• MammaiMars

Slapp magmun, 4 månader

Har en son som är 4 månader nu och han är ett s.k.a "kräkbarn"
    Det är jobbigt för honom, på bvc säger dem att han har en slapp magmun (men som tur är går han upp i vikt..)
    Ni som har barn som har haft slapp magmun, när "växte det ihop" och barnet slutade kräkas?

• Svar på tråden Slapp magmun, 4 månader
  • sommartoppen

kräkningarna blev bättre vid 6-7 månader när han började mer med mat

• MammaiMars

OK,ger honom lite testportioner av havregröt, märker en liten, liten skillnad, men det är nog som du säger att det blir bättre när de börjar med mat. Men när växer magmunnen ihop ordentligt, någon som vet??

• nesistas

*puffar upp tråden*

Känner igen mig helt, har samma situation med min lillprins...

Suck, så trött på att ständigt tvätta kräkhaklappar och handdukar. Märkligt nog verkar sonen alltid oberörd, trots att det väller upp kräk. Skönt att man inte är ensam om problemet

• Chizandra

Nu när vi gick över på 8 mån maten...så upphörde kräkningarna. Kan säga det var inte kul...ofta på morgonen satt jag med en hel flaska välling över mig.
    inte mycket att göra. Jag började med välling tidigt flr att få slut på det...hjälpte lite grann...men som sagt slutade nu för en vecka sedan som ett brev på posten

♥ ~ Prins född -03...nu en liten sessa född 25/10 -07~ ♥
  • saris

När vi började de mat. Först fick han en portion gröt till frukost när han var ca 4½ mån. När han var 5 fick han ett mål pure till middag. Ja smakisar hade han såklart fått innan. Nu kräks han väldigt lite, nån gång om dan bara.

• Maria1964

Ännu ett kräkbarn, vet inte hur många ombyten/dag och inte gick det med hakklapp heller för dom slet han bara i och försökte äta upp. Men äntligen!!! han är nu 7 mån och det har tom gått hela dagar utan kräkningar, han ammas fortfarande nåt enstaka mål men mest är det gröt och frukt, så mest är det när han har ammats som han kan kräkas men det är väldigt lite. Men han har ökat i vikt och går framåt i utvecklingen så nån oro har jag inte känt mest bara jobbigt att alltid ha med sig massa ombyten och handdukar. Men som sagt nu är det nästan över .

• MammaiMars

Rapar honom väldigt mycket, det brukar bli lite bättre efter att han fått "rapa ur sig" Överskott av mat brukar komma upp, men ibland även efter en timma när han tex leker i babygymmet så spyr han.. slapp magmun som sagt. Har fått ett bra tips att man ska stödja upp huvudändan på sängen och vagnen, blev lite bättre.

• Miss C

Min ena tvillingtjej på nu 18 månader var ett riktigt kräkbarn - alltid kladd på allt och alla. För hennes del tog det faktiskt längre tid att sluta, även om det blev bättre efter hand. Till oss sa de att det stabiliserar sig när de börjar gå ochär mera upprätta hela tiden. Det stämde på henne, hon har slutat helt. Men är fortfarande nog lite känslig i magmunnen och kan småkräkas av tex hosta eller om hon får nåt i halsen.

• ebbebulan

Har oxå en "kräkis"  här hemma, han blir tre månader om en vecka så vi har förmodligen några månaders kräkor framför oss. Min förhoppning är att det blir bättre när han börjar med mer fast mat, men det är ju ett tag dit. Han kräks när han äter, han kräks efter han ätit och nu har det börjat komma upp vattniga kräkor om det har gått ett tag sen han åt. Sonen ökar i vikt men har enligt bvc slapp magmun. Men jag håller på att bli tokig på alla dessa kräkor, sonen lider inte av det, men jag tycker det är jobbigt. Vissa dagar går det åt en 7-8 bodys så det är tur att vi fått låna kläder av kusinerna (annars skulle ebbes klädkonto vara ännu större) och att vi har egen tvättmaskin. Men jag ska inte sticka under stolen med att jag ser fram emot när Ebbe blir kräkfri.  

¤ ebbe-bulan 080424 ¤
  • MammaiMars

På natten spyr aldrig min pojk, men det är nog för att han inte alls är aktiv under nattmålet. Men jag rekommenderar gröt (likaså bvc) när de är runt 4 månader och kräkbarn, då det "tynger ned" lite i magen på dem.

Svar på tråden Slapp magmun, 4 månader