• nennemamman

    kosovoalban

    Ni som är svenskar och lever med en kosovoalban hur är det i er vardag är det skillnad i er religion osv, jag har en ny relation med en kille från kosovo , han har bott här i ca10 år , muslim men inte särskilt praktiserande han dricker alkohol ,festar osv, men firar deras högtider ramadan mm, men även svenska traditioner, hur är det för er när det blir vardag i en relation med blandkultur har aldrig varit tillsammans med en ickesvensk tidigare .

  • Svar på tråden kosovoalban
  • marina 81
    nennemamman skrev 2008-07-13 20:06:36 följande:
    nej jag ändrar mej inte men än så länge är det inga problem och jag tror han fattat vad jag anser om jämlikhet han har inte sagt något mer om det sen jag sa vad jag tyckte , och kämpa för mina rättigheter gör jag inte för jag vet vad jag har
    ja bara du är medveten om att det kan bli jobbigt..har sett många svenska tjejer bli kära i utländska killar i mina dar..vissa går det bra för, andra går det inte alls..beror både på hur traditionell killen är och hur mycket tjejen är beredd att anpassa sig.
    eu sunt
  • LjubaviMoja
    nennemamman skrev 2008-07-13 20:06:36 följande:
    nej jag ändrar mej inte men än så länge är det inga problem och jag tror han fattat vad jag anser om jämlikhet han har inte sagt något mer om det sen jag sa vad jag tyckte , och kämpa för mina rättigheter gör jag inte för jag vet vad jag har
    Jag är inte ens svensk men trodde som du vad gällde mitt ex att han fattade vinken men där hade jag fel när barnet kom blev han hemsk och farlig fick gå genom kvinnojouren och polisen för att bli av med psykfallet.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • nennemamman

    oj vad tråkigt för dej, beklagar , han är snarare åt andra hållet , han frågade mej varför en kompis till mej inte anmäler sin kille och lämnar honom ,för han slår henne det gillade han inte , sen så är han lite försvenskad och jag får väl hoppas det går bra för jag gillar ju honom för att bara släppa honom

  • LjubaviMoja
    nennemamman skrev 2008-07-13 20:34:12 följande:
    oj vad tråkigt för dej, beklagar , han är snarare åt andra hållet , han frågade mej varför en kompis till mej inte anmäler sin kille och lämnar honom ,för han slår henne det gillade han inte , sen så är han lite försvenskad och jag får väl hoppas det går bra för jag gillar ju honom för att bara släppa honom
    Jag hoppas såklart att du får det bra och att han inte visar sig vara något kontrollerande psykfall men skenet kan bedra tyvärr.

    Men du verkar vara stark och inte tål skit så det kommer säkert gå bra men skulle du märka något som tyder på att det kan bli som jag sa så lämna han fort som bara den.

    Lycka till
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • marina 81
    nennemamman skrev 2008-07-13 20:34:12 följande:
    oj vad tråkigt för dej, beklagar , han är snarare åt andra hållet , han frågade mej varför en kompis till mej inte anmäler sin kille och lämnar honom ,för han slår henne det gillade han inte , sen så är han lite försvenskad och jag får väl hoppas det går bra för jag gillar ju honom för att bara släppa honom
    ja, så frågade mitt ex också i början, innan han börja göra samma med mig :-/
    eu sunt
  • nennemamman

    oj fruktansvärt att en person ger sig rätt att slå någon annan , jag har försökt få min vän att lämna sin kille och även göra anmälan men hon vägrar han har tryckt hennes självförtoende i botten + att hon vill inte anmäla då dom har barn ihop jag förstår inte hennes tankegångar men han kontrollerar henne hela tiden, men jag är såpass stark att ingen kan styra mej jag har fått klara mej själv sen jag var liten det blir man stark på både på gott och ont förståss

  • marina 81
    nennemamman skrev 2008-07-13 21:47:39 följande:
    oj fruktansvärt att en person ger sig rätt att slå någon annan , jag har försökt få min vän att lämna sin kille och även göra anmälan men hon vägrar han har tryckt hennes självförtoende i botten + att hon vill inte anmäla då dom har barn ihop jag förstår inte hennes tankegångar men han kontrollerar henne hela tiden, men jag är såpass stark att ingen kan styra mej jag har fått klara mej själv sen jag var liten det blir man stark på både på gott och ont förståss
    ah, ja man vill ju kanske hålla ihop för barnen..jag lämnade mitt ex flera gånger innan jag vågade bryta helt, o varje gång sa han att han skulle bli bättre o så tog det några månader o så var han lika igen..jättesvartsjuk o ville ha kontroll

    men nu har jag en man som inte är så, jag får göra vad jag vill o han är också utländsk vi har samma kulturella bakgrund, fast vi är från olika länder
    eu sunt
  • Moj Katile
    nennemamman skrev 2008-07-13 21:47:39 följande:
    oj fruktansvärt att en person ger sig rätt att slå någon annan , jag har försökt få min vän att lämna sin kille och även göra anmälan men hon vägrar han har tryckt hennes självförtoende i botten + att hon vill inte anmäla då dom har barn ihop jag förstår inte hennes tankegångar men han kontrollerar henne hela tiden, men jag är såpass stark att ingen kan styra mej jag har fått klara mej själv sen jag var liten det blir man stark på både på gott och ont förståss
    Så ska du inte säga!
    Inte förrens du vet vad du pratar om.
    Man är stark, vägrar kuva sej osv tills man en dag står i skit upp till brösten.
    När man mår så dåligt som din vännina så lämnar man inte. Man "älskar" (läs är beroende av personen och vad denna tycker om dej)
    Du kan INTE säga att du är så stark eftersom du fått kalra dej själv. Absolut itne. Det kan åxå va din största svaghet!
    Manipulativa killar får va de vill tillslut och vet exakt hur de ska göra!

    Jag ahr inboxat dej. *långt*
    **Adrian & Alisia-the reason for living!!**
  • nennemamman

    jo kanske det han har knäckt hennes självförtroende och kränker henne jämt hon får inte göra något , svenskar båda men spelar ingen roll det finns misshandlare i alla kulturer, men jag har väl blivit starkare av den uppväxten jag hade , säger inte att jag är stark jämt även jag har dalar men mesta tiden är jag det och går min egen väg och det har gåt tbra till skilland från mitt ena syskon där allt gick galet beror nog på hur stark man är kanske vad vet jag , känner mej det i alla fall

Svar på tråden kosovoalban