• sagolik blå

Gardinhjälp kök

Kan någon hjälpa mig med gardiner till mitt kök.
    Jag har ett stort fönster som är 240 cm.

Tycker att bara ha paneler blir knäppt då det blir så tomt i mitten.
    Jag bor i radhus så jag har gården utanför köksfönstret, så man kan se rätt in. Oftast har jag persiennerna nere men det är ju lite trist. Funderar på att köpa sån där fönsterfilm eller vad det heter men jag har inte hittat någon jag gillar.

Jag har hittat en fin hissgardin, som skulle kunna passa i mitt kök. Kan man ha 2 st 120 cm brevid varann? Funkar det?

Är det någon annan som har tips på fina gardinuppsättningar?

• Svar på tråden Gardinhjälp kök
  • Julianna

Hej! Jag kan tipsa om IKEAs syservice där man måttbeställer hissgardiner i olika modeller. Då slipper du ha två stycken. De har 1800-tals gardin som man rullar upp och vanlig hissgardin som hissas upp och det blir veck. Vi har båda modellerna hemma. I köket har vi deras hissgardin och vi är SUPERNÖJDA!!
    Man väljer något av deras tyger (de har ju fått in fina tyger nu tycker jag. Ganska stilrena och inte så mycket "tjafs" på).
    Man kan inte beställa via nätet utan man åker dig och beställer.
    Inte så farligt dyrt heller.

Lycka till!

• Lineri07

vi har två hissgardiner brevid varandra, men det funkar sådär.. vi försökte leda trådarna genom samma öglor så man kna hissa dem och ta ner dem samtidigt men det funkar inte alls.

två hissgardiner funkar om man inte ska ta upp och ner dem.

• sagolik blå

Julianna: ok IKEA, ska kolla lite där. Ska förmodligen dit i morgon så då kan man ju passa på

Kul att ni är så nöjda

Lineri07: Hmm har iof inte tänkt att dra dem upp o ner, fast man vet ju aldrig om man vill det senare. Då blir det kanske knöligt....
    Får fundera vidare

Är det svårt att sätta upp en hissgardin för övrigt??

• ViggoKarolina

Vi har rullgardiner med snygga mönster från Mairo och du kan ha 2 st rullgardiner, hissa hur du vill med dom
    Lycka till...

Svar på tråden Gardinhjälp kök