CasaMia skrev 2008-09-11 22:44:34 följande:
Vänta nu - hallå - stopp - stanna! Köper ni inte cocoonen till P&T sport alltså? Nu blir jag nyfiken! Vilken platta kapar man? Vad kostar carena och vad var det andra? (och vad kostar cocoonen? hade för mig den ingår i det paket jag tänkte köpa) Jag som just har nästan tänkt försöka sy footsack eller liknande, ska jag operera på enlift oxå för att få den i rätt mått? Kan inte nån förklara varför och hur så till och med jag fattar - PLZZZ!
Om du ändå beställer från UK så ta paketet med cocoon.
Paketet utan cocoon är "bara" 200kr billigare.
Många här i tråden resonerar som så att cocoonen är så dyr (795kr i Sverige) och att den är så kort (den är 60 cm lång) och anledningen till att den är det är för att det inte får plast en längre i babyläget. Själva liggläget är ju längre egentligen.
Men när man fäller till liggläge så blir själva sittdelen inte plan.
Så därför ligger cocoonen bara på själva ryggplattan i vagnen.
Hoppas du förstår vad jag pratar om.
Ska se om ajg hittar någon bild i mitt galleri så du ser.
Norgesessan har köpt en lift som är längre än P&T's original.
Men eftersom den liften (carena) går att göra om till åkpåse så hade den uttagbar bottenplatta. Den plattan har hon kapat så den passar i babyläget i vagnen. Medans den delen som är kvar ligger upp under rumpan på syskonsittsen när den sitter på.
Bilder på min vagn med original lift

Här ser du vad jag menar med att liften ligger på själva ryggdelen i vagnen.
Och att "rumpdelen" skulle få en längre lift än 60 cm att slutta uppåt (barnets fötter kommer ligga högre än huvudet)