• Tokitoj

Världens mest otacksamma roll!

Både moget och klokt skrivet av TS. Det är skitbra att barnen får ta smällen när man "skiter i allt, jag har inga barn".

haha, tror man att man straffar bio-mamman med den inställningen?
    Öhh...då får man fortsätta tro det. Skönt och va tappad bakom en vagn skulle jag tro.
    Det enda det skapar är att barnen sitter med känslan av att bonusföräldern är en pissig vuxen som man inte tycker om och därmed blir bio-mamman ännu mer gaalen än hon var innan.

Men visst, skitbra, verkar ju som att alla blir en vinnare av TS resonemang och inställning. Tjoho, vad en del inte är snillen!!

• Tokitoj

Och vad överskriften anbelangar i denna tråd så ska jag säga att det är den mest tacksamma roll man kan ha, OM man beter sig på ett sätt som man ska.

Det är också en förutsättning att bio-mamman beter sig som hon ska.

Dock är "skita i allt" ingen lösning för då är det bara barnen man straffar och skadar och inte den man avsåg att straffa och skada.

• Tokitoj

Anonym (Tezz)

det är väl ändå riktigt onödigt, dumt och "osmart" (ursäkta ordvalet) om man väljer att abdikera och totalt släppa allt, om man ändå haft en god intention hela tiden och alltid "jobbat på" efter bästa förmåga.

att släppa allt då, verkar ju fullkomligt knasigt.
    Det är ju en sak om man från början inte har fattat grejen och inte brytt sig om eller försökt, men när man verkar ha varit bra, klok och smart hela tiden såundrar jag varför man plötsligt börjar skita i allt. Vem vill man straffa då?

Svar på tråden Världens mest otacksamma roll!