• gosetussen

Är PORR otrohet?

Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?

• Svar på tråden Är PORR otrohet?
  • gosetussen
    LoveMA skrev 2008-07-17 00:20:54 följande:
    Men du vet väldigt mycket! Mycket, mycket mer än de flesta andra här på FL. Jag tror aldrig jag träffat på någon som vet så mycket som du. Det skulle möjligtvis vara någon religiös fanatiker som vet att kvinnor måste ha slöja.
    Jag vet det som jag har kunskap kring. Det är så man lär sig och skaffar sig en åsikt om saker och ting
  • gosetussen

Spicy woman skrev 2008-07-17 00:54:09 följande:

Det är flera gånger dyrare att gå på strippklubb och kolla strippor än att hyra en p-film på som brukar kosta ungefär 50 spänn.
    Men vad spelar det för roll? Du betalar ju ett pris oavsett prisskillnaden?
  • gosetussen
    lingonben skrev 2008-07-17 00:54:21 följande:
    mm .. och vet ni ..jag ska ge er ett litet tips eftersom jag är man.Om han sitter och runkar framför en porrbild ellerfilm ..så fundera på VARFÖR han gör det ..
    Antagligen gör han det pga sitt dåliga förhållande eller för att han helt enkelt inte vet bättre.
  • gosetussen
    Taggtroden skrev 2008-07-17 02:00:40 följande:
    Ja, hos oss är det otrohet att kolla på porr. Och jag som kvinna är inte det minsta svartsjuk och har aldrig varit det! Dessutom har jag väldigt stark självkänsla och ett helsikkes självförtroende. Tro det eller ej
    Va bra att fler tycker som jag. Fast min största anledning till att jag är emot porren är inte pga att jag anser det vara otrohet, men det vet du redan för det har vi ju samma uppfattning om
  • gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 06:53:36 följande:
    Nej,en porrfilm kostar inte så mycket som att köpa sig en privat stripshow Finns det verkligen folk som hyr porr nu för tiden?Finns ju massa bra porr pånätet,gratis Sen om du håller med mig med att stripp inte är porr så förstår jag inte varför du jämför dessa två?
    Dålig jämförelse. Kanske borde jämföra med en prostituerad istället. Priset kan kvitta. Man har ju ändå som konsument betalat för skiten. Om man tittar på kommersiell porr villsäga eller köper sig en prostituerad.
  • Anonym (Mimmi)

Nej, att titta på porr kan i min värld aldrig ens vara i närheten av otrohet. Om man har så starka åsikter om porr så bör man ju kolla av med sin tilltänkta partner så att han/hon inte använder porr så man är överens från början.

Jag skulle heller inte tycka att det var otrohet om min man gick på strippklubb och runkade till det. Som nån annan sa så skulle jag däremot tycka att det var ett synnerligen dåligt sätt att spendera pengar på, men det kan jag tycka om diverse tekniska prylar också...

• gosetussen

Du har säkert rätt i att det finns väldigt många människor både kvinnor och män som har ursäkten att dom är svartsjuka och därför inte gillar att sambon tittar/konsumerar porr.
    Men det är långt ifrån alla som känner eller resonerar på detta vis kring porr. För min del handlar det definitivt inte om dålig självkänsla eller självförtroende. Jag har ett mkt bra självförtroende och en stark självkänsla samt självkännedom.
    Men jag anser att det är fel att konsumera porr. Av en massa olika anledningar.
    Denna tråd var mest på ploj för att se om det finns människor som kanske anser att det är otrohet med porr. Givetvis så skall ens sambo/man/kvinna få lov att ha ett privatliv med sköna stunder för sig själv. Men det behöver inte inkludera porrtittande. Det finns något som kallas för fantasi och som vissa individer har mer av och uppenbarligen vissa har mindre av!!!

Fratris skrev 2008-07-17 07:28:49 följande:
    Plockar du bara ut ord som passar dig ur meningen eller? Jag sa FRÄMST, inte ALLA. Jag har absolut förståelse för hur kvinnor som blir åsidosatta av sin man är emot porr (dvs: han tillfredsställer sig hellre ALLTID till porr än har sex med sin tjej). Jag skulle heller aldrig tolerera att VI (som i jag och mannen) inte har nåt sexliv enbart pga han ERSÄTTER det med porr. ÄVen fast jag fortfarande inte tycker det är otrohet, men tycker det är åt helvetes fel då jag tycker sex är viktigt i ett förhållande.MEN du slängde bara ur dig en allmän fråga där du undrar om vi ansåg att partnern är otrogen när han bara kollar på porr, så jag ANTOG att du menade det porrtittande som är oftast förekommande, dvs bara då och då, och aldrig så det påverkar vårt gemensamma sexliv. Herregud, killen måste väl få ha sitt eget sexliv också eller? Det lägger väl inte jag mig i.Du måste ju erkänna att mycket (MYCKET, inte ALL) av porrdebatten går ungefär såhär (om man får tro FL då, då massooooor av trådar är såhär): "buhu, jag är såååå besviken på min man, jag såg att han hade kollat på porr på internet och jag mår sååå dåligt för de är blonda o smala med störa bröst - allt som inte jag är!" t.ex. DET är tröttsamt, för det är tröttsamt med människor som vill förbjuda folk de älskar saker bara för att de är osäkra i sig själva. Jag känner samma sak om ohälsosam svartsjuka, där man förbjuder partnern saker, alternativt blir arg/ledsen varje gång han ska dra en runda på krogen med killpolarna t.ex.Min pojkväns ex förbjöd honom att kolla på porr, blev helt rabiat och skrek på honom i flera dagar för att sedan sura i en vecka när hon hittade FHM under hans säng (engelsk tidning motsvarandes typ svenska Café), förbjöd honom till att r*nka för hon tyckte att det "typ är som otrohet" för att hon inte kan kontrollera vem han tänker på/fantisierar om när han gör det. Men samtidigt sa hon att samma sak inte gällde henne själv, för "tjejer gör det för känslan, vi fantasierar inte om andra". Dåligt självförtroende/känsla är bara förnamnet, och tro mig - det är inte ett dugg sexigt...
  • Anonym (Mimmi)

Alltså, det där fantasiargumentet är väl inget vidare? Jag har en alldeles utmärkt fantasiförmåga, men jag tänder på att se andra människor ha sex också. Att veta att just de där människorna har gjort just de sakerna. Det kan ingen fantasi i världen åstadkomma.

• gosetussen
    Anonym skrev 2008-07-17 09:24:52 följande:
    Är det otrohet eller respektlöst att ha fantasier också?Jag som tjej läser gärna noveller för det kittlar mitt sinne. Min man tittar gärna på porr för han tänder mer visuellt (som många killar gör).Tittar man eller läser så skall man göra det på ett snyggt sätt.
    Men om man är i ett förhållande så får ju mannen se det visuella hos sin partner och behöver således ingen porr.
  • Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 17:30:54 följande:
    Men om man är i ett förhållande så får ju mannen se det visuella hos sin partner och behöver således ingen porr.
    Fast det är ju svårt för en person att t ex simulera en trekant?? Om man nu tänder på sånt vill säga. Kan bli smått komiskt.
Svar på tråden Är PORR otrohet?