• inze

Vad handlar du på Lidl?

Den här veckan kan man ju t ex köpa Arlas Herrgårdsost för 59:90/kg.
    Deras Fruktsmoothie som kostar 15:--/2 st den här veckan och 9:90/st annars.
    Deras sk lightskinka för 24:90 för 175 g (om man gillar lite kladdig skinka a parmaskinka)
    Chokladdryckpulver.
    Stark ketchup i glasflaska.
    Cola.
    Kolsyrat vatten.
    Blodapelsinjuice.
    Drickyoughurt.
    Glass.
    Tomatkonserver.
    Toapapper.
    Tvättmedel.

Och ofta deras specialprodukter som växlar vecka för vecka. Den här veckan t ex laddningsbara batterier 4 st AA för 39:90 (alla förpackningar samma pris).
    Stekpannor har jag köpt för dryga 100-lappen och de har varit lika bra som ICA:s titanpannor för flera hundra.
    Gympaskor och sandaler.
    Baddräkt.
    Regnställ.
    Pappersskärmaskin.

+ en massa annat som jag inte kommer ihåg.

Jag tycker det verkar som om fördomarna att Lidl är en värdelös affär verkar hålla på att försvinna. På Lidl här är det i alla fall mycket mer folk som handlar än det var från början.

• inze

Idag köpte jag tvättmedel. 2 st stora paket för 99:--. Jag har alltid hållit mig till Via förut men Lidls tvättmedel är faktiskt i klass med det.

• inze
    Marlene B skrev 2008-08-20 21:46:25 följande:
    Är det tvättmedlet bra alltså? Jag velade länge om vi skulle köpa det eller inte men jag lät till slut bli.
    Jag tvekade också förut men så läste jag i nån annan Lidl-tråd här på FL att flera tyckte det var bra så därför vågade jag prova förra gången det var billigt. Fast då kostade 1 pkt 49:-, nu måste man köpa 2 för 99:--. Jag testade först med bara ett paket men då kostade det 69:- så jag sa att jag ville ha 2 st då istället.

Ja jag tycker det fungerar väldigt bra, brukar som sagt annars köpa Via och jag har inte märkt nån skillnad.
  • inze

Men nu verkar ju Lidl ha fått anpassa sig efter det svenska systemet. Allt fler butiker byggs ju om till vanliga kassor med varuband efter kassören.

• inze
    Innerjoin skrev 2008-08-30 19:37:18 följande:
    Vilket är tvättmedlet ni pratar om? Jag köper det flytande. Köpte pulver en gång, men det var ett mindre paket i röd påse. "Maxi...."någonting, men det var inte bra. Blev vita efterlämingar på kläderna...
    Det heter Formula nånting och är stora röda och gröna paket med kanske 5 kg i.
    miss nöjd skrev 2008-08-30 19:42:19 följande:
    köper aldrig ngt på Lidl. Tråkig miljö att handla i, korkad personal (de jag träffat), tråkig och "billig" mat, dvs hårda bitar i köttbullarna och dyl.
    Jag personalen kan nog variera mellan butikerna men det gör det väl inom alla affärskedjor i så fall. Och inte vet jag om t ex Willys är så mycket roligare affärsmiljö. Köttbullar har jag aldrig köpt men annat jag köper är jag jättenöjd med.

Och jag undrar om du varit inne på Lidl på ett tag för mycket som jag köper där är Scan-köttfärs, Arla-ost, Arla-mjölk, Pågens-bröd m m som jag kan köpa på på ICA  men ofta till ett bättre pris på Lidl.
Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?