• Anonym (Vad göra?)

    Min 8 åring har oralsex!

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få min 8 åring sluta ha oralsex!
    Han har flera ggr sugit på sina vänners penisar och de har sugit på hans.

    Jag har förklarat ett flertal gånger att man absolut INTE får röra,slicka,suga etc etc nedanför naveln förräns man är VUXEN!
    Och han verkar förstå men samma sak har hänt flera flera gånger nu.
    Han lovar att inte göra om det,men nu har det nyss hänt igen.
    Tyckte det var så tyst på hans rum och där ligger han och vännen i hans säng och det lyser skyldighet om dem båda,jag lyckades få ur honom sanningen.

    Jag vill inte att han ska tro sexualitet är något fult,bara att man EJ fåra göra sånt när man är liten.

    Det här är ett svårt ämne tycker jag.
    Är rädd att hans vänners föräldrar till slut inte kommer låta sina barn leka med honom.

    Har tidigare inte straffat honom men sista gången sa jag att händer det en gång till så måste jag ge dig ett straff,så nu har han fått utegångsförbud!

    Några tips?
    Tas emot tacksamt!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 21:57
    Många undrar HUR min son kan fått den här idén från första början och jag skriver IGEN:Från låten av Eddie medusa som heter 'Josefine,vill du suga min kuk'!
    Som han råkat höra och därifrån kom idéerna.

    Den här tråden har helt & totalt spårat ur!!

    Det jag kommer göra nu är - Ingenting!
    Endast att barnen får leka med dörren öppen till hans rum.
    Skulle det vara så att det fortsätter och fortsätter så kanske jag kommer ta kontakt med en barnkurator (utan min sons vetskap) och rådfråga,men jag känner att det INTE är behövligt som det ser ut nu.

    Min son är en mycket trygg liten kille,glad,harmonisk,social etc etc.

  • Svar på tråden Min 8 åring har oralsex!
  • Anonym (ovan)

    har inte läste hela tråden bode kanske göra det men det var mycket. Min spontatn tanke är att prata med kompisarnas föräldrar så ni har hen gemesam linje

  • Anonym (varitmed)

    jag hade också lekar för mig som liten.
    Minns mycket av det.Det mesta var ju oskyldigt.
    Men en del mår jag dåligt över än idag.
    Jag deltog i saker som jag eg inte ville
    Så till er som påstod att barn säger ifrån om dom inte vill,det är INTE sant.
    Jag vågade inte säga ifrån.Man hade ju gett sig in i leken så att säga.
    Och då gick det inte så långt som till oralsex ändå.
    Det är ju faran jag kan se i det här.
    Det finns ett tvång rätt ofta.
    Och jag har pratat med många kompisar som upplevt samma sak.
    Det var när pojkarna drog iväg i sin sexualitet runt 10 när vi inte längre låg på samma nivå.och när man eg passerat stadiet att utforska så.
    Dom ville göra som i porrfilmer osv.
    Jag kan som sagt må dåligt av det för jag gjorde en del som jag eg inte ville.
    Men min son skulle inte få hållas med det där!
    barn gör en massa skit,men föräldrar behöver inte ge sitt samtycke till det för det!!!
    Händer det bakom mig rygg ja vad kan jag göra?
    men om jag ser det!
    Nej aldrig.Då skulle jag säga att det är inte ok!!Sen får ni tycka vad ni vill!!
    När min pojk pillat sig på snoppen har jag sagt att det är ok men det får man göra när man är själv på sitt rum!
    Jag lekte som sagt också.
    Sex var tabu hemma när jag var liten.
    Men det blev folk av mig med!
    Jag har inga sexuella hämmningar,tvärtom faktiskt
    Tycker det är sjukt hur "öppna" föräldrar är idag.
    Kanske inte är en slump att barn har sex allt tidigare?
    Det finns ju inga gränser för något idag!
    Sex är skönt..ja.
    Men vissa saker hör vuxenlivet till.
    Som sagt ni får tycka jag är hämmande el bakåtsträvande det skiter jag..men jag skulle inte säga till min son att det är ok att suga kuk.
    Så är det....

