Inlägg från: Anonym (less&kåt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (less&kåt)

Tips för att MINSKA sexlusten!?

Hej på Er!

Det här känns lite avigt att skriva, tänker på alla Er som gör allt för att återfå sexlusten.
    Så kommer jag med motsatt problem...

Man, mellan 20-30 år, gift sedan 2 år tillbaka, 2 småbarn.
    Min fru har fått allt mindre sexlust de senast två åren, och haft problem med en del panikångest, depression mm. p.g.a av en del svåra år i hennes ungdom.

Mitt problem är det sexuella... när vi träffades var hon kåt, nyfiken och njöt av det.
    Nu är det med nöd och näppe det blir 1gång/vecka, oftast 1gång/varannan vecka.
    Det är rutinmässigt, förutsägbart - helt enkelt inte bra alls.
    Vi har pratat om det här alldeles nyss, pratar ofta om det, och sedan hon började med psykofarmaka (ca 2mån sen) har hon inte ens tänkt på sex, säger hon själv.
    Tidigare kunde hon ibland tänka på det, men var sällan sugen.
    Nu tänker hon inte alls på det, och så gott som aldrig sugen.

Det är liksom ingen mening att komma med råd om hur man får igång sexlivet osv osv. Det är så här nu, hon går hos psykolog mm. för att förösöka reda ut sitt liv.

Nu till mitt eget problem.
    Jag är en väldigt sexuell människa, har stor sexdrift, är väldigt nyfiken, prövar gärna olika saker osv.
    Men i och med att min fru inte alls vill ha ens vanligt "missionären-sex" så går jag ständigt runt med ett stånd, med sex i tankarna.
    Att runka ger mig liksom inget, blir väl av med ståndet, men känslan av att vilja ligga med henne hänger ständigt kvar!

Behöver seriösa förslag/ideér/tips på vad jag kan göra för
    att minska min sexlust!?

Har tänkt väldigt mycket på det här, och känner att jag skulle må väldigt mycket bättre om min sexdrift minskade, om än tillfälligt.
    Sliter hemskt ont i det här.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips för att MINSKA sexlusten!?
  • Anonym (less&kåt)

Det hela hänger ihop på lite olika sätt.

Vi träffades när "vår" dotter var några mån gammal, och vi blev gravida ca ett halvår in i förhållandet.
    Det var iom den graviditeten som det hela verkligen började bli sämre.
    Att vi gifte oss i samma veva var mest en slump, en ganska ordentlig implusgrej. Kom på det, och 2 mån senare var vi gifta.

Tro mig, tanken på en älskarinna har slagit mig både en och trettio gånger.
    Men jag vet, och känner, att det löser en sak tillfälligt- men skapar 40 andra problem.
    Samtidigt så jag känner att jag inte kan svika min fru på det viset. Hon är trots allt min fru, som jag älskar.
    Min fru.

Alltså... det är lite intressant med en del som "saknar sexlust".
    För de själva, personligen, är det ju inget problem!
    Hon saknar lusten till sex, tänker inte på det överhuvudtaget.
    Så för henne saknas det inget...
    Hon vill kramas, ligga nära, allt sånt.
    Men just det sexuella...noll.
    Vi har haft diskussioner/samtal/gräl fler gånger än jag kan räkna.
    Vissa dagar är jag helt okej med det här, når nån slags "insikt" i det hela, medan jag andra dagar kan flippa ur totalt och känna att livet är hopplöst.
    Allt över en sån enkel grej, som var så kul och enkelt förut...

Att ingen på något läkemedelsbolag tar tag i det här...fixar ett lättillgängligt piller som dödar lusten.
    Fan vad det skulle sälja.....

• Anonym (less&kåt)

själv har jag fått lägga ner att överhuvudtaget nämna sex här hemma.
    det blev till slut som ett omedvetet tjat.
    menade inte att tjata, men hon upplevde det så till slut, och fick såklart ÄNNU mindre lust då.

jag gör vad jag kan för att hålla mig sysselsatt - vi har ett hus som jag renoverar löpande, har små projekt igång här och var.
    men det har som inte funkat det heller.
    tyvärr.
    tankarna vandrar gärna iväg mot vår relation, hur allt funkar osv.
    och då kommer sex upp, som vanligt.

vad gäller piller så är hon (antagligen p.g.a. mig) väldigt försiktig med sånt.
    jag har själv, fortfarande efter 2mån, svårt att acceptera att hon äter psykofarmaka.
    ogillar mediciner skarpt, tror det kan ha smittat av sig på henne med...
    men jag tackar för tipsen, ska ändå ta upp tipset om där pillren!

• Anonym (less&kåt)

Instämmer nästan till fullo med föregånde skribent...!
    Enda skillnaden är att jag inte skulle kunna vara otrogen bara för SEX.
    Det...det funkar liksom inte.
    Jag vet att jag i så fall skulle ångra mig innan jag ens fått av kläderna, känna skräcken i hela kroppen.
    Har varit otrogen tidigare, dock inte mot min fru utan mot en tidigare flickvän.
    Då mer eller mindre bröt jag ihop mitt i akten och spenderade resten av kvällen storbölande i en famnen på en tjejkompis.

Nu den senaste veckan har det faktiskt blivit 2ggr, och hon har varit duktigt kåt, och dessutom hon som tagit initiativet!
    Känns mycket bra just nu.
    Det är förvisso efter samma gamla tråkiga "schema" det går efter, men...allt kan ju inte hända på en gång! =)

Har sagt till henne tidigare att jag emellanåt känt mig väldigt "lurad", eftersom hon innan allt brakade loss var kåt ofta, gillade både oral- och analsex.
    Men på det senaste halvåret, MINST, har det varit noll, nada, zip, av de varorna.
    Har (självklart) fått viss förståelse av henne, men vad hjälper väl det...

Hoppas det löser sig för Er andra som vill mer, själv tror jag att jag inte kommer få mer än jag får just nu på väldigt...väldigt...länge.

Svar på tråden Tips för att MINSKA sexlusten!?