• Kalles

    taskiga spermier

    Hej!

    Jag är en man som jar gjort två prover med "dåligt" resultat. Spermierna är få och långsamma. Nu gjordes de inte precis vid höjdartillfällen så jag ska lämna ett nytt. Min sambo väger för mycket just nu så vi får inte göra IVF hos landstinget. Privat har vi nog inte råd med just nu och så länge hon väger för mycket så minskar ju chanserna att bli gravida enligt läkaren.

    När vi kommer hem bryter hon ihop för att hon inte får hjälp pga sin vikt och känner sig diskriminerad. Jag själv som inte har "normala" spermier känner mig helt tom. Jag får olika besked hela tiden om hur stor chans jag har att bli pappa spontant. Senast beskedet är att chansen finns men den är såklart mindre.

    Ja, man känner sig rätt sunkig och besviken. Jag kan inte gör något åt det och får anpassa livet efter det. Har inte haft könsjukdomar så det kan vara nedärvt eller kanske kanske tillfälligt. Jag har känt mig som en halv man förut - det vände när jag fick höra att jag hade en viss chans att bli pappa på naturlig väg men nu vet jag inte igen. Klart det kan gå om man har tur men........

    Nu är jag mest sur på min sambo som samma dag klämde ur sig att hon ska på en resa. Visst unnar jag henne det men det blev för mycket på samma dag bara. Jag känner mig rätt utelämnad av henne som mest tänker på att hon inte får hjälp. Minskar hon i vikt ökar hennes chanser men vad ska jag göra?? Det finns inget att göra!

    SUCK !!!! JAG ÄR LEDSEN !!!

  • Svar på tråden taskiga spermier
  • Kalles

    ja du - om du vore doktor skulle jag tro dig men det finns inga vetenskapliga bevis för att din teori stämmer. Läs på till nästa gånG!

Svar på tråden taskiga spermier