• Anonym (Kaffedraken)

    Förlorade sonen den 4 /6, skrapning 4 /7 . Hur lång tid, tar de innan mensen kmr tillbaka efter en skrapning ?

    Den 4 / 6 -08 , blev jag tvungen att föda min son , va då i vecka 18 + 2.. Blev igångsatt på morgonen o han kom vid två.. Allt gick bra o så , o kändes som att jag valde rätt , eftersom att han va hjärndöd [ Han led av anencefali , vilket innebär att skallben o storhjärna saknas ], om jag hade gåttalla 40 veckor, hade Hope bara överlevt MAX 2 timmar , utanför min mage . En vecka senare , va jag hos gyn , då visade de seij att jag hade rester kvar ..Fick massa medicin för de, men de hjälpte int .. Va inne samma dag i tre veckors tid .. Tillslut visade de seij att de int va något , sa läkaren iallafall .. Den 3 / 7, gjorde jag ett nytt v-ul ,o de visade seij att jag ändå hade massa skit kvar .. Så den 4 / 7 gjorde jag en skrapning .. Nu har de snart gått en månad sen dess o min mens har fortfarande int kmit ..Vet någon hur l¨ng tid de kan ta , innan den kmr tillbaka efter en skrapning? Börjar bli ganska orolig .. :(

  • Svar på tråden Förlorade sonen den 4 /6, skrapning 4 /7 . Hur lång tid, tar de innan mensen kmr tillbaka efter en skrapning ?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Beklagar att även du fått genomgå något så smärtsamt som att förlora ett barn genom avbrytande jag skrapades visserligen först 8-9 veckor efter mitt avbrytande då jag aldrig slutade blöda blev jag undersökt och visade sig att det visst satt en bit moderkaka kvar... iallafall blödde ytterligare 10 dagar efter skrapningen sen exakt 14 dagar efter det kom min mens... Hur länge blödde du efter skrapningen?
    har för mig att de sa på sjukhuset att det kunde dröjja flera månader innan kroppen var normal igen. och för mig tog det altså nästan totalt 3 månader innan det vart en riktig mens.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Svar på #1
    Jag blödde bara en dag , efter min skrapning .. Min läkare sa att de kunde ta typ 1-1 ½ månader .. Men magen ärhård o har typ ont hela tin .. Kan jag va gravid igen kanske ?:S Min läkare sa även att den kunde kma tillbaka fortare på meij o att jag int ens skulle behöva få mens , innan jag kunde bli gravid igen .. Men jag skulle iannafall vänta tills dekom en mens , eller mensliknande blödning .. Va tror du ?
  • Anonym (Kaffedraken)

    eftersom jag är kontroll freak vet jag ju att jag hade en ägglossning innan min mens bara dagarna efter att jag hade slutat blöda så klart du kan vara gravid igen om du haft sex Hur länge har du haft ont?
    jag fick föresten bara den där enda mensen innan jag plusade igen och det nya pluset var nog det som verkligen fick mig på fötter igen. Visst saknar jag den son som inte fick leva, men hans lillebror ger så mycket solsken att det inte svider lika mycket i mitt hjärta längre.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Svar på #3
    Jag har haft ont i tre veckor nu .. Men de måste va förtidigt att kunna känna av något graviditetsgrejjs , hade oskyddat för två-tre veckor sen o fick ju aldrig dendär mensliknade saken .. o har fortfarande int fått någon mens .. Jo , jag hoppas verkligen att jag ska få ett plus , så man kan börja leva igen . Men Hope [ som han fick namnet ] , kmr alltid att finnas där . HAr massa bilder på honom o så .. o även tatuerat in * Mammas Ängel* Hope o hans datum på armen .. Tycker du jag borde testa meij ?Köpte test idag , men vågar int testa , vill int bli besviken :(
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har fått tillbaka mensen efet ganska precis 4 veckor efter skrapningen. Andra gången fick jag dock livmodersinflamation vars första symptom var en tilltagande smärta i magen. ring och hör med dem på kk i morgon. Du ska inte behöva gå omkring och ha fysiskt ont också. kram.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Svar på #5
    Okej ,jo , jag baragåro väntar oväntar o får baraondare o ondare .. Ska ringa dit imorgonbitti ..Börjar bli lit smått nervös o orolig
  • Anonym (Kaffedraken)
    Svar på #4
    har du haft ont så länge tycker jag absolut att du skall ringa/besöka sjukhuset/kvinnokliniken och kolla upp så du inte har en infektion eller liknande precis som majjaO skriver.

    Sen ang grav test, man kan visa plus efter en grav i upp till 9 veckor efter ett avbrytande, det kanske du viste men en del blir dubbelt besvikna då de tror att pluset är nytt...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Svar på #8
    Har redan fått svar på att de va negativt efter hans födsel .. Gjode ett g-test på KK , dagen innan skrapningen , o de visade negativt .. Så dom sa att får jag ett plus nu , så är de en bebis .. Men ska ringa KK imorgon , o se va dom säger ..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja, gör det. För även om det är en ny graviditet så kan det vara bra att kolla upp var den sitter om du har så ont.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Svar på #9
    vad "bra" att du vet att du är hormonfri efter Hope, men inte bra att du har ont, inte bra alls håller tumamrna för att det inte är något allvarligt men som sagt bra att du kontaktar KK imorgon, stå på dig och kräv att få bli undersökt, jag "mesade" och som sagt tog 9 veckor av pissigt mående etc innan jag fick hjälp.
Svar på tråden Förlorade sonen den 4 /6, skrapning 4 /7 . Hur lång tid, tar de innan mensen kmr tillbaka efter en skrapning ?