• Äldre 2 Jul 11:03
    9224 visningar
    38 svar
    38
    9224

    Hur ska jag klara av....

    Jag fattar inte hur jag ska kunna ta valet att avbryta mitt barns liv...

    Mitt underbara barn som jag känner röra sig där inne...
    Mitt underbara barn som buffar varje morgon och kväll, som om h*n vill säga god morgon, och god natt mamma..
    Mitt underbara barn som redan har gett oss så himla mycket glädje...

    Jag kan inte välja när. För jag vill inte göra det, jag vill ha min underbara bebis här hos mig om några månader....

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-02 20:51
    Åh, hur ska jag kunna låtsas om att jag inte känner dessa buffar i magen.

    Hur ska jag kunna säga att det är okej att mitt barn ska somna.

    Hur ska jag orka leva med att jag har tegit det valet...

    Hur kan livet vara så fruktansvärt orättvisst..

    Älskar detta lilla barn så himla mycket..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-17 15:33

    Antingen kan jag vänta ut tiden, gå de ca 15 veckorna som är kvar. Se min bebsi födas, men också få se hur den lider när den försöker dra efter luft och inte klara det med de outvecklade lungorna..

    Annars kan jag välja att avbryta det hela, och låta bebis somna in där den är som tryggast.

    Det andra alternativet låter ju egentligen som det bästa då jag absolut inte inte vill att något av mina barn ska lida på något sätt alls.

    Men sonen, som undra varför inte doktorn kan operera bebisen, eller ge den medecin. Förstår inte hur man kan gör som så att man tar en tablett och låter bebis somna in, Vi har pratat mycket om när man får avliva hundar, och jag har förklarat hur dåligt bebis skulle må om vi lät den försöka andas utan att kunna.
    Han ifråga sätter då och undra, men när han har ont i magen då, skulle vi tycka att det var bättre om han fick somna då och aldrig vakna för att slippa det onda??
    Jag förklara att det är en sjukdom som man aldrig kan bli frisk i från, och berättade om tanten som blev sjuk för att hon rökte, och det inte fanns någon medecin måt det så måste hon till slut somna och inna det fick hon må jätte dåligt och det vill ju inte vi att bebs ska göra, vi vill ju att bebis skal slippa ha ont eller må dåligt om bebis ändå kommer bli en ängel så är det bättre att låta bebis somna och aldrig behöva bli så "gammal" så att h*n hinner känna av det onda och jobbiga först..

    jag förstår ju att det inte är lätt för honom, men jag vill att han ska förstå, på nått litet vis, är så himla rädd att han kommer ha svårt att förlåta mig för vad jag gjort mot han lillebror/lillasyster isåfall...

    Detta är verkligen det värsta jag har varit med om...

  • Svar på tråden Hur ska jag klara av....
  • Äldre 2 Jul 11:04
    #1

    varför ska du göra abort?

  • Äldre 2 Jul 11:07
    #2
    mirrebusan skrev 2008-07-02 11:04:09 följande:
    varför ska du göra abort?
    Våran lilla bebis, har något fel på njurarna, eller har inga alls... Bara det där eller gör det hela ännus svårare...
  • Äldre 2 Jul 11:08
    #3

    ursh va hemskt, beklagar. finns de inget de kan göra för bebisen när den e född?


    Harling1985 skrev 2008-07-02 11:07:08 följande:
    Våran lilla bebis, har något fel på njurarna, eller har inga alls... Bara det där eller gör det hela ännus svårare...
  • Äldre 2 Jul 11:13
    #4
    mirrebusan skrev 2008-07-02 11:08:39 följande:
    ursh va hemskt, beklagar. finns de inget de kan göra för bebisen när den e född?
    Nä, med fel på njurarna eller med inga alls så kan inte bebisen leva..
    men jag är så himla rädd för att göra valet, ta de där jävla tabletterna avsluta mitt barns liv. Och sen visar det sig på obduktionen, att inte felet är något utav det dom säger.
    Hade de kunna gett ett konkret svara och visat, "att här ska njurarna sitta, så här ser det ut på andra friska barn, men på ert ser det ut så här"
    Jag vill inte ha ett antingen eller svar, jag vill ha ett riktigt svar på vad det är för fel..
    Jag ska ju liksom leva med detta valet hela mitt liv...
  • Äldre 2 Jul 11:16
    #5

    ursh, så läkarna e egentligen inte helt säkra på att de e fel på njurarna? förstår att du vill ha fulla svar skulle jag med vilja ha innan man gör ett så svårt beslut, finns de inge sätt de kan ta reda på detta till 100%.