  • Anonym (onanist)

    Själv onanerade jag vid tidig ålder, kommer ihåg att jag och mina kompisar brukade onanera tillsammans genom att gnugga oss mot saker.
    Killarna på dagis/fritids brukade visa snopparna för oss vilket vi gillade.
    Mycket av min barndom cirkulerade kring sexuella fantasier men inte blev jag onormal för det! Förlorade inte oskulden förrän jag var 20 år gammal och lever i dag i ett högst normalt sexuellt förhållande.

    Har under åren stött på många barn som tar på varandra men det är en fas som passerar. Så länge de inte gör varandra illa så är det inget att oroa sig för, för barnens skull i alla fall. Personligen skulle jag vara mer bekymrad över vad de andra barnens föräldrar skulle säga.....

    TS: Hoppas att allt löser sig på bästa sätt!

  • Kallemannen

    Hmmm låter lite peddovarning här tycker jag....

    Anonym (onanist) skrev 2008-07-04 09:30:20 följande:


    Själv onanerade jag vid tidig ålder, kommer ihåg att jag och mina kompisar brukade onanera tillsammans genom att gnugga oss mot saker. Killarna på dagis/fritids brukade visa snopparna för oss vilket vi gillade. Mycket av min barndom cirkulerade kring sexuella fantasier men inte blev jag onormal för det! Förlorade inte oskulden förrän jag var 20 år gammal och lever i dag i ett högst normalt sexuellt förhållande. Har under åren stött på många barn som tar på varandra men det är en fas som passerar. Så länge de inte gör varandra illa så är det inget att oroa sig för, för barnens skull i alla fall. Personligen skulle jag vara mer bekymrad över vad de andra barnens föräldrar skulle säga.....TS: Hoppas att allt löser sig på bästa sätt!
  • Anonym (onanist)
    Kallemannen skrev 2008-07-04 12:36:30 följande:
    Hmmm låter lite peddovarning här tycker jag....Anonym (onanist) skrev 2008-07-04 09:30:20 följande:
    Ehhhh, vilken del av det ger dig peddo-varning???
  • smaragden

    jag skulle bli lite rädd samtidigt och tänka..var kommer detta ifrån..vart har han sett det eller hört att man gör så..hjälp, jag skulle nog börja misstänka pappan eller annan manlig figur i hans närhet...

  • Anonym (sess)

    Har bara läst första sidorna nu... och det jag vill säga efter dom är berätta min version.

    En kille på dagis tvingade mig leka mamma, pappa barn. Han tvingade mig att suga på hans snopp och han ville slicka mig. Jag vågade inte säga ifrån. Efter några gånger trodde jag detta var okej att göra, så jag sög min lillebror i badkaret med storasyrran brevid (hon tittade på bara och ropade in mamma). Jag fick en enorm utskällning och förstod att detta var fel att göra. Skämdes enormt och mår idag väldigt illa över det som hände då.

    Jag tycker man ska prata lugnt med barnet och berätta att detta är något som vuxna gör. Inte barn. Visa bilder och prata om kroppen.

    Idag undrar jag varifrån den där killen på dagis fått iden ifrån. Hade han blivit utsatt för något eller va kom det ifrån? När jag ser honom idag så mår jag illa och blir äcklad. Han gick i min brors klass senare och när han kom för att umgås med min bror klarade jag int av att vara hemma längre... SÅ VISST KAN SÅNA HÄR LEKAR SÄTTA SINA SPÅR

  • Anonym (Javisst)

    Anonym (sess) skrev 2008-07-04 18:11:01 följande:


    Har bara läst första sidorna nu... och det jag vill säga efter dom är berätta min version.En kille på dagis tvingade mig leka mamma, pappa barn. Han tvingade mig att suga på hans snopp och han ville slicka mig. Jag vågade inte säga ifrån. Efter några gånger trodde jag detta var okej att göra, så jag sög min lillebror i badkaret med storasyrran brevid (hon tittade på bara och ropade in mamma). Jag fick en enorm utskällning och förstod att detta var fel att göra. Skämdes enormt och mår idag väldigt illa över det som hände då. Jag tycker man ska prata lugnt med barnet och berätta att detta är något som vuxna gör. Inte barn. Visa bilder och prata om kroppen. Idag undrar jag varifrån den där killen på dagis fått iden ifrån. Hade han blivit utsatt för något eller va kom det ifrån? När jag ser honom idag så mår jag illa och blir äcklad. Han gick i min brors klass senare och när han kom för att umgås med min bror klarade jag int av att vara hemma längre... SÅ VISST KAN SÅNA HÄR LEKAR SÄTTA SINA SPÅR
    Jag mådde själv dåligt en längre tid av att en pojke höll på att blotta sig för mig på dagis. Tyckte det var jätte obehagligt och inte alls roligt.
  • Anonym (varit där)

