• MiaMar­iah
    Äldre 16 Jul 16:09
    205147 visningar
    6897 svar
    6897
    205147

    Vita tråden del 9

    Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 9. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!
    http://www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/phpdhb11a.jpg
    Vi befinner oss just nu mitt i den älskade svenska sommaren men går mot den mysiga hösten då vi kurar skymning, tänder ljus, bläddrar i våra inredningstidningar och myser tillsammans under pläden. Kommande alltså mer tid för inredning!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkelt så hinns alla inlägg inte att svaras på. Fråga igen!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-26 17:41
    Nya forumet: e32ab7395.mylava.net/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 12:39
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35419365.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 20:21
    Nya forumet heter numera www.vitahem.dk
  • Svar på tråden Vita tråden del 9
  • nublu
    Äldre 16 Jul 16:16
    #1

    Först! Först! Jag är först!

  • Tjock kulan
    Äldre 16 Jul 16:51
    #2

    Mia och Lcroft: Ja man blir lite gråtmild när de tar sitt första steg, nu kom maken hem och då gjorde hon samma sak igen, så snat promeneras det nog här hemma

    Sylt: Irriterande, det finns inte en gunga någon annanstans som du kan tänka dig till Sigge? typ Coop bygg, Krauta eller dyl, de brukar ju ha lite gungställningar men inte lösa gungor kanske Fundersam

    Misak; vilken fin korg, vilken butik e det som har rea, vet att vi bor i samma shopping område

  • Äldre 16 Jul 16:54
    #3

    Hinner in här och kika och få den i mina favoriter. Annars är det mest en himla massa tvätta och städa här nu, för att förbereda för semesterresan på fredag

  • Äldre 16 Jul 17:05
    #4
    Tjock kulan skrev 2008-07-16 16:51:33 följande:
    Mia och Lcroft: Ja man blir lite gråtmild när de tar sitt första steg, nu kom maken hem och då gjorde hon samma sak igen, så snat promeneras det nog här hemma Sylt: Irriterande, det finns inte en gunga någon annanstans som du kan tänka dig till Sigge? typ Coop bygg, Krauta eller dyl, de brukar ju ha lite gungställningar men inte lösa gungor kanske Misak; vilken fin korg, vilken butik e det som har rea, vet att vi bor i samma shopping område
    Grattis till stegen! Hur gammal är hon? Ville fyllde precis 1 år men går inte. Klättrar som en apa o springer m gåvagn.... men vägrar gå själv. Vi tror att han kan o gör det i smyg när vi inte ser *envis unge*

    Jag är ju matchnörd o vill ha alla tre sakerna fr samma serie..... shoot me... Jea försökte m samma taktik till mig i förmiddags....
  • Äldre 16 Jul 17:08
    #5
    Beatrize74 skrev 2008-07-15 17:47:59 följande:
    Hej Peak - har tänkt fråga dig länge....har du varit inne på Marieberg på länge? Jag gick förbi Nice och JISSES vilket lyft!De har GG, Himla, Bruka, House Doctor...you name it. Och sådana där söta små fattigmanslampor och annat som liknar de från IS. Jag höll på att tappa hakan och aldrig komma därifrån. VIlken skillnad!
    [/citat]

    Ja de har mycket fint nu! Så man får inte åka dit för ofta
    Beatrize74 skrev 2008-07-15 17:50:16 följande:
    [citat]
    Kajsa - då hade du ju också tur i oturen. Våra bekanta höll på att lasta ur bilen. Bilen rullade bakåt och RAKT över deras lilla son som var på marken i sitt babyskydd. Behöver jag säga mer? Otroligt chockartat och traumatiskt för hela famljen.
    OJ!! Vad hände, hur gick det med pojken? Läste vidare och hur det gick...tragiskt!

    Kajsa - oj tur att det "bara" var saker som gick sönder!

    Meli - stackars lillans hand! Men lägg inte skulden på dig själv, det kunde ha hänt även om du stod 2 m ifrån och inte hade hunnit fram!! Hoppas det läker bra!

