• Lillängel Selma

    Hjälp

    Jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig. Vi har förlorat vår dotter för två månader sedan i vecka 40+6. Kanske låter det lite sjukt men vi ville skaffa syskon till vår lilla ängel. Efter förlossning hade jag så kallad avslag i drygt två och en halv vecka, sen var det uppehåll i ca två veckor. Jag fick min mens efter de två veckor, som varade i åtta dagar. Enligt alla beräkningar skulle jag har fått min mens nu den 23. juni , men den kom inte. Har gjort grav test som var negativ. Min fråga är:
    Kan man ha oregelbunden mens efter förlossning fast man inte ammar? Eller kanske det jag trodde var mens inte var det.

    Tacksam för alla svar

    änglamamma Sanna

  • Svar på tråden Hjälp
  • Snorkis

    Beklagar verkligen!!!

    Ja, mensen kan vara oregelbunden efter en förlossning även om man inte mammar...

  • Kattis1

    Hej Sanna!
    Den kan tyvärr vara det.
    Jag går här och väntar på att min mens ska komma igång...Men inget händer. Är inte gravid som det känns i alla fall.

  • MaNiMi

    Beklagar verkligen er enorma förlust!
    Avslaget kan pågå lite till och från i flera veckor
    så det kanske var något sånt, och mensen kan vara oregelbunden ett bra tag efter förlossning oavsett om man ammar eller ej.
    Särskilt när du gått hela graviditeten ut.
    Jag fick ett mf i vecka 14 och det blev både avslag och mjölkproduktion efter det och råddes att vänta en mens innan vi startade igång på nytt, fast är ju olika bud kring detta och tror man får känna efter själv.
    Hoppas ju iaf att ägglossningen snart är på gång igen för dig (å det kan den ju vara även om mensen är oregelbunden) så att det blir möjligt att få till ett syskon. Tycker inte det låter sjukt alls utan förstår mkt väl er önskan att försöka igen.
    Önskar er all lycka med det!

  • Tulpan74

    Hej,

    Ja, som flera säger kan det vara så att det du trodde var mens var avslag. Jag hade avslag i tre omgångar under två månader efter att jag fött vår son (psd i magen i v 37).

    Däremot är det inte alls konstigt att ni vill ha syskon till er ängel. Det är jättevanligt att man vill det och det är ju helt förståeligt.

    Hoppas att ni snart får ett litet hopp igen genom ett plus på stickan!

  • Anneli ÄnglaLinus mamma

    Jag finns min mens ca 3 månader efter att Linus föddes. Sen när jag skulle ha mens igen kom den aldrig och jag testade mig men icke. Sen kom mensen efter 10 dagar. Annars brukar jag vara väldigt regelbunden men kroppen verkar inte ha återhämtat sig riktigt än. Svårt att beräkna ägglossningen nu bara...

  • JJbebe

    Jag ser ju att du har fått en massa svar ännu, men jag tänkte berätta hur min menstruation efter graviditeten har varit, för det är ingen som har haft "min" variant. Om det kan hjälpa någon annan så är det väl bra. Jag hade avslag av och till, mindre och mindre i 4 veckor och 5 dagar efter sista blodiga flytningen blödde jag riktigt ordentligt i 2 dagar, med mensverk, men min bm sa att det var slutspurten på avslaget. 28 dagar senare blödde jag igen och sen dess har jag haft mensen som har följt 28dagarscykeln, med andra ord varit väldigt regelbunden. Men det jobbiga är att jag har blött väldigt oloka varje menstruation. Från 2dagar till 7 dagar lite eller mycket varje gång. Det är bara de sista 3-4 gångerna som det verkar ha stabiliserat sej (min son är snart 14 månader), så det tog ett bra tag.

    Jag ammade fullt till han var 6 månader och slutade amma vid ca 10 månader.

    Lycka till!

  • Kyoko

    Vill bara säga till dig att det finns inget sjukt med din önskan. Vi bestämde oss redan på BB att vi måste försöka igen(38+5). För utan hoppet om att få ett syskon så är det ännu outhärdligare att bära sorgen! Även om vi snart 2 år efter vår fölust inte fått någott syskon så är det det hoppet som hållt oss ovanför vattenytan.

    Stor kram och en förhoppning om att ni snart får syskon!

  • Kaldorei

    annars brukar man säga att alla blödningar inom 8 veckor från förlossningen är avslag å inte mens.... i regel e det så. den kan ha uppehåll sådär.

    Beklagar verkligen eran förlust också. å hoppas att ni lyckas bli gravida snart igen och att det denna gång går bättre!

    Kramar

Svar på tråden Hjälp