• Cha Cha

Är PORR otrohet?

Anonym skrev 2008-08-28 09:31:31 följande:
    oj vad jag känner igen mig i detta.min sambo har ljugit för mig flera gånger. första gfången under 2 års tid då han blev smått beroende och tittade jämt - då jag var borta ur hemmet. Laddade ner. Enligt mig verkade han besatt.Det har för oss varit många turer fram och tillbaka och ibland undrar jag om det någonsin ska bli bra igen. Hur ska vi göra? Jag kommer aldrig att gå med på att han "får" ladda ner pfilm från nätet. Det känns fruktansvärt efter alla de gånger han ljugit för mig. Han har till och med ljugit fast jag frågat lugnt, inte varit arg, bara nyfiken, jag har gett honom alla möjligheter. (min version)Men det har nåt den punkten att vi ha rköpt hem film och tittat tillsammans. Jag äcklas av det mesta så vi har köpt lite mjukporr. Kan inte med att se det jag kallar för sjuka saker/uttnyttjande/smutsigt. Men han verkar tycka det är okej i alla fall. Men nu vill han börja titta själv också. Och vem är jag egentligen att hindra honom?Jag vet att det är helt absurt. Jag har ingen rätt att säga att "du får inte". Chansen är att han börjar smyga och ljuga igen. Dessutom blir han manipulativ, börjar bråka och säga vad som är fel på mig: jag är en diktator och det är värre här än i ett fängelse, mördare behandlas bättre och allt vad det är. För han vet att jag då låter honom titta för husfridens skull.Jag älskar honom. Vi har allt tillsammans.Vad är det för fel på mig. Jag vill inte att han ska titta på porr hela tiden. Alltså en eller två gånger i månaden vore helt okej, men om jag inte är så här kontrollerande som jag är så vet jag att det skulle bli i stort sett dagligen. Innan han går till jobbet, eller på kvällen då barnen sover och jag är borta. Eller då jag går till affären och han blir själv hemma i en kvart. Jämt då tillfälle finns. Det känns inte ett dugg bra.vad ska jag göra?Bara låta honom titta hur mycket han vill?
    Låter inte alls bra tyvär. Kan nog vara så att han blivit beroende...precis som man kan bli spelberoende, sexmissbrukare o narkoman mm Att ni dessutom har barn där hemma klingar illa. Jag skulle kontakta familjerådgivningen. Du ska inte gå med på ngt du inte vill eller känner olust inför..och din man borde kunna respektera och förstå detta om du är tydlig. Jag förstår inte varför du tvingar dig själv att sitta och titta på ngt du känner obehag inför? Detta ger ju fel signaler till mannen om inte..Du måste vara tydlig och bestämd dvs lite gnäll räcker inte. Har han sedan ett omättligt behov av detta är det ett tecken på att allt inte står rätt till...Har du frågat honom varför? Har du förklarat hur du verkligen känner djupt inom dig? Lycka till
  • Cha Cha
    ordningskonstapel skrev 2008-07-16 21:38:53 följande:
    Svar på #8Ja, för då är det en helt annan sak. Att titta på en film eller läsa en tidning och se på bilder och fantisera till det är inte samma sak som att bestämma en träff med en person irl som man betalar för att se när denne tillfredsställer sig själv.Kvinnorna som han ser på i filmen och som han fantiserar om vid just det tillfället är inget han vill prova på irl. Det stannar endast vid fantasi.
    Hur kan du veta det?
  • Cha Cha

Johan o Carro skrev 2008-08-28 19:36:30 följande:

Så du tror att bara för att man blir ett par så slutar killen att onanera? Knappast. Tror inte tjejen gör det heller för den delen.
    Man blir nog sublimare...med hänsyn till sin partner om inte annat!
  • Cha Cha
    catwomen skrev 2008-08-25 21:25:06 följande:
    Min man kollar porr och det är inte ortohet på det sättet,men jag mår fruktansvärt dåligt av det och blir verkligen sårad och lessen,men men jag vet inte om jag orkar med detta porrsurfande mer heller han har ju nåt jävla begär av detta vilket är skit jobbigt och jag komer på han gång på gång,men vår sits är ganska svår vi har 2 småbarn ihop är gifta och har ett hus och jag är arbetssökande och han jobbar,men vi har det ju bra i allting annat förutom detta porrsurfande som gör mig skit lessen så jag gråter
    Har försökt låsa hela tråden...men inte hunnit hela. Ser vissa gemensamma nämnare o likheter rakt igenom hela...: Männen (vi här talar om) tycks leva kvar i ngt slags singelliv "attityd" via sin syn på sex. De talar om att: Sex är sex osv. Jag har både haft långa och tillfälliga relationer och ser stor skillnad på "bara"sex och att älska. Kvinnor kan även vi ha "bara sex" men med en person man älskar utvecklar man ett unikt sexliv med varandra som innebär närhet, kontakt och tillfredsst. Jag skulle nästan vilja gissa ( hur elakt det än må vara) att det tycks fattas ngt i relationen om en småbarnsfar ägnar sin tid framför datorn o tittar på p-film. Har själv aldrig varit med om detta...men däremot tittat tillsammans med min kille som ngn slags förspel Inte helt fel hi hi
    Jag har haft en älskare som iofs inte kollade p-film men var däremot mkt tydlig med att vi bara var älskare och därför bara kunde ha sex...dvs han blandade inte ihop sex med att älska. Intressant tyckte jag. Det visade sig även i sängen där han hade svårt för förspel, lekar, kyssar o ömma beröringar. Så min teori är att mannen visar sina rätta känslor i sänghalmen beroende på hur han betéer sig rent sexuellt mot sin partner. Vissa tycks nöja sig med en avrunkning istället för att fokusera på sitt kärleksförhållande o känslor för sin partner.
Svar på tråden Är PORR otrohet?