Inlägg från: gosetussen |Visa alla inlägg
  • gosetussen

Är PORR otrohet?

Tigerakira skrev 2008-07-17 21:56:04 följande:
    Ok så själva "problemet" är ett han ser andra nakna kvinnor om han kollar på porr?För mej iaf handlar ju porrsurfandet om att jag fantisera om det efteråt och på så vis blir kåt och vill ha sex med min parner. Villket jag ju oxå gör om jag läser något porrigt/erotisk. Vad är skillnaden? Båda är ju fantasier.
    Den stora skillnaden är att i en novell så finns inga "riktiga" människor utan bara en berättelse. Och ingen har tagit skada av en berättelse så vitt jag vet.
    I en porrfilm så finns "riktiga" människor med en bakgrund som ofta är väldigt tragisk. Att njuta på andra människors bekostnad är uselt enligt mig.
    Oavsett så är fantasi som man skapar själv, antingen genom en novell eller via sin "egen" påhittade" fantasi inget som skadar någon.
    Men alla är inte begåvade med en fantasi förstås.
    Ot, då ämnet handlar om otrohet.
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:56:42 följande:

Och jag anser det definitivt inte heller. Dessutom noterar jag att de allra flesta som svarat hittills tycker att det inte är otrohet.
    Ja och dom allra flesta som svarat i denna tråden konsumerar porr så det kanske inte är så konstigt. Men i dom trådar jag skapat tidigare kring just detta ämne med porr så har det funnits många porrmotståndare och jag tror inte att dom hade tyckt som ni om jag säger så. Fast det är klart. Det vet man ju aldrig.
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:59:06 följande:

...och jag har inget problem med det utan är villig att ta den lilla risken. Jag anser mig ha tagit mycket mer än min del av ansvaret för världsproblemen ändå...
    Okej. Så resonerar inte jag. Men är ditt samvete rent så är det väl okej då antar jag.
  • gosetussen
    Tigerakira skrev 2008-07-17 22:01:02 följande:
    Ok.. Så om filmen har en handling, dom inte visar just könsorganen, men bröst (villket visas i många "vanliga" filmer) då är det alltså ok även fast han ser på människor som har sex och som han sedan kan fantisera om? Har jag fattat det rätt då?
    En vanlig film består oftast av korta frekvenser av människor som skall föreställa "tycka om varandra" för att ge filmen en handling. I en porrfilm är det endast förnedring och könsorgan i närbild konstant. Den har således ingen handling mer än att få dom som konsumerar skiten att runka eller onanera!
  • gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 21:59:57 följande:
    Jag ser att du fortsätter med ditt ot Jag ycker vi håller oss till det tråden handlar om,ska väl inte vara så svårt,du som tom är trådstartaren
    Svarar bara på folks inlägg. Vore ofint annars
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 22:04:28 följande:

Mitt samvete är så rent så det ser ut som det blekts av Klorin...
    Men vad bra. Mitt hade inte varit lika rent om jag resonerade som du. Men vi är alla olika!
  • gosetussen
    Tigerakira skrev 2008-07-17 22:07:36 följande:
    Ja lite ot blev det kanske =)Men jag förstår inte hur det kan vara otrohet? Om din man tittar på en annan kvinna på stan är han otrogen då oxå?Att du är emot att han kollar på porr är jag fullt förstående för. Jag kan även förstå till en viss del varför du är emot porr men inte hur du kan se det som otrohet.
    Om min man tittar på en annan kvinna på stan så blir jag glad. Är väl kul att man kan titta på menyn borta men äta hemma?? Dock så går inte folk omkring nakna på stan och knullar varandra framför ögonen på min man.
  • gosetussen
    BigDaddy skrev 2008-07-17 22:08:43 följande:
    Har vi kommit fram till någon slutsats. Jag orkar helt ärligt inte ta mig igeom alla 160+ inläggen. Är betraktandet av porr att vara otrogen mot sin partner? Min åsikt är ett rungande nej. Inte ens om man gör det mot sin partners vilja. Skulle detta betraktas som otrohet så är jag rädd för att man inte annat kan vara än otrogen konstant. Gosetussen, vad var din inställning. Jag ber om ursäkt men jag hittar den inte.
    Min inställning är att porr är otrohet. Men givetvis INTE om BÅDA parterna som är inblandade i konsumtionen tycker det är okej att se andra människor när dom knullar eller vad dom nu gör.
  • gosetussen

Precis!

