Inlägg från: KvillesHopp |Visa alla inlägg
  • KvillesHopp

gravida i vänersborg och trollhättan?? el uddevalla

hej

jag har nu i fre varit och gjort ett kön ul i gbg på mamamia det var helt klart det bästa stället . har hört om dom andra ställena i gbg och detta är klart det bästa.

kostar 450 och då gör hon en riktig undersökning kollar att allt är bra med barnet. hjärtat och vikten och att den växer m.m
    sen kan man om man betalar 100 ex få hela undersökningen på dvd att ta med hem och  50 kr kostar det för 3 kort.

rekomenderar starkt mamamia dom är jätte snälla och man får reda på mer än bara könet..

• KvillesHopp
    Esa skrev 2008-09-03 13:42:52 följande:
    Kvilleshopp, får man fråga om det är en flicka eller pojke som bor i din mage? (-:
    hej de tär en liten flicka i min mage :)  jag har alltid önskat att mitt första barn ska va en tjej och det blev det.. :)
  • KvillesHopp
    Ea78 skrev 2008-09-04 18:17:35 följande:
    I vilken vecka gör de könsul på mammamia?
    efter v 26 eller när man är i  v 26.
  • KvillesHopp
    norsiie skrev 2008-09-11 12:03:36 följande:
    Gravid i Uddevalla! =)
    hej grattis såg att du är ny in flyttat.. vilken vecka är du i ?  kram
  • KvillesHopp
    norsiie skrev 2008-09-14 10:44:51 följande:
    Svar på #125 Jag är i vecka 27. =) önskar att jag kunde vara i 37 eller gärna att tiden kunde gå LIIIIITE snabbare! =P
    ja men då är vi ju nästan lika långt gångna..  :) när är du beräknad?  hahha ja så känner jag med vill att hon ska komma i dag gärna i går :)

vart i uddevalla bor ni?
  • KvillesHopp
    norsiie skrev 2008-09-15 10:14:25 följande:
    Svar på #127 Jag är beräknad 15/12! =) Längtar så! Jaa, jag tycker att tiden fram tills nu har gått ganska snabbt iof. Men det känns så fruktansvärt långt bort! Vi bor på oerhört glammiga Tureborg (letar efter annat tål att sägas!!). hehe. Du då? Beräknad å bor? =)
    hej,ja men vist det kan jag hålla med om att fram till nu så har det gått fort men alla säger att nu kommer tiden gå sagta.

åå tureborg ja där har jag med bot :) okej leter ni hus eller läg?  okej 15 dec är det inte lucia då eller har jag fel ?  mysigt med ett lusse barn.
    själv ska jag ha 5 dec och vi bor mitt i stan över fonus vid biljard och videoöppet-
  • KvillesHopp
    norsiie skrev 2008-09-17 09:28:12 följande:
    Svar på #129 Hehehe.. då förstår du varför vi letar annat! =P Vi letar både lägenhet och mindre hus.. Lucia är 13 december så det är ju en möjlighet att bebis kommer då! Jag älskar julen som den är å i år kommer den ju bli väldigt speciell.. =P
    hej ja då förstår jag :)
    hur går letandet då? hittar ni något vi har planerat att köpa hus om något år eller så. hoppas på att priserna går ner.

ja absolut kommer bli en spec jul i år :)  längtar såå . gud är bara 10 veckor kvar för mig nu gud tiden går fort..

hur gammla är ni?
  • KvillesHopp
    norsiie skrev 2008-09-21 17:54:10 följande:
    Svar på #131 Letandet går sådär.. vi vill bort från våran lägenhet vi har nu bara.. och från området, annars är vi inte såååå kräsna. men man vill ju inte byta ner sig lixom.. Ja jag har 12 veckor kvar ungefär.. =P 10 veckor då får du tänka ett sommarlov, och de gick ju alltid så fort! ;) Vi är 21 och ni?
    nej man vill ju hitta något som man känner att här kan vi bo..  är det erat första barn eller?
    gud vi ska ju ha nästan samtidigt det är roligt :)  går du hos bm uppe på dalaberg eller?

