Inlägg från: Tigerakira |Visa alla inlägg
  • Tigerakira

Är PORR otrohet?

Nää otrogen är han inte!
    Dock har jag själv levt i ett förhållande där hans porrsurfande blev ett problem, han valde helt enkelt porren före mej. Men jag anser ju inte att han var otrogen mot mej för det!
    Det är ju ungefär som att säga att min man är otrogen om han ser en film med en sex scen i ?!?

• Tigerakira
    Trandansen skrev 2008-07-17 20:09:41 följande:
    Det kan finnas sexscener i många filmer, men en porrfilm är bara baserad på sex även om de i sällsynta fall även har en "djupare" handling.
    Jo fast han tittar ju fortfarande på människor som har sex?!? Så det är ok att titta på en film bara den inte är baserad på sex?
    Om jag som tjej läser en novell som dom har sex i och blir upphetsad av att läsa är jag oxå otrogen då?
  • Tigerakira

Fast jag gillar ju sprut i mun & sånt men inte känner jag mej ett dug fördedrad för det =)
    Jag älskar att kolla på porr men om jag ser att kvinnan inte gillar det så är det ju bara en dålig rulle och inget som man blir upphetsad av att se...

Däremot har jag svårt att se det som otrohet.
    Om man som partner blir sårad av att den andra kollar på porr är det absolut respektlöst att fortsätta göra det, men otrohet är för mej något min partner gör fysiskt men en annan person irl.

• Tigerakira
    gosetussen skrev 2008-07-17 21:40:27 följande:
    Men i en novell finns inga människor att titta på. I en novell använder man sin fantasi för att föreställa sig människorna som medverkar.
    Ok så själva "problemet" är ett han ser andra nakna kvinnor om han kollar på porr?
    För mej iaf handlar ju porrsurfandet om att jag fantisera om det efteråt och på så vis blir kåt och vill ha sex med min parner. Villket jag ju oxå gör om jag läser något porrigt/erotisk. Vad är skillnaden? Båda är ju fantasier.
  • Tigerakira
    gosetussen skrev 2008-07-17 21:45:51 följande:
    Vanliga filmer har såvitt jag vet oftast en handling utöver en kort frekvent sekund av en eventuell sexakt. Dessutom är det ytterst sällan man ser könsorgan i närbild på en vanlig såkallad tex komedi, eller thriller.
    Ok.. Så om filmen har en handling, dom inte visar just könsorganen, men bröst (villket visas i många "vanliga" filmer) då är det alltså ok även fast han ser på människor som har sex och som han sedan kan fantisera om? Har jag fattat det rätt då?
  • Tigerakira
    gosetussen skrev 2008-07-17 22:01:18 följande:
    Den stora skillnaden är att i en novell så finns inga "riktiga" människor utan bara en berättelse. Och ingen har tagit skada av en berättelse så vitt jag vet.I en porrfilm så finns "riktiga" människor med en bakgrund som ofta är väldigt tragisk. Att njuta på andra människors bekostnad är uselt enligt mig.Oavsett så är fantasi som man skapar själv, antingen genom en novell eller via sin "egen" påhittade" fantasi inget som skadar någon. Men alla är inte begåvade med en fantasi förstås. Ot, då ämnet handlar om otrohet.
    Ja lite ot blev det kanske =)
    Men jag förstår inte hur det kan vara otrohet?
    Om din man tittar på en annan kvinna på stan är han otrogen då oxå?
    Att du är emot att han kollar på porr är jag fullt förstående för. Jag kan även förstå till en viss del varför du är emot porr men inte hur du kan se det som otrohet.
  • Tigerakira
    gosetussen skrev 2008-07-17 22:22:17 följande:
    Om min man tittar på en annan kvinna på stan så blir jag glad. Är väl kul att man kan titta på menyn borta men äta hemma?? Dock så går inte folk omkring nakna på stan och knullar varandra framför ögonen på min man.
    Hmm jag tror inte riktigt jag hänger med ändå... Ledsen om jag är trög men HUR är han otrogen om han kollar på porr?
    Är det att han tittar på nakna människor som har sex (villket han ju kan göra i vanliga filmer oxå) eller är det att han senare ev fantiserar om en verklig person som han sett haft sex(för han kan ju även fatisera om t ex en känd skådespelare han sett i en sex scen)?
Svar på tråden Är PORR otrohet?