• suttis

    svettlukt hos 8-åring

    Har en snart åttaårig tjej som börjat lukta armsvett. vi tvättar o smörjer in med salva som luktar gott men det hjälper inte alltid.

    Är det verkligen vanligt att de luktar svett i denna ålder? Kan det vara något fel?

  • Svar på tråden svettlukt hos 8-åring
  • DreadHead

    min (snart) 7åriga tjej luktar också svett under armarna ibland... men beror inte det på "lilla tonåren" med hormoner och sånt...? Jag har fått för mig det iaf...

  • DreadHead
    DreadHead skrev 2008-08-03 13:11:14 följande:
    min (snart) 7åriga tjej luktar också svett under armarna ibland... men beror inte det på "lilla tonåren" med hormoner och sånt...? Jag har fått för mig det iaf...
    "Lilla puberteten" menade jag...
  • GrönaDruvan

    Det finns ju dom som får mens i 9 års åldern, så att man börjar lukta svett är väl inte så konstigt, även om det inte är jätte vanligt i den åldern! Tror inte du behöver oroa dig!

  • Nyfiken gul

    köp en deo. 

    förmodligen en begynnande tidig pubertet.

    själv fick jag mens när jag var nio så det var inget konstigt för mig att ha deo i den åldern.


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Ciara

    Min tjej började också lukta svett tidigt och vi gick till skolläkaren som följt upp med längd och vikt lite oftare än normalt. Allt har varit normalt så de trodde inte på tidig pubertet utan sa att en del luktar flera år före puberteten.

    Vi köpte en parfymfri deo som hon använt lite då och då för det går lite i perioder här nu.
    Nu är det flera månader sen hon behövde deo, och hon duschar ca varannan dag.

Svar på tråden svettlukt hos 8-åring