ainisken skrev 2008-09-18 20:53:23 följande:
hej, en liten fråga bara...monterade ihop våran sport idag. Dottern kommer att vara 2,7 när lillebror kommer. Blev nervös när jag satte på syskonsätet, shit va liten den var! Inte bredden men längden! är det meningen att de större barnet ska vara under året för att sitta bra i det? Kommer ju inte finnas en chans att ens kunna fälla ner sufletten och lillebror kommer mitt i kalla november!!Hur gamla har era barn varit som mest när dom suttit i syskonsitsen med en liten i babyläget?? Hur har det gått rent praktiskt??Hade det vart sommar hade det vart en sak, men man vill ju att det större barnet ska vara hyfsat skyddad från kylan. nä nu blev jag besviken på P&T, kommer ju funka bra sen när lillebror kan börja sitta där bak, men fram tills dess känns det som att vi kanske skulle ha gjort ett annat val av syskonvagn...
Jag vet de som har haft en 5-åring i syskonsitts ovan på sovande 3-åring.
En suflett skyddar ju inte från kylan direkt så det borde inte vara några problem.
Sufletten är ju bara i tyg så den borde gå att dra över om du skulle vara tvungen att använda regnskydd eller så. Bara det att barnets huvud sticker upp.
E L I skrev 2008-09-18 22:38:53 följande:
Hehe tro inte allt för mkt på det där! Jag följde paketet och RINGDE t o m dhl... men paketet var efter 6 dagar fortfarande i England enligt alla källor... 2 timmar senare stod dhl mannen här med vagnen hehe

Du glömde nog ändra i rullgardinen till Sverige då
Du stod nog bara kvar och sökte på England och då verkar det inte som om vagnen rör sig.. för att sedan vara utkörd.. hihi