    Harling1985 skrev 2008-07-02 11:13:44 följande:
    Nä, med fel på njurarna eller med inga alls så kan inte bebisen leva.. men jag är så himla rädd för att göra valet, ta de där jävla tabletterna avsluta mitt barns liv. Och sen visar det sig på obduktionen, att inte felet är något utav det dom säger.Hade de kunna gett ett konkret svara och visat, "att här ska njurarna sitta, så här ser det ut på andra friska barn, men på ert ser det ut så här" Jag vill inte ha ett antingen eller svar, jag vill ha ett riktigt svar på vad det är för fel.. Jag ska ju liksom leva med detta valet hela mitt liv...
  • Äldre 2 Jul 11:23
    #6
    mirrebusan skrev 2008-07-02 11:16:49 följande:
    ursh, så läkarna e egentligen inte helt säkra på att de e fel på njurarna? förstår att du vill ha fulla svar skulle jag med vilja ha innan man gör ett så svårt beslut, finns de inge sätt de kan ta reda på detta till 100%.
    När jag får svaret att antingen är det så, eller så är det nog så, så känner jag att det är inget riktigt svar på vad felet är.
    Vi var inne i går, och hon sa att det brukar bero på njurarana när det finns lite fostervatten. Så det såg inget bra ut. Jag frågade vad det var för fel på njurarna och hon svarade att antinge så finns det inga, eller så fungerar dom nog inte som dom ska.
    Och sen tog det inte lång tid så frågade hon, så när vill du avbryta graviditeten?
    Det bara svartnade, och jag fick panik och ville hem..
    Nu ringde hon igen på morgonen, och undrade om vi hade bestämt oss. Jag orkade inte ens prata, så sambon fick ta det...

    hur ska jag bara kunna säga, tex att: jo, men det är klart att jag tar död på mitt barn på måndag, det är inge problem alls...
  • Äldre 2 Jul 11:26
    #7

    Fy vad hemskt! tänker på dig/er! vet inte vad jag hade gjort i din sits men tänker ändå att PÅ NÅGOT sätt så måste de väl kunna se om det FINNS ett par njurar? förstår att man kanske inte vill gå runt och vänta, men OM man nu väntar någon vecka och gör ett UL?

    Kramar!


    Vi ska få en liten pojke
  • Äldre 2 Jul 11:30
    #8
    Yohanna1985 skrev 2008-07-02 11:26:32 följande:
    Fy vad hemskt! tänker på dig/er! vet inte vad jag hade gjort i din sits men tänker ändå att PÅ NÅGOT sätt så måste de väl kunna se om det FINNS ett par njurar? förstår att man kanske inte vill gå runt och vänta, men OM man nu väntar någon vecka och gör ett UL?Kramar!
    Åh tack!!
    Precis så känner jag också, att det borde ju kunnas se OM det finns några. Det är ju just det där att inte få ett riktigt svar på att det är det här som är felet. jag vill inte ha ett eller svar...
    Jag vil ju veta att dom har kollat på alla vis dom kan.. detta handlar ju om vårt barn..det är ju ingen sak, utan ett liv...
  • Äldre 2 Jul 11:37
    #9
    Harling1985 skrev 2008-07-02 11:30:33 följande:
    Åh tack!!Precis så känner jag också, att det borde ju kunnas se OM det finns några. Det är ju just det där att inte få ett riktigt svar på att det är det här som är felet. jag vill inte ha ett eller svar... Jag vil ju veta att dom har kollat på alla vis dom kan.. detta handlar ju om vårt barn..det är ju ingen sak, utan ett liv...
    Om jag vore dig så skulle jag nog vilja ha ett andra utlåtande från en annan läkare, dom gör så mycket misstag på andras bekostnad tycker jag! det är ju DITT barn, då kan dom ju inte gissa..
    Var det på sjukhuset som du gjorde Ul och dom upptäckte att det "kunde" saknas njurar?
    Vi ska få en liten pojke
  • Äldre 2 Jul 11:58
    #10

    så de som de gått efter e att du har för lite fostervatten? det hade jag med när jag väntade min dotter, hon e fullt frisk. hörde inget om njurproblem. jag gick i karlstad och i södertälje under den graviditeten.
    be om att få ett läkarutlåtande innan du gör nått.
    lycka till. kram


    Harling1985 skrev 2008-07-02 11:23:19 följande:
    När jag får svaret att antingen är det så, eller så är det nog så, så känner jag att det är inget riktigt svar på vad felet är.Vi var inne i går, och hon sa att det brukar bero på njurarana när det finns lite fostervatten. Så det såg inget bra ut. Jag frågade vad det var för fel på njurarna och hon svarade att antinge så finns det inga, eller så fungerar dom nog inte som dom ska. Och sen tog det inte lång tid så frågade hon, så när vill du avbryta graviditeten? Det bara svartnade, och jag fick panik och ville hem.. Nu ringde hon igen på morgonen, och undrade om vi hade bestämt oss. Jag orkade inte ens prata, så sambon fick ta det... hur ska jag bara kunna säga, tex att: jo, men det är klart att jag tar död på mitt barn på måndag, det är inge problem alls...
Svar på tråden Hur ska jag klara av....