    LCroft - hoppas du har tur med jobb nu! Och vad hemskt med männen på sjön!

    Anton - grattis till nytillskottet!!

    Nu måste det snart hända mycet "godheter" efter så mycket "hemskheter"! Jag läser dessutom en bok som gör att jag gråter varannan sida typ..."Flickan med de röda skorna" en 3-åring som dör i cancer...vad är det för värld! Och så satt jag och grät när min sambo kom hem igår kväll och sa att jag hade skällt på Lowe innan han gick och la sig, han sprang bara runt och gjorde saker han inte skulle, men när han la sig sa jag "nu är vi sams väl!?" Jaa svarade sonen och så kramades vi!
    Men så när jag läste boken kände jag "tänk om han bara skulle leva ett år till, ska jag bara komma ihåg en massa trots då?"

    Är sugen på att sy!! Har ingen symaskin och inga tyger och vet inte vad jag ska sy, men ändå sugen Skulle kunna låna mammas maskin och köpa tyger, men hittade inga fina här i stan Och vad ska man sy?? hmmm....
  • Tjock kulan
    Äldre 16 Jul 17:15
    #6
    Sylt skrev 2008-07-16 17:05:33 följande:
    Grattis till stegen! Hur gammal är hon? Ville fyllde precis 1 år men går inte. Klättrar som en apa o springer m gåvagn.... men vägrar gå själv. Vi tror att han kan o gör det i smyg när vi inte ser *envis unge* Jag är ju matchnörd o vill ha alla tre sakerna fr samma serie..... shoot me... Jea försökte m samma taktik till mig i förmiddags....
    , såg att Camilla kanske kunde hjälpa dig. Alice är 10 månader, och far rundor med sin gåvagn och klättrar som en liten apa precis som Sigge .

    Peak: usch en sådan bok hade jag aldrig kunnat läsa nu sedan jag fått barn, är så gråtmild av mig nu för tiden.
  • Äldre 16 Jul 17:18
    #7

    Tjock kulan skrev 2008-07-16 17:15:45 följande:


    , såg att Camilla kanske kunde hjälpa dig. Alice är 10 månader, och far rundor med sin gåvagn och klättrar som en liten apa precis som Sigge .Peak: usch en sådan bok hade jag aldrig kunnat läsa nu sedan jag fått barn, är så gråtmild av mig nu för tiden.
    Nä, jag hade tyvärr babymodellen, så det sprack där, synd!
    Hade gladeligen blivit av med den. Man (vi) har alldeles för mycket saker kvar som bara tar plats i källaren..
  • Äldre 16 Jul 17:19
    #8
    Tjock kulan skrev 2008-07-16 17:15:45 följande:
    , såg att Camilla kanske kunde hjälpa dig. Alice är 10 månader, och far rundor med sin gåvagn och klättrar som en liten apa precis som Sigge .Peak: usch en sådan bok hade jag aldrig kunnat läsa nu sedan jag fått barn, är så gråtmild av mig nu för tiden.

    Haha, Sigge är också en liten apa - fast han kan gå själv


    Camillas var bebisvarianten *letar vidare*


    Peak --> Kan inte heller läsa sådana böcker, läser helst glada fnissböcker *förtränger allt ont*


  • Kajsa 77
    Äldre 16 Jul 17:20
    #9
    GRATTIS ANTON!!! En liten ALGOT! Så sött!!Tråkigt att förlossningen var skräckartad, men den bleknar förhoppningsvis fort!
  • Äldre 16 Jul 17:20
    #10

    Tjockkulan - ja allt är mycket hemskare nu när man kan sätta sig in i det ännu mer än tidigare, jag gråter floder!

    Funderar lite över semesterrutten...

    Tror vi börjar med Gbg och sedan tar vi kanske en båttur till Fredrikshavn och sedan från grenå till Varberg...och då ligger ju Ullared nära (till sambons förtret dock, Ullared och IKEA framkallar feberkänslor hos honom säger han) nån som gjort en sådan tripp? Tips?

Svar på tråden Vita tråden del 9