Är PORR otrohet?
Anonym skrev 2008-08-28 09:31:31 följande:
oj vad jag känner igen mig i detta.min sambo har ljugit för mig flera gånger. första gfången under 2 års tid då han blev smått beroende och tittade jämt - då jag var borta ur hemmet. Laddade ner. Enligt mig verkade han besatt.Det har för oss varit många turer fram och tillbaka och ibland undrar jag om det någonsin ska bli bra igen. Hur ska vi göra? Jag kommer aldrig att gå med på att han "får" ladda ner pfilm från nätet. Det känns fruktansvärt efter alla de gånger han ljugit för mig. Han har till och med ljugit fast jag frågat lugnt, inte varit arg, bara nyfiken, jag har gett honom alla möjligheter. (min version)Men det har nåt den punkten att vi ha rköpt hem film och tittat tillsammans. Jag äcklas av det mesta så vi har köpt lite mjukporr. Kan inte med att se det jag kallar för sjuka saker/uttnyttjande/smutsigt. Men han verkar tycka det är okej i alla fall. Men nu vill han börja titta själv också. Och vem är jag egentligen att hindra honom?Jag vet att det är helt absurt. Jag har ingen rätt att säga att "du får inte". Chansen är att han börjar smyga och ljuga igen. Dessutom blir han manipulativ, börjar bråka och säga vad som är fel på mig: jag är en diktator och det är värre här än i ett fängelse, mördare behandlas bättre och allt vad det är. För han vet att jag då låter honom titta för husfridens skull.Jag älskar honom. Vi har allt tillsammans.Vad är det för fel på mig. Jag vill inte att han ska titta på porr hela tiden. Alltså en eller två gånger i månaden vore helt okej, men om jag inte är så här kontrollerande som jag är så vet jag att det skulle bli i stort sett dagligen. Innan han går till jobbet, eller på kvällen då barnen sover och jag är borta. Eller då jag går till affären och han blir själv hemma i en kvart. Jämt då tillfälle finns. Det känns inte ett dugg bra.vad ska jag göra?Bara låta honom titta hur mycket han vill?