hahh ja ett sommarlov sedan är det klart. mendetta är ett segt sommarlov inte ett sådant där roligt :)

jag är 22 och min gubbe är 28
  • KvillesHopp
    norsiie skrev 2008-09-22 13:59:13 följande:
    Svar på #133 Ja men precis. Jag behöver komma bort från backarna.. Men bebis hinner ju komma innan vi har flyttat så för mina foglossningar så spelar det ingen roll längre.. Skulle iof vara gott att slippa dra vagnen hit upp..japp det är vårat första =) Jaa det är jätte kul =) Men det känns för långt bort..=( jaa, alla går väl uppe på dalaberg? eller? Ja, jag har nästan bara ett sommarlov kvar.. går in i vecka 29 på tisdag såå.. snart bara 11 veckor kvar! =D
    men har ni hittat något nytt eller ni leta bara va??

ajjj har du foglossning har hört att det ska va väldigt jobbigt, du går med sådant där bälte med eller?

ja alla är ju sammlade där uppe nu tyvär kändes mycket bättre när det var nere på dagson närmare. :)  latttt som man är.

vet ni vad det är som gömmer sig där inne eller?
  • KvillesHopp
    norsiie skrev 2008-09-25 16:48:18 följande:
    Svar på #141 nää vi letar fortfarande.. vi vill ju flytta såå.. Jo det gör ont.. men med bältet så är det mycket bättre faktiskt! =) Joo.. jag tyckte också det var bättre.. plus att man slapp trappor! =( hahahNää vi vet inte.. vi valde att inte ta reda på det.. =) Vet ni?
    ja det kan jag förstå att ni vill flytta :)  vart på ture bor ni?

vad skönt att det blir bättre med bältet, fan för att gå runt och ha ont...
    ja vi vet vad som gömmer sig där inne. var allt för nyfiken. och sedan kände vi att det skulle underlätta för pojken här hemma och även vad man ska köpa m.m  vi ska ha en liten flicka :) 
  • KvillesHopp
    passau skrev 2008-09-25 17:48:14 följande:
    Har ni tagit reda på könet privat eller via rutin UL`? och vad kostade d isf? och var?
    hej vi gjorde det i gbg. på mamamia kosta 450 kr men sedan kan du lägga till 100 då får du en dvd på hela ul och sedan 50 kr för ex bilder
  • KvillesHopp

Trollhättan:
    Catrin 24 år väntar mitt andra barn BF 21 Oktober
    Elisabeth 30 år väntar vårt andra barn

Vänersborg:
    Esa (Therese) 29 år, väntar första barnet, BF 25 Februari
    KayScarpetta (Frida) 27 år, väntar första barnet, BF 5 maj
    Fry (Tanja) 28 år,väntar 3:e barnet, 31 januari

Uddevalla:
    Nora 21 år, väntar första barnet
    Therese, 26 år väntar första bebben, BF 27 februari
    Min son å ja, Väntar mitt andra barn. BF 8:e November
    kvilleshopp väntar första barnet. BF 5 december

• KvillesHopp

Trollhättan:
    Catrin 24 år väntar mitt andra barn BF 21 Oktober
    Elisabeth 30 år väntar vårt andra barn BF 15 mars

Vänersborg:
    KayScarpetta (Frida) 27 år, väntar första barnet, BF 5 maj

Uddevalla:
    Nora 21 år, väntar första barnet BF 15 december
    Therese, 26 år väntar första bebben, BF 27 februari
    Min son å ja, Väntar mitt andra barn. BF 8:e November
    kvilleshopp(christine 22år )väntar första barnet. BF 5 december
    Till, 24 år väntar första barnet. BF 27 maj

Vargön:
    Koocachoo, 30 år, väntar mitt andra barn, BF 1 December
    Esa (Therese) 29 år, väntar första barnet, BF 25 Februari
    Fry(Tanja) 28 år, väntar 3:e barnet,BF 31 Januari

• KvillesHopp

här går det bra. är väldigt trött på dagarna men vad ska man göra..

har någon av er varit på ullared nyligen. hörde av en vän att det tydligen ska va hur mycket saker där som hälst nu...

