Är PORR otrohet?
Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?
Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?
Precis!
Å andra sidan finns det ju porrfilmer med 'kön/skådisar' som tycker om sitt jobb. Vet inte riktigt vad det är för slags porr du brukar se på, men dom allra flesta jag sett har det varigt betalda skådisar i, förutom i amatörporren. Vuxna gör som vuxna vill. Sen om pengarna dom tjänar skall finansiera sin utbildning/knark/operation/etc eller inte Bryr jag mig faktiskt inte om. Lika lite som alla bryr sig om att ikea låter småbarn tillverka våra möbler, ALLA klädesaffärer 'ser igenom fingrarna' om barnarbete etc etc.
Lik förbannat handlar 99% av kvinnorna kläderna på dessa affärer trots att det förekommer. Sen sitter dom här och skriver om dom stackars porrfilms medverkarna och deras bekymmer i en stol eller soffa som eventuellt är tillverkad av barnarbetare...
Men ALLA stolar är ju inte det tänker ni nu,... mycket sant säger jag... inte alls alla eller kanske inte ens speciellt många... men inte alla är intvångad i porrens värld heller.
Ett stort problem i samhället utestuter inte det andra. Men det är upp till var och en att avgöra vad man vill konsumera och därmed bidra till oavsett vad det gäller. Att skylla på att det finns "mkt elende" i världen gör ju inte saken bättre precis. Det blir lite dagisnivå av det hela då. Tex.: "Din mamma tjänar mer än min mamma", eller: hasch är farligare än alkohol så då är det helt okej att konsumera alkohol*s*
Tycker inte att det är otrohet, vi brukar emellanåt titta tillsammans. Ingen av oss sitter och kollar ensamma bara tillsammans.
Porr är otrohet om ens definition av otrohet inkluderar att titta på när folk har sex på TV med syfte att hetsa upp sig.
På samma sätt är en latte otrohet om ens definition av otrohet inkluderar att blanda skummad mjölk med espresso
----
Personligen tycker jag att porrtittande inte är otrohet.
TS: Jag undrar över genus i din fråga. Citat: "Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr???"
Är det betoning på "han" eller är det partner i allmänhet du menar?
JA,