• bara lilla jag
    Äldre 16 Jul 20:51
    5290 visningar
    8 svar
    8
    5290

    redcats olycksfallsförsäkring?

    En tjej ringde idag och berättade om en försäkring som ellos erbjuder sina kunder.. Om man blir sjuk och hamnar på sjukhus får man skattefritt (!?) 3000 om dagen eller 10.000 per dag lite beroende på försäkring tror jag.. och det skulle kosta 149 kronor för hela familjen i månaden.. Är det någon som tecknat nån stonebridge redcat försäkring av något slag? Vad är era erfarenheter?

  • Svar på tråden redcats olycksfallsförsäkring?
  • Äldre 16 Jul 21:09
    #1

    Tämligen sällan man blir inlagd på sjukhus mer än 1 dygn. Och blir man det så rör det sig oftast om kortare vistelse om ett par dagar.

    Mer problematiskt är väl om man blir sjukskriven en längre period ( och då vistas i hemmet.). Då kan det ju röra sig om vecka, månader eller år.

  • bara lilla jag
    Äldre 16 Jul 21:35
    #2

    Det verkar vara världens superförsäkring.. Men det känns som att det är nåt lurt på nåt vis.. Att bara få pengar sådär skattefritt och självriskfritt.. Jag vet inte

  • Äldre 16 Jul 21:44
    #3

    bara lilla jag skrev 2008-07-16 21:35:58 följande:


    Det verkar vara världens superförsäkring.. Men det känns som att det är nåt lurt på nåt vis.. Att bara få pengar sådär skattefritt och självriskfritt.. Jag vet inte
    Vad är så super med den? Jag ser inte det...

    Hur vanligt är det att man råkar ut för en olycka så att man blir inlagd längre än 1 dygn på sjukhus?

    Är det inte mer vanligt att man plåstras om och bli hemskickad tämligen snabbt. Eller att man pga ngn sjukdom blir inlagd på sjukhus.. Och då gäller ju inte försäkringen.
  • bara lilla jag
    Äldre 16 Jul 21:49
    #4

    Man ska aldrig säga aldrig.. Allt kan hända och det är därför man har hemförsäkring och barnförsäkring osv.. Skulle det hända något så skulle man stå där utan någonting.. Min pappa bröt benet och fick ligga på sjukan ganska länge.. dom fick operera och så.. Det var en ynka isfläck det men på sjukhuset låg han.. För hans del hade det varit guld värt med 3000 kr om dagen.. Vad säger att det inte kan hända mig, min son eller min man.. Jag tyckte den verkade bra.. Dessutom skattefritt och självriskfritt.. Du får pengarna i handen.. Tydligen utan problem.. Men det kan vara som usa och deras försäkringar att man måste bli godkänd för att få pengarna.. Att man måste uppfylla vissa krav.. Jag vet inte men är helt klart nyfiken

  • Äldre 16 Jul 22:03
    #5

    bara lilla jag skrev 2008-07-16 21:49:05 följande:


    Man ska aldrig säga aldrig.. Allt kan hända och det är därför man har hemförsäkring och barnförsäkring osv.. Skulle det hända något så skulle man stå där utan någonting.. Min pappa bröt benet och fick ligga på sjukan ganska länge.. dom fick operera och så.. Det var en ynka isfläck det men på sjukhuset låg han.. För hans del hade det varit guld värt med 3000 kr om dagen.. Vad säger att det inte kan hända mig, min son eller min man.. Jag tyckte den verkade bra.. Dessutom skattefritt och självriskfritt.. Du får pengarna i handen.. Tydligen utan problem.. Men det kan vara som usa och deras försäkringar att man måste bli godkänd för att få pengarna.. Att man måste uppfylla vissa krav.. Jag vet inte men är helt klart nyfiken
    Jaja, alla har vi olika åsikter.

    Jag däremot hade hellre sett till att ha en försäkring som täcker upp inkomstförlusten när man blir sjuk. En sådan försäkring täcker ju upp om du blir sjuk, råkar ut för olycksfall, och oavsett om du vistas på sjukhus eller i hemmet.

    Redcats är ju tämligen begränsad.

    De flesta sjuk och olycksfallsförsäkringar är för övrigt skattefria och utan självrisk. Däremot olika karenser, som i detta fall 24 timmar etc.
  • bara lilla jag
    Äldre 17 Jul 22:10
    #6

    då det är ett utländskt företag så är det ju lite skillnad.. det går väll egentligen inte ens att jämnföra svenska försäkringar med utländska då det är i princip skilda saker.. Det är ju olika regler och vad som gäller.. Så man kanske inte ska jämnföra så mkt utan bara läsa ordentligt vad det handlar om och köra lite reserch med andra försäkringsbolag i storbritannien och sen ta ett beslut..

  • Äldre 17 Jul 22:41
    #7

    bara lilla jag skrev 2008-07-17 22:10:41 följande:


    då det är ett utländskt företag så är det ju lite skillnad.. det går väll egentligen inte ens att jämnföra svenska försäkringar med utländska då det är i princip skilda saker.. Det är ju olika regler och vad som gäller.. Så man kanske inte ska jämnföra så mkt utan bara läsa ordentligt vad det handlar om och köra lite reserch med andra försäkringsbolag i storbritannien och sen ta ett beslut..
    Går utmärkt att jämföra försäkringarna. Vem som är försäkringsgivare är tämligen ointressant när det gäller villkoren.

    Ta Skandia som ägs av sydafrikaner (britter), eller Trygghansa som ägs av danskar. Spelar ingen roll. Det är villkoren för deras verksamhet i Sverige som är intressant.
  • Äldre 11 Aug 11:37
    #8
    +1

    Hejsan!
    Vår familj har försäkringen.
    Den är riktigt bra fick för 12 dagar på sjukhus.
    Vet ej om man kan teckna den längra.

Svar på tråden redcats olycksfallsförsäkring?