• Angelven

Vad handlar du på Lidl?

Well - först kan du börja med att handla de varor du känner igen,
    fast ett par kronor billigare:

Gevalia Kaffe
    Pågens bröd
    Carlsberg Öl
    Coca-Cola
    Dansukker Socker
    Arla Mjölk och fil
    Bregott
    Svenska Lantägg
    Scan kött
    Kronfågel kyckling
    GB Pinnglass
    Marabou choklad och godis

...för att nämna lite av utbudet

Sedan är deras fink braü öl lika god som carlsberg.
    Deras läsk minst lika bra som coops egen
    Tysk mörkt bröd underbart.
    Vaniljkglassen i blå 2 liter (Bourbon Vanilla) har vunnit bäst i BLINDTEST mot hemmagjord och alla andra märken...
    Salamipizza fryst i 3-pack för 30 kronor bäst i test enligt R&R
    Blöjorna fungerar utmärkt och kostar betydligt mindre.
    Deras EGEN mjölk har skruvkork så den kan ligga ner i kylen - PRAKTISKT.
    Osten fungerar som ost bör göra - den är ostig
    Grädden är gräddig och har plastlock - ingen kylskåpssmak på en öppnad halvliter alltså.
    Fryst rumpstek färdigmarinerad - säkert inte politisk korrekt och säkert fusk - men god är den ...
    Dito marinerade ribs.
    Samma för fryst tonfiskstek.
    Frukt /Grönt som ser fräsch ut
    Massa udda flingor som är mer godis än flingor men fungerar utmärkt som fikasnacks - testa nougatfyllda havrekuddar...

Allt är faktiskt riktigt bra - den enda vi tyckt varit riktigt illa var deras oliver som smakar annorlunda (det är nog en inläggningsfråga - tyskar verkar ha annan inläggning än vi) och coq-au-vin på burk som var riktigt illa (den provade inte vi utan svärföräldrarna).

Hmm... vad mera ? Deras ryggskydd till motorcykelförare är säkrast enligt SMC!!! (Och kostar en åttondel av ett märkesskydd som inte är lika säkert - men snyggare, man blir ett vackert lik )

... och nu har de börjat experimentera med svenska kassor där varorna åker vidare efter kassan... Lidl i Spånga/Bromsten i Stockholm har det om ni som jag kroknat

• Angelven
    Gummsan85 skrev 2008-08-05 19:04:35 följande:
    jag handlar enbart småsaker typ GlassPizzaGodisVitlöksbaguetternån läsk/drickammskulle nog inte våga köpa kött eller så..dom har juh börjat med mycket svenskt nu åxå så de kan jag handla där..i övrigt så handlar jag aldrig på lidl
    Men... glassen innehåller säker mjölk från nått dur som absolut inte sa muh, salamipizzans salami är obekant pressat jox som fått mängden råttor i stan att sjunka.., vitlöken har kanske växt på ett kärnkraftverks parkering, vattnet i läsken behöver ingen färgtillsättning pga av kemikaliefabrikens utsläpp och så vidare.

Det är konstigt vilka fördommar man kan ha mot just kött från andra länder, och då bara mot kött som inte är processat...

Själv ? Själv handlar jag glatt det mesta som är billigt på Lidl.
    Min tyska eller italienska skinka exempelvis - det är ju samma ursprungsland på ICA ?!? Min Camenbert...
  • Angelven
    Gnarpen skrev 2008-08-20 20:37:35 följande:
    croissanter i 4-pack för 11.90 kr..suuupergoda! Div Juicer,nötter,godis,glass,mejerivaror,resten stödhandlar jag på willys eller maxi.
    Åså handlar man deras nutella till croissanterna, fyller, och nuk'ar dom i micron...

Snabbfika
  • Angelven

Vi kör bara med lidl - det är inte så miljövänligt - men det blir rent (till skillnad från då de miljövänliga - det blir inte rent )

Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?