• KvillesHopp

tillbaka från ullared nu phuuu vad dyrt det blev. men såå mycket som det fanns. tyvär inte så mycket baby kläder som jag hade önskat men lite fanns det. fick köpt några byxor och en body.

***5 dec kommer Vår Bebis***
  • KvillesHopp
    84mickan skrev 2008-10-12 17:27:37 följande:
    Hej Hej! Mikaela 24 år bor i uddevalla och väntar första barnet den 22 oktober.
    välkommen,.

oj då har du inte långt kvar nu nervös eller?spännande. vart i uddevalla bor du?
  • KvillesHopp

hej kul att se att det är så många från uddevalla som ska ha i samma veva.. :)  hur går det för alla???  menar tiden tickar ju på, själv ska vi på första föräldra gruppen i dag. ska bli kul se vad som verkligen händer när den lilla saken ska ut,

kram

• KvillesHopp
    tebe skrev 2008-10-16 22:06:19 följande:
    gick in i vecka 28 idag. känns som jag har varit gravid i en evighet nu. men iallafall 12 veckor kvar. kvilleshopp, hur gick det på föräldragruppen idag?? vad gör man på första träffen??
    hej  jo det gick bra vi satt och lyssna på bm som berätta om tiden innan förlossningen startar.  så var man inte rädd innan blev man det då ;)  nej då så farligt var det inte men det är nog nyttigt att gå man får en del info som man inte vet eller ens har tänkt på.

vad tror ni att ni får nu då? tjej eller kille?
  • KvillesHopp
    Miis1 skrev 2008-10-18 21:37:54 följande:
    Hihi ja Ullared är ju alltid roligt! Och massor hittar man.. Håller med om kläderna - inte mycket man kan handla, speciellt inte om man inte vet om det är en kille eller tjej där inne.. Men men, kul är det iaf!Är det nån här inne som går på mmmavattengympan i Vbg på tisdagar? *nyfiken* Jag började i tisdags, tänkte om det var någon mer.
    hej,

nej då är det spec svårt om man inte vet vad det blir. ja det är jätte kul :) 
    vattengympa kul. nej jag går inte är det kul?

vad förverkar jag har nu, börjar bli lite orolig att den lilla ska komma..
  • KvillesHopp
    tebe skrev 2008-10-18 23:22:40 följande:
    har en svag känsla av att det blir en pojk. men har bara kommit på tjej namn. det står helt stilla när det gäller pojknamn. men så länge det blir ett frisk barn så spelar det ingen roll.är nog extra inne på att så länge det är frisk så är jag nöjd. trodde jag skulle få åka till förlossningen igår kväll. förvärkar som inte var av denna värld. alla trodde att det var dags igår även förlossningen. men efter 2timmars värk hadde jag lugnat mig och det försvann. men rädslan över att barnet kanske inte mår bra finns endå kvar. skall till min BM på måndag så skall berätta för henne. hoppas verkligen att det inte är något fel på lillen.långt svar på en enkel fråga, lite typsikt mig *ler*
    jag hade ingen aning om vad det skulle bli ville tjej men trodde pojk bara för att. vad har ni för tjej namn ? tjej namn är mycket lättare än pojknamn. hade med svårt med pojknamn men nu fick ju turen att det blev en tjej. 

aj men nu är väl bara i  v,28 eller något va? har du haft några mer nu det senaste dage lleR?  vad sa dom hos bm? hoppas allt såg bra ut.

kram
Svar på tråden gravida i vänersborg och trollhättan?? el uddevalla