    Alltså så farligt är det inte, de exprimenterar, barn gör det..
    Jag gjorde själv mycket sånt där när jag var i den åldern, men sedan slutade jag med det. Däremot har jag mått väldigt dåligt av det i äldre dagar, skämts osv.. Men inget jag tänker på längre direkt..

  • Anonym (sexism?)
    smaragden skrev 2008-07-04 17:52:14 följande:
    jag skulle bli lite rädd samtidigt och tänka..var kommer detta ifrån..vart har han sett det eller hört att man gör så..hjälp, jag skulle nog börja misstänka pappan eller annan manlig figur i hans närhet...
    Varför måste det vara en manlig?
    Kvinnor kan vara pedofiler också!
  • smaragden

    anonym...sexism.. jo, det är sant det kan även vara en kvinna, fast det är lite ovanligare..

  • trettioplus
    Psychobilly skrev 2008-06-17 23:15:16 följande:
    Oj vad folk blir upprörda. Utforskade ni aldrig er själva eller era vänenr som små?Jag och min bästa killkompis brukar pilla på varandras könsorgan och skratta. Jag onanera första gånger ordentligt som 6 åring. Min mamma såg allt och hon pratade med mig och berättade vad allt handlade om. Varför det var skönt att pilla mellan benen osv. Jag har sen dess haft en väldigt öppen relation till sex. Inte onaturlig, utan bara aldrig skämmts om att prata öppet om vad sex är osv. Jag blev inte av med oskulden tidigt, utan i "vanlig" ålder. Barn är nyfikna. Låt dem pilla och ha sig. Så länge alla är med på det så tar ju ingen skada!
    Jag håller helt med Psychobilly här.
    Jag och mina vänner lekte ganska friskt med våra och varandras könsorgan som barn utan att det var någon 'big deal'. Jag har en lika lättsam och oproblematisk attityd till sex och sexualitet idag som jag alltid haft.
  • Anonym

    jag tycker att du abslout inte ska bestraffa.
    dom flesta barn undersöker sin sexualitet när dom är mindre.
    det är nog en större grej för oss vuxna eftersom sex för oss är mer laddat och betyder så mycket mer än vad det gör för ett litet barn.
    låt honom utforska. om du säger åt honom så kommer han att lära sig att sex är något fult och skamfullt och det är inte rättvist.

  • Kallemannen

    Du är nog ganska unik om du betedde dej på det viset....

    Anonym (sess) skrev 2008-07-04 18:11:01 följande:


    Har bara läst första sidorna nu... och det jag vill säga efter dom är berätta min version.En kille på dagis tvingade mig leka mamma, pappa barn. Han tvingade mig att suga på hans snopp och han ville slicka mig. Jag vågade inte säga ifrån. Efter några gånger trodde jag detta var okej att göra, så jag sög min lillebror i badkaret med storasyrran brevid (hon tittade på bara och ropade in mamma). Jag fick en enorm utskällning och förstod att detta var fel att göra. Skämdes enormt och mår idag väldigt illa över det som hände då. Jag tycker man ska prata lugnt med barnet och berätta att detta är något som vuxna gör. Inte barn. Visa bilder och prata om kroppen. Idag undrar jag varifrån den där killen på dagis fått iden ifrån. Hade han blivit utsatt för något eller va kom det ifrån? När jag ser honom idag så mår jag illa och blir äcklad. Han gick i min brors klass senare och när han kom för att umgås med min bror klarade jag int av att vara hemma längre... SÅ VISST KAN SÅNA HÄR LEKAR SÄTTA SINA SPÅR
Svar på tråden Min 8 åring har oralsex!