Inlägg från: MissLaila |Visa alla inlägg
  • MissLaila

Valp + 7-månaders bebis?

Jag skaffade min hund när min son va 10 månader.. Det funkade kanon.. Valpen sov i bur under dom första nätterna, så jag behövde aldrig gå ut på natten.. På morgonen gav jag sonen välling och gick ut med hunden eller tog sonen på armen och gick ut.. Man är ju inte ute så länge i början.. Det är ju morgonen eller natten som är det jobbiga med valp isf.. Men om nu din man är hemma oxå så kommer det ju inte bli några problem alls.. Idag är våran son snart 2år och varje morgon efter frukost går jag och sonen ut med hunden tillsammans.. Våran hund har lärt sig att hon får gå ut efter frukost då det blir så bökigt om man måste springa ut så fort man vaknar..

Lycka till..

• MissLaila

När jag skrev att jag gav sonen välling så menade jag att jag gav honom välling i sin säng och gick ut med hunden medans han låg i sängen.. Nu på kvällen när min son sover så måste ju hunden ut så jag går ut sista gången när han ligger och sover.. Om det känns fel att lämna barnet själv i sängen så skaffa en barnvakt så du hör barnet när du går ut.. Det är inte värre att lämna barnet i sängen för att gå ut och kissa hunden än vad det är att lämna barnet i sängen för att duscha..

Anders Fru skrev 2008-07-15 11:43:21 följande:

Ja, min man har 4 veckors semester. Våran bebis är väldigt lugn av sig, o sover ganska länge på morgonen. Är de fel att sticka ut o kissa valpen innan lillan vaknat på morgonen?? De går ju rätt fort, menar jag.
Svar på tråden Valp + 7-månaders bebis?