höjda ersättningsnivåer, avbeställningsskydd mm...

    läs under din hemsförsäkring vad du är försäkrad för,

  • hotten

    meimei: då tillhör du säkert en av väldigt få som är missnöjda med sos, förmodligen har ni dessutom skyllt sos för nått som inte ens är deras fel/sak, låter såiallfall på den korta beskrivningen. OM läkaren inte tyckte att ni behövde flyttas å sos läkaren följde er läkares rekommenadation så kan du knappas skylla sos för det. OM de sedan ändrade sig pgav er vilja så är de ju bara bevis på deras utmärkta service (eller hot som du säger, fast hot går de definitivt inte på..)

  • hotten

    mei mei: ok för mer än 20 års sen vet jag inte hur dåligt sånt kunde skötas å minns inte sådan kritik å skriverier heller... det har säkert ändrats mycket på sos som i övrigt i världen..

    Jag kan nog bara uttala mig generellt för de senaste 10 åren

  • hotten

    ts: teckna till resklar i din försäkring för ca 300,-/år, så har du avbeställningskydd, inga självrisker osv (dock är nog inte folksams försäkring lika bra som en del andra men..)

    för förseningar mm så kompletera gärna genom att betala med kort.

    jag ser ingen ide överhuvudtaget att teckna nån annan extra föräkring för er, tex för att täcka bättre ev försening eller väska som kommer bort, de kostar så pass mycket (nån tusenlapp för dig å mannen för denna resa) mot vad de kan ge å vad risken är...
    reser man tex charter så köper många dessa extra i tron att få så mycket hjälp av reseledarna (vilket de inte skall förvänta sig) å man kan få pengar tillbaka på plats av reseledarna osv.. men för er skulle det ändå inte ge mer hjälp under denna resa..

    så mitt råd är att ha de ni har nu eller ev kompletera med resklar...

Svar på tråden Om man blir sjuk utomlands (Kina)