• Solros

    Mamma i november -08, någon fler i Uppsala?

    Hej! Jag väntar mitt första barn den 4 november och det vore kul att få kontakt med fler blivande mammor -08 i uppsala

  • Svar på tråden Mamma i november -08, någon fler i Uppsala?
  • Solros

    hallå... är det ingen som ska ha barn i uppsala i novmber eller i höst???

  • maribel

    Här är en som väntar barn nr 2 24 nov och bor i uppsala. Ska på könsul 5aug i stockholm. Fick inget veta på Ul på ackis. Vet ni vad ni får för liten

  • BF081117

    Väntar barn 27/11 men jag bor i Enköping ;) pluggar dock i uppsala.. hur mår ni?

  • maribel

    Jag mår bra nu, hade mycket illamående i början men nu end halsbränna.Pluggar också, vad pluggar ni.

  • kanske 4 barn

    Hej!
    Jag är beräknad t 8/11 och bor också i uppsala. Hur är läget?

  • Solros

    Hej på er!

    Maribel: Vi gissar på en tjej... på rutinultraljudet försa sig barnmorskan en gång med att säga hon. Båda jag o min sambo reagerade på det men vågade inte fråga om hon verkligen såg att det var en tjej eller om hon bara försa sig. Det får nog bli en överraskning

    BF081117: Jag har mått hyfsat bra hela tiden. Lite humörsvängningar och trötthet. Har spytt några gånger men har aldrig mått illa. Nu har jag däremot haft diarrè i 3 veckor, men mår annars bra.

    Har ni fundarat på namn än? Om det blir en tjej ska hon heta Siri. Om det blir en kille ska han förmodligen heta Oskar. Sambon är inte riktigt överäns med mig om namnet Oskar än, så vi får väl se.

    Usch, sista dagen på semestern idag...

  • maribel

    Ska på könsul om 3 timmar! Namn har vi inte lyckats bestämma oss för än så hoppas att det blir lättare när man vet vad det är för nå´n därinne. Förra gången var det lättare att bestämma.

    Siri var gulligt, aldrig kul med att börja jobba igen men nu är ju vädret så trist så det är nog lättare att gå tillbaka då.

  • Solros

    oj, vad spännande med könsul. Vi har funderat på att gå på 4D ul. Har inte riktigt bestämt oss än, det kostar ju ändå 1200kr... med det vore kul.

  • BF081117

    Heej maribel:grattis till att det är en liten pojke denna gång!

    Vi vet inte vad det blir men jag tror flicka, och min sambo pojke så det är såännande..

    Vi har funderat på Maya och Tilde till tjej.. Elias och Adrian till kille..men vi är långt ifrån klara..

    tycker det är jätte svårt med namn.. någon som har bra förslag?

  • emeliemarietherese

    Hej på er! Har letat efter en sån här tråd och äntligen hittade jag den här ;) jag bor med min sambo i en trea i Sävja och vi väntar vår första lillskrutt som beräknas komma den 12e november. En liten kille ser det ut att blir enligt rutinUL :)

  • maribel

    Jättesvårt med namn, förra gången bestämde vi oss jättetidigt när det var en flicka men den här gången är det svårt. Får lite dåligt samvete eftersom vi inte lyckats bestämma något än. Pojknamn är så svårt man vill ju ha ett fint och ovanligt men det går inte ihop. Vi har nu Alexander och Sebastian men det är ju vanliga namn.

    BF081117 Tilde, Elias har vi också haft som förslag fina båda.

    Hur mår ni tjejer, har ni fått stora magar. Här har halsbrännan hängt med ett bra tag nu och det börjar bli svårt att knyta skorna själv.

Svar på tråden Mamma i november -08, någon fler i Uppsala?