Inlägg från: Missy Cat |Visa alla inlägg
  • Missy Cat

Phil and Ted syskonvagn del 11

E L I skrev 2008-09-14 20:37:37 följande:
    Det var någon här som hade gjort ett så fint bakstycke! Kanonfint ju! Skulle vilja ha nåt eftersom det känns så öppet där vid huvudet för den lille när den kommer i december. någon som kan berätta hur ni gjort?? (minns inte vem det var som hade bild på det!)Någon som vet om båda de olika sorternas lammskinn från IKEA är farliga?? det finns ju ett vitt med lite längre "hår" på och ett grått med avsevärt kortare "hår"...
    IKEAS fällar är mattor.
    IKEA själva rekomenderar inte deras fällar till bebisar överhuvudtaget.
    Det har inte med håren i fällen att göra utan den behandling som fällen genomgått för att fungera bra som matta.

Köp en fäll som är avsedd för bebisar
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Missy Cat
    Rastafairy skrev 2008-09-15 13:39:23 följande:
    ahhhh har inte kört trehjulig vagn hehe... men för att svara på frågan då.....stel vagn i rappor o dylik?
    Ja, vagnen är helt stum/stel. Så att ta trappor är inget problem.

Vagnen saknar fjädring men har istället ett härligt svajande gung till en helt liggandes.

Jag har personligen aldrig gillat generös fjädring..
    Och på en 4 hjuling är det ju rätt korkat med en sån fjädring då det blir ännu tyngre att vända eller köra upp på trottoarkant eller trappor.

Vår gamla 4 hjulig hade lagom fjädring... men fyyyy så tung den är o köra (har rengjort den för att säljas och provkörde då hemma i lägenheten) även Emmaljunga scootern är tung och svårstyrd..
  • Missy Cat
    kristinah skrev 2008-09-15 19:17:43 följande:
    nu har jag köpt en beggad Sport V1använd 6 månader med cocoon, åkpåse, skötväska och regnskydd för 4300:-är det ett ok köp?
    Låter helt OK!!!
  • Missy Cat

Någon ville köpa en barnvagn jag hade på annons för 200kr (mitt pris var 1500, nypriset var närmare 5000kr och vagen var i nyskick använd endast 7 månader)
    Nån ringde ock kunde inte ett ord Svenska :-P

• Missy Cat
    E L I skrev 2008-09-16 13:52:20 följande:
    Någon som gjort någon liten madrass och lagt i liften så man kan bädda i den, eller har ni bara lagt bebisen i den och nån filt över eller hur har ni gjort?
    Min 3 månaders ligger på en tillklippt 3 cm skummadrass med ett lakan på
  • Missy Cat
    svirvel skrev 2008-09-16 19:56:49 följande:
    *hoppar dansar och klappar* Idag fick jag iväg beställningen så nu borde en GRÖN p&t vara påväg hitåt! Dubbelkit inkl. regnskyddet + mygg/uv-nätet, det fick räcka. Jag funderade länge och väl på såväl cocoonen, pannier-väskorna och footmuff - men vi beslöt oss för att "keep it simple".Jag har köpt en (svart) mjuklift av "universalmodell", lika bred, men 10 cm längre än p&t's egen, som jag hoppas ska passa.En (svart) åkpåse har jag också åt blivande storebror, som säkert passar mer eller mindre. Så det ska nog gå bra ändå, utan "originaldelarna" .
    Om liften är längre än 60 cm kommer den inte ligga bra i vagnen.
    den kommer luta så barnet har huvudet lägre än fötterna.
    kidA skrev 2008-09-16 20:54:00 följande:
    vad är foot muff? ngn sorts footsack? aldrig sett till p&t.
    Annat namn på åkpåse
  • Missy Cat
    svirvel skrev 2008-09-17 08:22:56 följande:
    Missy Cat skrev 2008-09-16 22:46:24 följande:hmmm... okej, då har jag en nöt att knäcka där... Kanske kan jag sätta nånting under i huvudänden för att få den högre... eller så tar jag helt enkelt ut bottenplattan
    Det bästa är som redan nämts att isf kapa bottenplattan.
    Höjer du undr huvudet så är risken stor att hela liften kan glida ur vagnen.
  • Missy Cat
    ainisken skrev 2008-09-18 20:53:23 följande:
    hej, en liten fråga bara...monterade ihop våran sport idag. Dottern kommer att vara 2,7 när lillebror kommer. Blev nervös när jag satte på syskonsätet, shit va liten den var! Inte bredden men längden! är det meningen att de större barnet ska vara under året för att sitta bra i det? Kommer ju inte finnas en chans att ens kunna fälla ner sufletten och lillebror kommer mitt i kalla november!!Hur gamla har era barn varit som mest när dom suttit i syskonsitsen med en liten i babyläget?? Hur har det gått rent praktiskt??Hade det vart sommar hade det vart en sak, men man vill ju att det större barnet ska vara hyfsat skyddad från kylan. nä nu blev jag besviken på P&T, kommer ju funka bra sen när lillebror kan börja sitta där bak, men fram tills dess känns det som att vi kanske skulle ha gjort ett annat val av syskonvagn...
    Jag vet de som har haft en 5-åring i syskonsitts ovan på sovande 3-åring.
    En suflett skyddar ju inte från kylan direkt så det borde inte vara några problem.
    Sufletten är ju bara i tyg så den borde gå att dra över om du skulle vara tvungen att använda regnskydd eller så. Bara det att barnets huvud sticker upp.
    E L I skrev 2008-09-18 22:38:53 följande:
    Hehe tro inte allt för mkt på det där! Jag följde paketet och RINGDE t o m dhl... men paketet var efter 6 dagar fortfarande i England enligt alla källor... 2 timmar senare stod dhl mannen här med vagnen hehe
    Du glömde nog ändra i rullgardinen till Sverige då
    Du stod nog bara kvar och sökte på England och då verkar det inte som om vagnen rör sig.. för att sedan vara utkörd.. hihi
  • Missy Cat
    BabyNr3 skrev 2008-09-18 19:49:11 följande:
    Vad ska man göra i den här tråden för att få nåt svar??Jag är verkligen helt ignorerad...har ställt minst 4 frågor men inte fått ett enda svar Syns inte mina inlägg eller??
    Antagligen har jag inte svarat på dina frågor för att jag inte har haft några bra svar.

Ta om frågorna så ska jag se om jag kan svara
  • Missy Cat

Asereht vet jag hade sin minsting i babypositionen (obs, obs inte cocoonen) tills han var 7 månader.
    Så det är inte så att de växer ur liggläget.

En 5-åring ska kunna ligga helt med syskonsitts ovanpå bara att det kanske ser lite kul ut med 4 par ben som sticker fram

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11