Inlägg från: Katarina m Leon o Matteo |Visa alla inlägg
  • Katarina m Leon o Matteo

Bubblar vidare

Tjoddan . Jag tror säkert att hon vet vad mamma och pappa betyder och att hon smakar på orden för att såsmåningom få till dem vid rätt ställe. Matteo säger oj, eeej, mammmmmma, pappaapp och inget mer. Men han bajar på toaletten . Tror nog att det är ganska tidigt att prata innan ett år men jag vet inte heller. Leon var dock toktidig med talet vid tio månader kunde han säga många tydliga ord bla gunga kommer jag ihåg. Vid 1,5 år pratade han tvåordsmeningar och när jag berättade att han hade problem med ordet bowlingarena när han hade sin språkkontroll vid 3 års ålder så skrattade bvc-damen och sa att det inte var sådana språkproblem som hon frågat efter.. Nu är det svåraste ordet universum. Låter för kul när han säger det! Jag längtar till Matteo pratar ordentligt men det verkar dessvärre inte gå i brorsans tempo.
    Låter underbart med minerna, skulle gärna se en bild!

Jag satt verkligen nyvaken i linne och trosor när våra söta grannar kommer för att uppvakta Leon i efterskott. Jag hade inte räknat med besök så att säga... Hemmet helt upp och ned efter gårdagens pizzakalas.. *suckar åt mig själv*. Ja, ja jag fick inte iväg inlägget förren nu när jag återkom till datorn. Leon leker nu med grannflickan och jag har fått på mig ett par jeans. Vad gör ni?

Nilwa, de säger verkligen onekligen en del kul de små! Måste skriva ned direkt!! Härligt att fler går i pyamas.

Tjoddan, så underbart att höra att fler har små argsinta barn :-d. Hoppas du får en härlig dag på jobbet! Vi ska gå till badhuset har jag visst lovat i ett svagt ögonblick...

Tjoddan, sötaste grisen jag sett *skrattar*

Belly, nä, jag har haft absolut noll koll på min mobil det senaste *undrar så smått vart den kan tänkas vara just nu*. Skulle vara kul att ses . Hur var bröllopet, blev det fint? Hur har sommarjobbet varit??

Tempo, hoppas ni kan hänga på på torsdag! Matteo är också en latis men det är dålig service på det här haket så då får man masa sig framåt på sin rumpa .

Muppe, så duktig du är som kommit i gång å springa! Är fogarna ok nu då?? Vad skönt! Skulle gärna hänga med på en tur när ni är hemma igen om det är ok (måste ta mig samman igen...)
    Låter underbart med kräftor och rosévin.. Inte nödvändigtvis ihop men then again vad passar inte lite rosé med . Personligen har jag just nu snöat in lite på cava. Mums!

Mars, oj, det var värst vilken eld i baken din lilla stumpa måste fått av lite sommarsol och blonda lockar! Kryper, ställer sig och snackar.. Får en att fatta att det var ett tag sedan .

Nu vaknade Matteo och jag har säkert glömt att skriva till någon.. Idag har vi badat (igen) och i morgon tänkte vi dra till länsmuseet och köra ett John Bauer äventyr. Vad är era planer??
    Badhuset har fö varit helt ok i folkmängd men så är vi ju där på lite off tider också.. MOnkey town nästa vecka? Någon som är sugen?? (Tja eller som tror att era barn är det..) Matteo måste sova nu! *suckar...*

Hej hej! Jag satsar på lunch på IKEA imorgon runt halv ett snåret om inget oförutsätt inträffar. De som vill och kan kan väl ansluta .

Jeaxx, usch vad tråkigt att det inte gick vägen för Marie. Får hoppas att det blir en liten i magen snart igen då! Hoppas vi ses imorgon men jag förstår om det inte blir så. Känner dock att jag lovat Leon IKEA och det funkar inte med en mindre golvyta för att hålla honom sysselsatt så vi satsar på IKEA så får han leka i lekrummet och Matteo kan få sysselsätta sig i lekdelen i restaurangen.

Ni med storisar. Vi besökte länsmuseet idag för ett äventyr i sagornas värld och det var riktigt mysigt. Om ni inte gjort det tycker jag att ni ska gå dit! Kunde måla och sy, klä ut sig i troll, prins/prinsessa-, riddarekläder, svara på frågor och titta på utställningarna. Jättetrevligt!

Belly, inboxade med Angela. Vi kommer hänga utanför leklandet en stund och sedan röra oss uppåt för lunch runt 1-snåret skulle jag tro. Funkar det för er?

Hej och tack för idag! Lika trevligt som alltid!
    Känner mig dock så smått chockad just nu.. Fick precis veta att min svägerska ligger inlagd och att de hittat en hjärntumör. Detta innebär att hennes lille son (som skulle fötts i slutet av september) ska snittas i morgon och hon ska därefter genomgå en hjärnoperation nästa vecka. Tidigare i eftermiddags fick jag dessutom veta att en gammal god vän förlorat sin lilla bebis i v. 16 och dessutom var det bara någon vecka sedan hennes systers sambo åkte in till sjukhuset med ryggvärk och kom ut med diagnosen akut leukemi. Håll i era kära för man vet aldrig vad som händer..
    Ursäkta ego-depp inlägget men jag var bara tvungen att få ur mig! *kramar*

Tack så mkt goa gulliga ni! Är så underbart skönt att bara kunna glida in här och ventilera! Victors bror med familj bor i Stockholm, det känns jobbigt att man inte kan ställa upp som barnvakt till de äldre barnen eller hälsa på . På lördag har vi släktträff och det kommer kännas då när de inte kommer.. Ja, ja, det ska nog gå bra! De tror i alla fall att det är en godartad tumör men det är bråttom eftersom den håller på att trycka ut ögat :-O.

Belly, ja, lillkillen är frisk och i v.31 så han bör väl kunna fixa det hoppas vi. De har två flickor 4 och 7 år gamla sedan tidigare.

Svar på tråden Bubblar vidare