Inlägg från: Missy Cat |Visa alla inlägg
  • Missy Cat

Phil and Ted syskonvagn del 11

"m u m i n skrev 2008-09-08 10:48:56 följande:
    Okej, det blir inte baktungt då? Trodde man bara kunde ha babyskyddet bak..? Är ju mest förtjust i Vibe, rent utsendemässigt.. fast den kostar ju en slant så vi får se om det blir en sån."

Vi har en acta graco logico s som vi vid ett antal tillfällen har satt uppepå vagnen.
    Den vilar då på bumperbaren och sidorna av ramen. Jättestadigt.
    Storasyster har vid 1 tillfälle suttit i syskonsittsen bak och vagnen har inte blivit baktung

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Missy Cat
    Återkallelse av Phil&Teds barnvagnsmodell Dash
    Ett tillverkningsfel har upptäckts på låsanordningen i en serie med Phil&Teds vagnar av modellen Dash.

För att säkerställa minsta möjliga olycksrisk har Phil&Teds valt att återkalla alla Dash vagnar i hela världen, trots att serien med felaktig låsanordning är begränsad.

Så om du har en Phil&Teds Dash vagn ska du kontakta din handlare så att ditt serienummer kan kontrolleras. Handlaren erbjuder dig en utbytesvagn av modell Phil&Teds Sport eller återköp.
  • Missy Cat
    limon skrev 2008-09-09 21:51:13 följande:
    Väntar mitt andra barn i november och funderar på att köpa en sport. Har förstått att man ska köpa en cocoon till, men hur bäddar man i den egentligen? Kör man täcke och kudde eller använder man åkpåse? Hoppas någon kan hjälpa mig...
    cocoonen är rätt liten och tajt.
    Kudde känns inte så nödvändigt (och får det plats?)
    Så här ser den ut
    http://www.familjeliv.se/hem/missy_cat/gallery/phpm53sur.jpgDen känns lite som en "bärbar åkpåse".
    En liten filt i om det är kallt kanske skulle vara bra
  • Missy Cat
    norgesessan skrev 2008-09-09 22:27:57 följande:
    Nest, har emmaljungas åkpåse, men det finns ju inget fotstöd som på emmaljungan, så benen är i den "fickan "istället...åkpåsen är från en cannon one...
    Du menar vindskydd (fotsack) nu va?
  • Missy Cat
    norgesessan skrev 2008-09-09 22:38:10 följande:
    Hehe, Ja, det gör jag
    Så mycket att hålla reda på i babyvärlden
  • Missy Cat
    nest skrev 2008-09-10 11:51:08 följande:
    (aktuelle skrev:det var ju någon som hade en footsack i ripstop tyg, men vad tusan hette sidan, någon som tillverkar och de ska passa bland annat UJ och phil and teds..)Vad är ripstop tyg? Är det någon som vet med om denna footsack?
    www.babyattitude.se/ här finns den.
  • Missy Cat
    Fem skrev 2008-09-10 00:11:05 följande:
    vi fick hem vår nya vagn från pramworld idag och jag har lite frågor till er proffs...den här plastbiten som hänger för baksidan, ska den verkligen vara så jävla krånglig att få bort? Våran sitter med hylsor på sidan, jag trodde att det skulle vara kardborre.Var ska stålpinnarna som suffletten sitter fast med sitta? Vi tror att vi har fattat rätt men vi är inte säkra. Bruksanvisningen var inte så tydlig. När man har bebisen själv i vagnen, utan syskon, lägger man den då med huvudet mot en eller från en? Ska man ha bumperbaren på då?
    På sport V2 är det hakar ist för kardborre, det är även automatisk låsning av vagnen när den fälls ihop helt, lite längre handtag, lite annat utförande på varukorgen.. Syskonsittsen är även lite kortare på V2:an

Lite skillnad från Sport V1

Jag kör bara bebis i vagn rätt ofta men då är syskonsittsen kvar på så hon ligger med huvudet närmast mig.
  • Missy Cat
    AnetteGunnarsson skrev 2008-09-11 12:56:28 följande:
    Någon som har någon fårullsfäll i sin röda sport man kan få se bild???? :)
    Vet att Lindadjo har bild i sitt galleri.
    Men tyvärr kommer man inte åt hennes galleri längre.

Jag har en svart sport och P&T's egna fårfäll
    http://www.familjeliv.se/hem/missy_cat/gallery/phpaaazvx.jpg
  • Missy Cat
    CasaMia skrev 2008-09-11 22:44:34 följande:
    Vänta nu - hallå - stopp - stanna! Köper ni inte cocoonen till P&T sport alltså? Nu blir jag nyfiken! Vilken platta kapar man? Vad kostar carena och vad var det andra? (och vad kostar cocoonen? hade för mig den ingår i det paket jag tänkte köpa) Jag som just har nästan tänkt försöka sy footsack eller liknande, ska jag operera på enlift oxå för att få den i rätt mått? Kan inte nån förklara varför och hur så till och med jag fattar - PLZZZ!
    Om du ändå beställer från UK så ta paketet med cocoon.
    Paketet utan cocoon är "bara" 200kr billigare.

Många här i tråden resonerar som så att cocoonen är så dyr (795kr i Sverige) och att den är så kort (den är 60 cm lång) och anledningen till att den är det är för att det inte får plast en längre i babyläget. Själva liggläget är ju längre egentligen.
    Men när man fäller till liggläge så blir själva sittdelen inte plan.
    Så därför ligger cocoonen bara på själva ryggplattan i vagnen.
    Hoppas du förstår vad jag pratar om.
    Ska se om ajg hittar någon bild i mitt galleri så du ser.

Norgesessan har köpt en lift som är längre än P&T's original.
    Men eftersom den liften (carena) går att göra om till åkpåse så hade den uttagbar bottenplatta. Den plattan har hon kapat så den passar i babyläget i vagnen. Medans den delen som är kvar ligger upp under rumpan på syskonsittsen när den sitter på.

Bilder på min vagn med original lift
    http://www.familjeliv.se/hem/missy_cat/gallery/php8bp3yq.jpg
    Här ser du vad jag menar med att liften ligger på själva ryggdelen i vagnen.
    Och att "rumpdelen" skulle få en längre lift än 60 cm att slutta uppåt  (barnets fötter kommer ligga högre än huvudet)
  • Missy Cat
    Föresten,
    Min lammfäll från P&T köpte jag från pramworld samtidigt som jag beställde vagnen och de andra tillbehören.
    Finns här:
    www.pramworld.co.uk/index.html&searchtype=catID&quicksearch=416&p_start=30&sortType=&submit=next

En sak jag har tänkt på är att jag har läst och sett på demofilmerna är att cocoonens dragkedjor ska gå att dra ner ända till botten så att men det gör de ju inte.
    Samma med att man ska kunna göra helt platt så det inte blir någon kant mot huvudet.
    Det kan man se på bild här:
    www.pramworld.co.uk/product/3027/Phil_and_Ted_SP_Cocoon_Charcoal

Hur ser era liftar ut?
    Har ni dragkedjor ända ner till botten i fotändan?
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11