• gosetussen

Är PORR otrohet?

Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?

• Svar på tråden Är PORR otrohet?
  • Trandansen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 18:13:02 följande:
    Svaret på den frågan är nej från mig också.Men det är ju inte det tråden handlar om?Utan om det är otohet eller ej ?Att se sex mellan människor som tydligt går efter ett manus är enligt mig avtändande,jag vill se njutningsfullt sex både från mannens sida och från kvinnan.Annars känns det för mig att det kan kvitta.
    Sånt sex har jag aldrig sett på porrfilm, åtminstone inte ur kvinnligt perspektiv. Att fejka orgasm är för mig inte förenat med att njuta. Och just för att jag aldrig kan veta om de njuter på riktigt tar jag hellre avstånd från alltsammans.
  • Valkyriah
    Trandansen skrev 2008-07-17 18:15:11 följande:
    Sånt sex har jag aldrig sett på porrfilm, åtminstone inte ur kvinnligt perspektiv. Att fejka orgasm är för mig inte förenat med att njuta. Och just för att jag aldrig kan veta om de njuter på riktigt tar jag hellre avstånd från alltsammans.
    Finns massor av härligt amatörporr,där tex par har sex och väljer att lägga upp det på nätet
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Tigerakira

Nää otrogen är han inte!
    Dock har jag själv levt i ett förhållande där hans porrsurfande blev ett problem, han valde helt enkelt porren före mej. Men jag anser ju inte att han var otrogen mot mej för det!
    Det är ju ungefär som att säga att min man är otrogen om han ser en film med en sex scen i ?!?

• Trandansen
    Tigerakira skrev 2008-07-17 20:03:08 följande:
    Nää otrogen är han inte!Dock har jag själv levt i ett förhållande där hans porrsurfande blev ett problem, han valde helt enkelt porren före mej. Men jag anser ju inte att han var otrogen mot mej för det!Det är ju ungefär som att säga att min man är otrogen om han ser en film med en sex scen i ?!?
    Det kan finnas sexscener i många filmer, men en porrfilm är bara baserad på sex även om de i sällsynta fall även har en "djupare" handling.
  • Tigerakira
    Trandansen skrev 2008-07-17 20:09:41 följande:
    Det kan finnas sexscener i många filmer, men en porrfilm är bara baserad på sex även om de i sällsynta fall även har en "djupare" handling.
    Jo fast han tittar ju fortfarande på människor som har sex?!? Så det är ok att titta på en film bara den inte är baserad på sex?
    Om jag som tjej läser en novell som dom har sex i och blir upphetsad av att läsa är jag oxå otrogen då?
  • Trandansen
    Tigerakira skrev 2008-07-17 20:53:53 följande:
    Jo fast han tittar ju fortfarande på människor som har sex?!? Så det är ok att titta på en film bara den inte är baserad på sex?Om jag som tjej läser en novell som dom har sex i och blir upphetsad av att läsa är jag oxå otrogen då?
    Ja, men sexscener i en film slutar ju normalt inte med sprut i mun och andra - enligt mig - vidriga och kvinnoförnedrande saker - utan handlar i regel om två nakna människor som kramar varandra. Finns ju våldtäktsscener i filmer också, och jag jämställer inte dem med att titta på våldsporr.
    Nej, läsa novell och se porrfilm tycker inte jag är samma sak, kan dock inte motivera varför. Känns bara som en väsentlig skillnad.
  • Trandansen

Kan ha att göra med att jag gör skillnad på milt erotiska filmer och ren porr... För er som sett Betty Blue vet förhoppningsvis med er att det är en romantiskt thriller men med inslag av sexscener, dock inga fullbordade sådana och förmodligen inte ens med penetration.

• gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 18:09:35 följande:
    Svar ja ?Dock ser jag det som en onödig utgift när det finns bra porr gratis på nätet.
    Det som är bra porr för dig, är en tragedi för dom som medverkar.
  • Tigerakira

Fast jag gillar ju sprut i mun & sånt men inte känner jag mej ett dug fördedrad för det =)
    Jag älskar att kolla på porr men om jag ser att kvinnan inte gillar det så är det ju bara en dålig rulle och inget som man blir upphetsad av att se...

Däremot har jag svårt att se det som otrohet.
    Om man som partner blir sårad av att den andra kollar på porr är det absolut respektlöst att fortsätta göra det, men otrohet är för mej något min partner gör fysiskt men en annan person irl.

• gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 18:13:02 följande:
    Svaret på den frågan är nej från mig också.Men det är ju inte det tråden handlar om?Utan om det är otohet eller ej ?Att se sex mellan människor som tydligt går efter ett manus är enligt mig avtändande,jag vill se njutningsfullt sex både från mannens sida och från kvinnan.Annars känns det för mig att det kan kvitta.
    Och njutningsbar sex är du säker på att dom som medverkar känner och tycker?? Nej det är inte det tråden handlar om det har du rätt i. Den handlar om man anser att det är otrohet eller inte. Så vi fortsätter att hålla oss där annars blir det för OT*ler*
Svar på tråden Är PORR otrohet?