Trandansen skrev 2008-07-17 22:27:32 följande:
    Så att titta på porr mot sin partners vilja är inte otrohet? Det är dessutom helt ok i dina ögon?Om du är otrogen konstant är det upp till dig, men prata inte i andemeningen "att man är otrogen konstant" för du pratar då inte utifrån min och sambons relation i alla fall.
  • gosetussen
    Tigerakira skrev 2008-07-17 22:28:58 följande:
    Hmm jag tror inte riktigt jag hänger med ändå... Ledsen om jag är trög men HUR är han otrogen om han kollar på porr? Är det att han tittar på nakna människor som har sex (villket han ju kan göra i vanliga filmer oxå) eller är det att han senare ev fantiserar om en verklig person som han sett haft sex(för han kan ju även fatisera om t ex en känd skådespelare han sett i en sex scen)?
    Det är lite skillnad mellan vanliga filmer och porrfilmer. Framförallt om man ser till omständigheterna av dom som medverkar i dessa filmer.
    För det andra så svarar jag JA på din fråga om det är otrohet att titta på när andra människor har sex. När det gäller porr så är det otrohet enligt mig. Där syftet är att tillfredställa mannen/kvinnan genom att enbart visa könshandlingar och inget annat.
  • gosetussen

Ett stort problem i samhället utestuter inte det andra. Men det är upp till var och en att avgöra vad man vill konsumera och därmed bidra till oavsett vad det gäller. Att skylla på att det finns "mkt elende" i världen gör ju inte saken bättre precis. Det blir lite dagisnivå av det hela då. Tex.: "Din mamma tjänar mer än min mamma", eller: hasch är farligare än alkohol så då är det helt okej att konsumera alkohol*s*

Moch skrev 2008-07-17 23:56:06 följande:
    Å andra sidan finns det ju porrfilmer med 'kön/skådisar' som tycker om sitt jobb. Vet inte riktigt vad det är för slags porr du brukar se på, men dom allra flesta jag sett har det varigt betalda skådisar i, förutom i amatörporren. Vuxna gör som vuxna vill. Sen om pengarna dom tjänar skall finansiera sin utbildning/knark/operation/etc eller inte Bryr jag mig faktiskt inte om. Lika lite som alla bryr sig om att ikea låter småbarn tillverka våra möbler, ALLA klädesaffärer 'ser igenom fingrarna' om barnarbete etc etc. Lik förbannat handlar 99% av kvinnorna kläderna på dessa affärer trots att det förekommer. Sen sitter dom här och skriver om dom stackars porrfilms medverkarna och deras bekymmer i en stol eller soffa som eventuellt är tillverkad av barnarbetare...Men ALLA stolar är ju inte det tänker ni nu,... mycket sant säger jag... inte alls alla eller kanske inte ens speciellt många... men inte alla är intvångad i porrens värld heller.
  • gosetussen
    Larsgubben skrev 2008-07-18 09:06:30 följande:
    TS: Jag undrar över genus i din fråga. Citat: "Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr???"Är det betoning på "han" eller är det partner i allmänhet du menar?
    Menar givetvis partnern oavsett kön
  • gosetussen
    Trandansen skrev 2008-07-18 17:46:21 följande:
    Tror det var ett misstag av TS utifrån det faktum att flest kvinnor vistas här inne. Dessutom får man (t.ex. jag) uppfattningen om att de är fler män som konsumerar porr, men vad vet jag.
    Ja det var bara ett litet slarvfel, men många hänger upp sig på små pettitesser dessvärre Och ja. Det är verkligen fler män som konsumerar porr än kvinnor.
  • gosetussen
    Anonym skrev 2008-07-18 19:20:53 följande:
    Nä, tycker inte att han är otrogen. Men om han känner ett behov av att kolla på porr, vilket jag kommit på honom med någon gång, så undergräver det mitt självförtroende väldigt. Räcker det inte med mig, är jag så ful att han inte blir upphetsad av mig längre? Så jag blir väldigt sårad, men det är inte otrohet.
    Och bara det borde få han att sluta med sitt beteende. Om du blir sårad av det villsäga.
  • gosetussen

Anonym (nr 197) skrev 2008-07-18 21:06:10 följande:

Ja, det tycker ju jag med, men när jag frågar honom om olika sidor som jag sett att någon varit inne på på vår dator så säger han bara att det är hans kompisar och att det är länkar som automatiskt öppnar sig när han är inne o kollar på andra sidor... Vill gärna tro på det, men det gör jag inte...
    Usch vad trist för dig. Han borde respektera dig och dina känslor mer tycker jag.
Svar på tråden Är PORR otrohet?