• Maggis

Hög feber utan andra symtom?

Blev ju lite ställd när lillkillen tempade upp till 40 grader helt plötsligt utan att vara sjuk på annat vis. Påverkad och gnällig av febern, javisst, men inga andra besvär.

Har aldrig varit med om att våra barn haft feber utan adress och undrar lite hur ni andra har det? Har ni varit med om det någongång?

//Maggis
  • Svar på tråden Hög feber utan andra symtom?
  • LillaÄrtan

Hur gammal är han? Min dotter på 7 månader ligger i precis samma sak. Feber men inga amdra symtom alls förutom gnäll och grinig... Hon har inga änder alls och jag misstänker att det är de som är på G! Men det syns inget ännsålänge..

-Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • Baba Screetch

mina barn har precis varit sjuka, stora killen snart tre, o lilltjejen 11 månader

Grabben somnade i soffan o vaknade med 39.7

SEN kom diarre´på lilltösen

och rinnande näsa på BÅDA!

Är det samma som domhaft så säger jag bara.. stackare
    Det var seglivat, o lillans diarre´fick henne o tappa i vikt, nästan ett halvt kilo på EN VECKA!!!!!

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • Maggis

40 graders feber av tänder? Hmmm...
    Ja, tänder kan han mycket väl ha på gång; han har bara 4 stycken än, så...

//Maggis
  • Maggis
    Baba Screetch skrev 2008-06-14 00:57:59 följande:
    mina barn har precis varit sjuka, stora killen snart tre, o lilltjejen 11 månaderGrabben somnade i soffan o vaknade med 39.7SEN kom diarre´på lilltösenoch rinnande näsa på BÅDA!Är det samma som domhaft så säger jag bara.. stackare Det var seglivat, o lillans diarre´fick henne o tappa i vikt, nästan ett halvt kilo på EN VECKA!!!!!
    Ingen rinnande näsa, ingen diarré men 39,5 graders feber nu på morgonen. Äter bra, också. Jag börjar fundera på tredagarsfeber.
    //Maggis
  • Maggis
    LillaÄrtan skrev 2008-06-14 00:55:21 följande:
    Hur gammal är han? Min dotter på 7 månader ligger i precis samma sak. Feber men inga amdra symtom alls förutom gnäll och grinig... Hon har inga änder alls och jag misstänker att det är de som är på G! Men det syns inget ännsålänge..
    15 månader snart.
    //Maggis
  • Kristin85

Så hade dottern också förra veckan. Men det verkar vara något som går!

• A C W

Hej,

många av mina vänners barn har haft detta nu, hög feber som försvinner på dagen och kommer tillbaka på kvällen. Tror det varade i ca 3 dagar, inga andra symptom.

• TAALs mamma

Kanske är 3-dagarsfeber..

• Saltlakrits

Så hade vår son också det i helgen.
    Som mest var hans temp uppe i 41.1 grader.

Efter 4 dagar med så hög temp (genomsnitt på ca 40 grader) så åkte vi till VC.
    De tog crp och kollade lite annat.
    Det var "bara" virus.
    En dag senare så sjönk tempen och han blev som vanligt igen

Han hade bara feber, inget annat.
    Han kräktes ett par gånger pga att febern blev alldeles för hög och då var vi tvugna att duscha honom så den skulle sjunka fort.

På dagis här var det visst ganska många barn som enbart hade haft feber, men inget annat.
    Men inte riktigt så hög feber.

Hoppas att att han blir frisk snart!
    Lycka till

Mamma till tre underbara barn!
Svar på tråden Hög feber utan andra symtom?