Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil and Ted syskonvagn del 11

Tack!!

Nu ligger det några bilder inne..

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • norgesessan

ja, den är bara för lång, men det funkar bra med en kortare platta, då blir det plats med benen sen också...Tar inte sönder originalplattan, så ska fixa en ny platta som sågas till..

• norgesessan

När min snart 3 åring ligger i sovläget når benen ner till fotstödet, så det är helt öppet. men för ett litet barn så ligger det bara på ryggdelen, eftersom sitsen utgör ett uppförsbacke.

• norgesessan

JAg testade det innan, men då blir det nedförbacke, med huvudet nederst, eller att liften inte är skyddat av kanten bak...sen kommer liften högre upp med..men plattan är lätt att ändra på..det av liften som är utan platta ligger bara där framme, medan plattan ligger där den ska ligga..

• norgesessan

och att fästa ett skärp/band under syskonsitsen underlättar mycket...

• norgesessan

Huvudändan ligger fortfarande där den ska ligga, sen föreställer jag mig att plattan (den kortare) gör att den ligger där den ska, innan "uppförsbacken", men resten av mjukliften (där det inte finns platta) sticker fram...men vänta med att köpa en till jag har provat..ska prova så snart det går..sen måste sambon få tag på en såg..(har semester nu, han har på jobb). Just nu ligger den utan bottenplattan, och då ligger den bra, men plattan är ett måste eftersom det är två stålpinnar under som handtagen sitter i...(allt går att ta bort så det blir åkpåse sen)

• norgesessan

Gustaffson, ska titta på plattor imorgon, och sen åker vi inom sambons jobb och skär den enligt måtten..Låter originalplattan vara ifall det blir fel...

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11